Vis oss din Seiko!

Nei, men den er veldig smal og fin, og sitter godt men er likevel grei å få ut. Dessverre er det ikke manuell trekking på 7s36/7S26, som igrunn er den største mangelen :/

Personlig har jeg alltid vært livredd ur uten skrukrone. Om denne allikevel føles trygg så må jo det være et meget godt ur. Enkelt og klassisk.
 
Personlig har jeg alltid vært livredd ur uten skrukrone. Om denne allikevel føles trygg så må jo det være et meget godt ur. Enkelt og klassisk.

Skrekken er at kronen skal sprette ut, og så skal det komme vann inn? Hekte seg opp i noe? Jeg kjenner jeg ikke er så veldig stresset for akkurat det. Gammern har slitt ut sine kronegjenger for andre gang nå, så jeg er litt skeptisk til skrudde kroner over tid, men det er vel ikke noe problem på et selvtrekkende ur hvor du ikke må skru den ut og inn så ofte.

SNZG er uansett såpass rimelig og kjøpt inn for å være en sliteklokke, så skulle den måtte gi tapt så har den ihvertfall dødd med støvlene på.
 
Skrekken er at kronen skal sprette ut, og så skal det komme vann inn? Hekte seg opp i noe? Jeg kjenner jeg ikke er så veldig stresset for akkurat det. Gammern har slitt ut sine kronegjenger for andre gang nå, så jeg er litt skeptisk til skrudde kroner over tid, men det er vel ikke noe problem på et selvtrekkende ur hvor du ikke må skru den ut og inn så ofte.

SNZG er uansett såpass rimelig og kjøpt inn for å være en sliteklokke, så skulle den måtte gi tapt så har den ihvertfall dødd med støvlene på.

Ja skrekken er vel akkurat det. Som med så mye annet er det en irrasjonell men likevel aktuell frykt:p . Ikke behov for nytt ur her men dette enkle uret fascinerer meg. Nydelig sak.
 
Ja skrekken er vel akkurat det. Som med så mye annet er det en irrasjonell men likevel aktuell frykt:p . Ikke behov for nytt ur her men dette enkle uret fascinerer meg. Nydelig sak.

Det er igrunn ganske utrolig hva man kan få for under tusenlappen, og jeg hadde aldri trodd det skulle føles så skikkelig og ordentlig. Og så er det faktisk ukedag-dato. Remmen er ganske god også, med bra "hukommelse" så den ikke prøver å vri den ut av posisjon. Jeg synes godt de kunne laget mer påkostede ur i samme stilen, for eksempel med 8L35 eller i det minste 6R15.

Det jeg stresser for når det gjelder kroner er når de stikker for langt ut og ser ut som om de gjør hva som helst for å bli hektet opp i ting. Det gjelder kronoknapper også. Så de burde være korte og butte, ikke lange og stilkete. Den klokken som for alvor gjorde meg oppmerksom på at jeg har en iboende interesse for klokker var for mange år siden en Ingenieur i vinduet hos Alf Lie med den typiske integrerte kronebeskytteren.
 
Helt enig. Seiko er veldig mye ur for pengene på alle måter. In-house til og med for de som er avhengig av sånt. Jeg syns det er synd at merket "straffes" fordi det kan levere kvalitet i alle prisklasser. Alle slenger gladelig ut adskillige tusen for et ur om det er Swiss made men tilsvarende sum for en Seiko er liksom fyfy. Mange som går glipp av kvalitet der ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Prowler
I tillegg har jeg denne, SNZG09, som jeg kjøpte for å ha noe jeg ikke trengte å være redd for. Jeg har brukt den mye mer enn jeg hadde regnet med, og har skinnrem til den på vei:

p4148335.jpg

Det blir en helt annen klokke med skinnrem. Jeg fant en rem i mørkegrønt skinn som jeg syntes passet bra til skiven og løftet klokken adskillige hakk!

IMAG0154.jpg
 
Den er også veldig flott på grå maratc, fordi den har litt grønnskjær og i tillegg står veldig godt til den grå kassen. :)
Dårlig bilde men....
DSC_0657.jpg
 
.....mange flotte Seiko`r her:D Mitt bidrag er denne, desverre tikker den ikke lengre:(

DSCN0256.jpg



Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i et nytt quartzverk til denne 25 år gamle beateren
gi lyd.
 
Bra bilde!

Var så dum at jeg solgte min SKX007, kanskje jeg rett og slett må kjøpe en 009 for å hjelpe mot savnet?

Takk!:D
Høres bra ut! Jeg er godt fornøyd med 009en! men vuderer en natoreim! orginal lenken oser ikke akkurat av kvalitet!;) he he!;)
 
Gutta boys!

Da har jeg endelig fått hentet min fjerde Seiko og mer om det kan leses her;) Jeg ville vente med å poste et familiebilde her før jeg hadde fått inn siste karen.

Here goes..


Fra venstre:

Seiko SKX031 - Vintage Seiko Quartz SQ - Seiko SARB033 - Seiko SKX007

Léon:cool:
 
Jeg har og har hatt en haug med Seikoer.... Her er en del bilder tilfeldig plukket fra Photobucketen min:

22092009317.jpg


IMG_0854.jpg


18022010769.jpg


DSC00039.jpg


20042010003.jpg


P1050475.jpg


P2110931.jpg


P6280047.jpg


P1050669.jpg


P2110928.jpg


P1050467.jpg


P3050936.jpg


P5120310.jpg


P6260036.jpg


P7020082.jpg


P7170165.jpg


DSC00257.jpg


DSC00258.jpg


IMAG0682.jpg


P1060570.jpg
 
Seiko Solar ble superbehagelig å ha på seg når den kom på Nato!:) Gummiremmene på Seiko diverene er ganske stive..

48bf9d4d.jpg