Vis oss din Seiko!

Jo, det der er et godt bilde av skiven, synes jeg.
SKX007 har en grå skive som i dagslys er mye lysere enn rehaut og bezel, men som på de fleste bilder ser ganske sort ut. :)
 
Blekksprut Seiko?

a746368cb85211e38f240a3c94fab696_8.jpg
 
Kom på at jeg også er med i Seiko-klubben. :)
Sakser denne dagens fra litt siden.

Mye moro i en boks cape cod og litt nylonslipepapir!

Dette er min første "skikkelige" klokke som jeg fikk av min far da jeg var 12 dersom beregningene stemmer, og var en av mine aller kjæreste eiendeler gjennom oppveksten, spesielt siden han gikk bort ikke lenge etterpå. Denne gikk jeg med dag og natt uansett hva i minst 12 år til og tok den egentelig ikke av uansett hva jeg gjorde. Det innbefatter 12 år med bading ++ og alt dumskapet en finner på og gjør fra man treffer puberteten til en er voksen. Denne har vært med på -alt-. Nevnte jeg at den egentelig ikke skal være vanntett? Vel den, har i alle fall vært på 10 meter haugevis av ganger. Den eneste gangen denne har hilst på en urmaker er etter glasset ble knust i en motorsykkelvelt.
Den har fått mer juling enn jeg tør tenke på og så med andre ord ikke ut. Før jeg begynte gikk det ikke an å skille hvilke deler som hadde vært polert eller børstet.

Jada den går, som ei klokke.

021F9AB2-C9C3-400C-A171-B27964955AEE_zpst95gnwvu.jpg


Og jaggu er det lume her også.

FDDD183E-E346-40B2-937C-45C593194ECE_zpsvcxbwtay.jpg


Denne har fortjent en dag på armen igjen. :)
 
Lenge siden jeg har hatt en Seiko, men i dag tidlig var en Blue Monster klar for henting på posten.

bilde_zps4f5ee403.jpg
 
Dobbelposter fra dagens-tråden. Er det forresten noen som vet om en NATO som matcher akkurat med fargen på Divers 200m-teksten? Det hadde vært kjempematch.

Siden jeg egentlig hadde en del ting å gjøre i dag, som jeg har utsatt gjennom uken (og delvis forrige uke), lot jeg være å gjøre noen av dem - selvfølgelig. Er det ikke helg bare en gang i uken? I stedet byttet jeg bezel insert på min kjære skx007, som har fått mye bruk i det siste etter å ha ligget nærmest ubrukt i en skuff siden fjor høst. Kanskje fordi skx007 for meg er mye sommer og NATO.
WWftx53.jpg

Synes grønn bezel insert gjør seg særdeles godt mot den hvite natoen. Den krasjer dessverre med nyansen på den grønne NATOen, så tror jeg må fylle på samlingen med en oransje. Det bør matche fint. Nydelig spill i grønnfargen når lyset treffer den fra ulike vinkler, som jeg ikke fanget opp på bildet.

Jukset dessverre litt og brukte den gamle "limgugga" i bezelen. Det hefter fint, men litt ujevnheter i limlaget etter skraping/fjerning av den gamle bezelen gjør at den stikker bittelittegrann over kanten rundt klokken 9. Det kan hende jeg gidder å gjøre noe med det en annen dag. Men ikke i dag! Jeg har noe limbåndsak som er laget for å feste lcd-skjermer på mobiler som bør funke fint som nytt lim hvis jeg fjerner de gamle limrestene helt. Fikk av den gamle bezelen hel og fin, selv om lumedoten ble løs, så jeg kan alltids angre.

redigering: Må forøvrig si at 10watches (Jake/degaz) har blitt fryktelig dyre? 40USD for mange av skivene er jo ganske dyrt. Spesielt når du ikke får dem under momsgrensen og posten slenger på 110kr ekstra, pluss merverdiavgiften.
 
Redigert:
Her er min eneste Seiko, kjøpt i Afrika i 1993. Svært hardt brukt, men aldri noe tull.

image_zps5a812e2e.jpg
 
Kjøpte disse 2 for noen uker siden hos creationwatches. Kjempefornøyd med pris, leveringstid og klokkene selvfølgelig. :)
Her er noen bilder med diverse Nato straps.

SNZG15



SKX007





 
Postet i dagens og klaget på slarkete lenke. Så jeg satt den på mesh.


Noen som vet hvordan man kan bytte spenne på en oytser-lenke, forresten? I enden med safety-biten ser det jo ut som den er klinket fast til lenken. Ser ingen god måte å få den hel av på..