Vis oss din Seiko!

Slått følge med flere her inne med denne
509DCBF7-44CC-4FFF-9479-207E3A3AE1A7_zpsnn8qhx1b.jpg
 
ARhBDdj.jpg

Første dag overstått med denne, ikke brukt lenken enda men tror dessverre den er nærmere Monster enn Spork i kvalitet (litt skrangel)
Men det kanskje dere andre kan si noe om.
Meget behagelig På Nato, naturlig nok litt topptung med den geometeien men føler den ligger godt.
Super happy so far med SRP637
 
King TQ 9723 + SKX009

2 helt forskjellig Seiko :) 35mm vs 42mm. Desverre bruker jeg ikke twin quartz nok, er for liten. Trist fordi den holder +12 sekund per år!
20150309_201211_zpspbw2mvht.jpg
[/URL][/IMG]
 
@Kohe321 - litt feedback her over :)
Allt i allt så syns jeg, og det var strengt tatt det som fristet, at det er en herlig symbiose av Tuna og Monster
SKX779.jpg

SBBN015.jpg
 
Redigert av en moderator:
Seiko 7A28-7039 (verdens første analoge quartz kronograf)

Denne er fra desember 1982 (mitt fødselsår og måned)

 
@tobiasvl - knallbra match det der, bonus at du tajmet sekundviseren på linje med natoen :)

Kryssposter denne fra Dagens Klokke med samme kommentar at jeg blir barnslig glad når viserne "danner rakett"
VDUzykq.jpg
 
Redigert av en moderator:
Seiko 6139-6009

Endelig fikk jeg tak i det jeg lette etter. Har lenge vært på jakt etter en Seiko 6139, Seiko´s første Chronograf, som ble lansert i 1969.
Denne klokken er mest kjent som "Pogue", da den amerikanske astronauten William Reid Pogue , uautorisert tok i bruk et tilsvarende ur under Skylab-prosjektet på 70-tallet. W.R Pogues klokke hadde en gul urskive.

Jeg har gjort mye research før jeg slo til, da det finnes mye humbug rundt salg av disse klokkene på ebay (aftermarked urskiver, feil visere, polerte kasser etc...etc..)
Min klokke er produsert i april-1970, og er produsert på slutten av første produksjonsår. Typisk for disse, er et lite kutt i kassen, over kronen, en two-piece sekundviser og resist/resist dial/caseback.
Jeg kjøpte klokken på e-bay av en fyr i Australia, og klokken fremstår som 100% orginal.

bilde%203.jpg


Det eneste jeg tenker gjøre med klokken er å skifte ut den slarkete orginale lenken, som taperer fra 19mm, til 16mm. Det blir litt for damete for en maskulin klokke, synes jeg. Jeg har gjort et forsøk med å montere en 22-20mm solid oyster-lenke, noe som fungerte utmerket, bortsett fra at det igjen blir en smule for bredt. Jeg har derfor bestilt en 20-18mm oyster-lenke som jeg tror blir perfekt :cool:
Midt-linken på oysteren er 9mm, mens det på orginallenka var 10mm. Jeg lagde til to spacere som jeg kuttet av innmaten i en kulepenn. Det fungerte supert!

bilde%201.jpg

bilde%202.jpg
 
Dette blir min første klokke. Har lusket rundt på forumet et års tid, men det tok meg faktisk så lenge før jeg faktisk gikk til anskaffelse av en. Det ble en ny seiko skx 007, med skx 011 bezel (det er vel det det heter) og noen andre visere for å matche ringen. Modden er gjort av yobokies.
Hadde ikke funnet ut hvilken reim den skal få før nå. Det blir en brun reim fra Meyhofer med det morsomme navnet Trondheim spesial.
Jeg er fra Trondheim, og bor i Trondheim, så det passet jo bra. Her er reima.
395_watchstrap_MyHeS-LC13-braun24BN-Uhrenarmband.jpg


Her er iallefall klokken. :)

20150324_191314_zpszqftqnet.jpg


20150324_191306_zpswdfhwdsy.jpg


20150324_191420_zpsl3ugujkj.jpg


20150324_191642_zps8ukywfv1.jpg