Visa mig deres Datejust! :)

cavGJAl.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Nybben og Thorvald
Hei. Jeg har lenge hatt lyst på en datejust og må si jeg falt for den nye utgaven i stål som ble lansert under Baselworld i år. Jeg tror jeg foretrekker smooth bezel, men har samtidig lyst på jubilee-lenke. Er dette en kombinasjon som blir helt feil på en datejust? Jeg har sett bilder av dette og syns det ser veldig bra ut men kommer ikke til å gå for denne komboen om det strider mot denne klokkens historikk eller noe i den duren. Innspill?
 
Har tenkt å kjøpe meg en Datejust 116200 med oyster-lenke, men er veldig usikker om jeg skal gå for blue eller silver stick dial. Er det noen her på forumet som har sammenlignet disse to in real life?
 
@Sube uret du snuser på er en sikker vinner. Det vil bli suksess uansett hva du velger. Men for å svare på spørsmålet ditt så har jeg sett begge in real life. Jeg opplever de som veldig forskjellig og skivene gjør de til to forskjellige ur. Silver er kanskje mer konservativt, kjedeligere men mer anvendelig? Blå er mer sprekt, uvanlig og passer kanskje til mindre? Hva har du fra før av klokker, hva skal du bruke denne til og hvilken liker du best innerst inne? Dette er spørsmål du må svare på.

Posten over har silver og jeg legger ved noen bilder av min blå. Riktignok med fluted bezel og jubilee. Som du ser, et enormt spill og spekter i skiva. Alt fra nesten svart til blått. Selv om uret ikke er favoritten i boksen så er det nok denne jeg tar mest bilder av. Årsaken er nok den blå sunburst-skiven:cool:

IMG_1663.JPG
IMG_1661.JPG
 
Takk skal du ha for svar Thorvald! I utgangspunktet hadde jeg lyst på den skiven du har, dette fordi jeg så blå skive på en eldre Day Date, jeg ble betatt av spillet i skiven der den skiftet mellom svart og blå. Så spør deg seg om disse to skivene er sammenlignbare. Jeg synes ikke de blå skivene på Datejust ser like bra ut på skjermen, men vedder på at de er mye finere i virkeligheten.
Når det gjelder dragningen mot sølvskiven så liker jeg tanken på vintage preget, der det ser ut som skiven spiller mellom lys sølv og litt champagne farget. Synes også at eldre Datejust med silver dial ser veldig bra ut og tenkte at jeg kunne få noe av den samme opplevelsen med silver dial på en 116200. Den blå skiven har kanskje mer glans i seg? Jeg har hatt Submarinere tidligere, men jeg kjøpte en splitter ny Explorer 1 114270 i 2011 og solgte den i 2012 og har angret på dette siden. Det jeg liker veldig godt med 36 mm er overgangen fra lenke til urkassen, de større urene blir veldig ofte klumpete i forhold til lenken, spesielt de nyeste fra Rolex.
Det er også noe spesielt med å kjøpe en helt ny Rolex, den berømte jomfru følelsen. Fra før har jeg en Tudor Submariner Snowflake med blå skive og roulette wheel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Jeg syntes det kan være vanskelig å fange teksturen i skiva med mitt kamera/kamerakunnskaper. På bilder får jeg bare frem fargen så den har mer liv i seg in real life.

Selv har jeg Sub, Polar og noe vintagegreier fra Omega(med silverdial) så syntes den blå skiven er et friskt pust i boksen.

Personlig hadde jeg klinka til med silver DJ dersom jeg hadde blå Tudor Sub fra før. Men det er meg;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sube
Er den blå skiven mer glossy enn sølvaktige?
Selv om skiven på Tudoren er blå så gir det ikke samme den opplevelsen som din, matt er den også.
Det ene av bildene dine kan gi meg litt den samme opplevelsen som jeg fikk med Day Daten, mye svart med en blå stripe på. Det skal ikke være lett dette her... :)