Vis oss din Seiko!

Ikke noe å lure på @Vegard. Den bærer større enn sine 38mm, og er tykk nok til å vise seg frem, men kompakt nok til å ikke prange. Grønn/gull fungerer overraskende bra, og skiven får frem et smil hver gang den er i dagslys. Eneste "ankepunktet" er at reimen er kjip den første måneden, men utseendemessig var dette en så god match at jeg ikke byttet reim på mitt eksemplar. Presterte å selge den til en hyggelig kar her inne etter en helomvending i klokkeboksen, men at en Alpinist skal inn igjen om en stund er det lite tvil om.

I mellomtiden eksperimenteres det med perlon og nato på denne klumpen:
20160414_125328.jpg
 
Wow! Herlig oppgradering da:D Digger schizofrenien i Alpinisten, en så elegant pakke, men så spesifikk i utrykk og specs. Det er vel bare å hive seg rundt:D

Ikke noe å lure på @Vegard. Den bærer større enn sine 38mm, og er tykk nok til å vise seg frem, men kompakt nok til å ikke prange. Grønn/gull fungerer overraskende bra, og skiven får frem et smil hver gang den er i dagslys. Eneste "ankepunktet" er at reimen er kjip den første måneden, men utseendemessig var dette en så god match at jeg ikke byttet reim på mitt eksemplar. Presterte å selge den til en hyggelig kar her inne etter en helomvending i klokkeboksen, men at en Alpinist skal inn igjen om en stund er det lite tvil om.

I mellomtiden eksperimenteres det med perlon og nato på denne klumpen:
20160414_125328.jpg
 
Kan du skrive noen tanker rundt Alpinisten nå som du har hatt den noen dager? Sitter på gjerdet ang. størrelsen og og fargekombinasjonen. Har en ny turtle på vei, det var en no-brainer :D

-Vegard

Kan uten tvil varmt anbefale den! Størrelsen er etter min mening i perfekt harmoni med de øvrige designelementene, og klokken sitter veldig komfortabelt på armen med fint kurvede lugs og uten å bygge for mye i høyden. Etter å ha sett flere bilder på diverse forum hvor jeg syntes grønnfargen i skiven så litt for intens ut, så ble jeg veldig positivt overrasket da jeg fikk se den i levende live. Den er betydelig mer subtil og avbalansert i virkeligheten, ikke "skrikende" i det hele tatt, men rett og slett veldig fin og behagelig å hvile blikket på. I tillegg er den litt som Explorer i det at den nesten gir et dressy og sporty inntrykk på samme tid, men pga. den interne bezelen med kompass (som forøvrig gir en veldig fin kontrast og rammer inn den grønne skiven), samt de markante crown guardene, så heller den uten tvil mer mot sportklokke enn noe annet.

Derfor synes jeg croco-rem blir litt misforstått på denne. Forstår ikke helt hva Seiko tenkte på der. Remmen har gått seg inn og blitt mykere etter et par dager på armen, og den ser for all del helt okay ut, men klokken vil uten tvil se betydelig mer "rett" ut på en mer røff og enkel lærrem etter min mening.

Den har en veldig fin blanding av røff eleganse som man med en gang setter pris på når man håndterer den i levende live. Igjen, kan ikke annet enn å anbefale den! Nivået på finishen og alt annet er skyhøyt, og for 3500kr er det rett og slett en no-brainer om man liker den. :)

Slenger inn bildene fra unboxingen også:

25671453313_a0fcf26b8f_b.jpg


25669361124_8f9f62165f_b.jpg
 
Redigert:
Ikke noe å lure på @Vegard. Den bærer større enn sine 38mm, og er tykk nok til å vise seg frem, men kompakt nok til å ikke prange. Grønn/gull fungerer overraskende bra, og skiven får frem et smil hver gang den er i dagslys. Eneste "ankepunktet" er at reimen er kjip den første måneden, men utseendemessig var dette en så god match at jeg ikke byttet reim på mitt eksemplar. Presterte å selge den til en hyggelig kar her inne etter en helomvending i klokkeboksen, men at en Alpinist skal inn igjen om en stund er det lite tvil om.

I mellomtiden eksperimenteres det med perlon og nato på denne klumpen:

@raknes Hvor har du funnet denne perlon-remmen? Den så ut til å være av bedre kvalitet enn mye av det jeg finner på nett.