Vis oss din Seiko!

Det der var litt av en samling ja, ikke rart det blir høye priser på det når folk går så grundig til verks ;)


6246-9001 må jeg si jeg likte godt, artig rem også.
 
@Seikomatic; Imponerende samling du har. Har du planer om flere? Du er jo en god ambasadør for Japansk kvalitet. Hva tenker du om sveitsiske ur som store deler av TS svermer for, noen favoritter eller er det kun Seiko som teller for deg?
 
Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger. Fint å se at så mange deler interessen for fine japanske ur. Når det gjelder min samling er det flere modeller jeg er på jakt etter, men det begynner å bli langt mellom hver gang jeg finner noe interresant og prisene på modellene jeg mangler begynner å bli stive. Jeg har stor sans for sveitsiske ur og forstår godt at mange her er interresert i dette. For min egen del har jeg stor sans for den japanske tilnærmingen til urmakerfaget og synes Grand Seiko serien er svært tiltalende med sin høye kvalitet, særegne estetikk og diskré luksus. At ikke akkurat er hyllevare og også fint å ha med seg. Klokkene i den gamle GS serien er fortsatt relativt rimelig sett i forhold til sveitiske ur. Skal du ha noen av det råeste vintage modellene feks GS V.F.A 6185 må du kanskje ut med noe mellom 60-100 000 hvis du i det hele tatt finner noen på markedet. For denne prisen får knapt en innstegsmodell fra Patek og skal du ha de feteste modellene må du være oligark eller olje sheik.
 
Seikomatic, hva gjør du når GSene trenger service, er det noen her på berget som "kan" dem?

Hvis klokkene trenger en vanlig service med rens av verk samt justering kan en urmaker gjøre denne jobben. Ingen av klokkene i den gamle GS serien har verk med komplikasjoner utover dag og dato noe som gjør jobben endel enklere. Mange av verkene er High Beat (36000 bph)og derfor meget solid bygget får å tåle hastigheten. Jeg er ingen urmaker og litt gyngende grunn her men tror de fleste GS verkene er relativt enkle å hanskes med. Problemer kan derimot oppså hvis man har bruk for deler. Det er mulig å oppdrive ekstra deler i Japan men dette kan være en utfordring.
 
Det var jo litt av en samlig Seikomatic. Det er nesten så du må stille opp med julekalender i år så vi kan lære mer.
Takk for at du deler.:)
 
4d136fa2-3d00-54ef.jpg

Her er det oppladning til kamp :)
 
Har vært innom både Monster og SKX modellene, men disse har blitt solgt relativt fort igjen. Har nå en Seiko Spork som gir mye klokkeglede. Kvalitetsfølelsen er hakket bedre enn Monster og SKX synes jeg og er en perfekt beater IMO.

Har nettopp hatt den med som strand og badeklokke på de greske øyer og den fungerte utmerket:) Litt OT: de solgte Monster/Seiko Sports 5/ Citizen etc. i butikkene der nede til €200- 400.. Ble ikke noe kjøp med andre ord. Få som slår creationwatches på pris.

18ea4e5a.jpg
 
Seikomatic - Takk for at du deler en så sober samling. Det er på grensen til det ufine for oss som er i startgropa :p med å samle KS/GS. 5246'en er lekker......
 
Det var jo litt av en samlig Seikomatic. Det er nesten så du må stille opp med julekalender i år så vi kan lære mer.
Takk for at du deler.:)

Jeg må si +1 til denne, dette ser ut til å være en glimrende kandidat til julekalender 2012. Og i og med at vi spikrer den såpass tidlig har du god tid til å utøke samlingen med flere godbiter også, Seikomatic ;)
 
Harru sett.. Mens jeg kommenterte innlegget til Seikomatic, vant jeg auksjonen på en Seiko Vanac KS på bukta. Første KS og første gang jeg har kjøpt noe som helst på bukta, så jeg er passe spent. :)
Seiko Vanac - Sober og klassisk? I don't think so. Denne ser så bonkers ut at jeg måtte ha den!:p
Bilder kommer!
 
nyinnkjøpt SKX007 - Lovin' it

Ser ut til at dette blir sommerbeater'n for min del.

nyter forsatt go'følelsen av å ha denne på håndleddet.
Har investert i et par ulik nato/zulu's for bruk i sommer.
Seiko.jpg
[/IMG]