Vis oss din IWC Pilot

Fyldig og fint svar.
Må prøves!

Her kan jeg komme med noen kommentarer også!

Har selv Mark XX med svart skive. Kjøpte for halvannet år siden ca - halveis på impuls.
Det har fort blitt en av mine favorittklokker, mye pga av det som poengteres over.
- Lenken er super comfy, med beste justeringen i clasp på markedet er den enda bedre.
- Skifte til skinnreimen er gjort på par sekunder, bokstavlig talt.
- Slank og fin, passer til "alt"
- 5 dagers gangreserve gjør den til den ultimate "grab-and-go" klokken. Den går "alltid" selvom du har flere klokker i rotasjon.

Likevel, vil jeg slå et lite slag for XVI. (Har ikke denne, men har prøvd zawatch sin noen ganger)
Dimensjonene, 1mm mindre diameter og 1mm kortere lug til lug gjør at den (for meg) bærer enda bedre. For all del, mk xx er fanastisk, men XVI er nesten perfekt i dimensjoner.
Foretrekker, med minste mulig margin, utrykket uten tall på 6 og 9
XVI med børsta lenke, istedet for polerte lenkeledd (ledd 2 og 3 av 5 i bredden) gjør den litt mer allsidig. Foretrekker uansett reim hvis den skal pyntes opp litt.

Uansett, jeg tror ikke du kan gå feil uansett hvilken du ender opp med. IWC blir urettmessig ofte forbigått!

• Liker
Reaksjoner: Oddemann og Zawatch
Takk for gode svar @Zawatch , @Labbos og @Todda (PM).

For nokre år tilbake hadde eg faktisk en XVI. Likte den veldig godt, men var helt betatt av BigPilot. Noko eg forsåvidt endå er, og dette er av klokkene eg likar best. Men BigPilot er ikke ei "all day" klokke som no er det eg er ute etter. Har prøvd å finne "mi" all day klokke over ein periode. Og aldri klart lande heilt.

Godt mogleg det er XX, det vil berre test over litt tid avgjere:)

Som @Labbos skriv: IWC blir urettmessig ofte forbigått: Der er eg 100% einig. IWC er det klokkebrandet som gir meg mest "feelingen" av dei eg har prøvd. Og utan tvil er Ingenieuren eg solgte den klokka eg angrer mest på sal av.

Likevel, vil jeg slå et lite slag for XVI. (Har ikke denne, men har prøvd zawatch sin noen ganger)
Dimensjonene, 1mm mindre diameter og 1mm kortere lug til lug gjør at den (for meg) bærer enda bedre. For all del, mk xx er fanastisk, men XVI er nesten perfekt i dimensjoner.
Foretrekker, med minste mulig margin, utrykket uten tall på 6 og 9
XVI med børsta lenke, istedet for polerte lenkeledd (ledd 2 og 3 av 5 i bredden) gjør den litt mer allsidig. Foretrekker uansett reim hvis den skal pyntes opp lilitt.
Min impulskontroll er egentlig lik 0. Så når en slik dukket opp til en levelig pris på Finn dundra eg på. Selger hadde tatt den inn fra Japan, og utenom litt 'slitasje' på innsiden av en lug skulle den vere 'very good'. Handel ble gjennomført og spenninga var stor. Fant dog fort ut at den slitte luggen irriterte meg grønn. Så.... sendte den til PerfektUr. Der ble det konstantert skjev lug av alle ting. Selger viser til very good og alt av papirer fra import. Janei. Ny mellomkasse neste, og voila strøken klokke. Men gid for en dyrkjøpt erfaring med min første og dermed siste Finn handel.... Klokka er fin nå da. Meget fin. Digger skiva og bærekomforten.
59cdcd2f-dcf4-4d5a-a5a1-6c637ca799f9photo.png.jpeg

Min impulskontroll er egentlig lik 0. Så når en slik dukket opp til en levelig pris på Finn dundra eg på. Selger hadde tatt den inn fra Japan, og utenom litt 'slitasje' på innsiden av en lug skulle den vere 'very good'. Handel ble gjennomført og spenninga var stor. Fant dog fort ut at den slitte luggen irriterte meg grønn. Så.... sendte den til PerfektUr. Der ble det konstantert skjev lug av alle ting. Selger viser til very good og alt av papirer fra import. Janei. Ny mellomkasse neste, og voila strøken klokke. Men gid for en dyrkjøpt erfaring med min første og dermed siste Finn handel.... Klokka er fin nå da. Meget fin. Digger skiva og bærekomforten.Vis vedlegg 416891
Dyrkjøpt erfaring, men flott klokke!
Gratulerer!

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Min impulskontroll er egentlig lik 0. Så når en slik dukket opp til en levelig pris på Finn dundra eg på. Selger hadde tatt den inn fra Japan, og utenom litt 'slitasje' på innsiden av en lug skulle den vere 'very good'. Handel ble gjennomført og spenninga var stor. Fant dog fort ut at den slitte luggen irriterte meg grønn. Så.... sendte den til PerfektUr. Der ble det konstantert skjev lug av alle ting. Selger viser til very good og alt av papirer fra import. Janei. Ny mellomkasse neste, og voila strøken klokke. Men gid for en dyrkjøpt erfaring med min første og dermed siste Finn handel.... Klokka er fin nå da. Meget fin. Digger skiva og bærekomforten.Vis vedlegg 416891
Oi, snakk om uflaks. Enda ikke opplevd noe sånt via finn.no enda... Hva er oddsen for at selger her i Norge ikke kjente til dette?
Grattis med fin klokke i alle fall!

• Liker
Reaksjoner: Oddemann