Visa mig deres Datejust! :)

'78 modeller: vi holder oss greit!

15906573406334046118356157587244.jpg
 
581C532B-3BED-4F23-8C4E-0FC929132D18.jpeg

Vært stolt førstegangs Rolex-eier i 2 uker nå! Utrolig fornøyd med datejust 41! Var redd for at den skulle bli for liten til håndleddet mitt(20 cm omkrets), men synes den sitter knall! Gikk for dark Rhodium fremfor blå fordi jeg innbiller meg at det passer til mer forskjellige settinger og er litt mer anonymt. Er foreløpig veldig fornøyd med det valget også! Selve klokken går derimot ikke så godt, -7 til -9 om dagen for en sen 2018 modell? Er det noe Bjerke kan regulere(den er kjøpt ny derfra) eller må den sendes til service og alt styr med det da? Regner med at det går på garantien også...
 
Vis vedlegg 201203
Vært stolt førstegangs Rolex-eier i 2 uker nå! Utrolig fornøyd med datejust 41! Var redd for at den skulle bli for liten til håndleddet mitt(20 cm omkrets), men synes den sitter knall! Gikk for dark Rhodium fremfor blå fordi jeg innbiller meg at det passer til mer forskjellige settinger og er litt mer anonymt. Er foreløpig veldig fornøyd med det valget også! Selve klokken går derimot ikke så godt, -7 til -9 om dagen for en sen 2018 modell? Er det noe Bjerke kan regulere(den er kjøpt ny derfra) eller må den sendes til service og alt styr med det da? Regner med at det går på garantien også...

Gratulerer! Har den samme modellen selv, og opplever faktisk akkurat samme problem med at den sakker såpass mye. Har hatt min i litt over et år (ny), og i starten så holdt den tiden med rundt +- 1 sek per dag. Nå derimot så opplever jeg alt fra -7 til -11, uavhengig av hvordan den ligger, om jeg trekker den opp o.l. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette skal gå på garanti, så jeg får vel komme meg innom en AD i nær fremtid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Simtei
Er så fornøyd med denne. Eneste Rolexen jeg føler jeg egentlig trenger, spesielt med det tullete pris/spekulasjons-løpet merket og markedet har nå. Bjerke med ventelistene sine kan ha det så godt. :) (Og ja Omega begynner å bli tullete priset også)

20201002_110339.jpg
 
Redigert:
DJ36 Enkel, klassisk, diskre og likevel så fascinerende. Herlig følelse når det klaffer så bra. Den eneste klokken jeg har fått samme følelsen for er en Panerai 40mm Chrono. Så er det jo litt flaks at disse utfyller hverandre veldig bra:) Har etterhvert skjønt at det kun er klokker som vekker disse følelsene som er verdt å beholde. Lurer på hva som blir neste fullklaff:mrgreen:
3E44E74F-E38F-4E86-A88A-64033521A40A.jpeg