speedieThomas
Støttemedlem
Når man skal møte kona på date night må man jo pynte seg 
Du prøver denne igjen? Savner min i titan av og til, men den er hakket for stor for meg.
Hatt denne en periode.Du prøver denne igjen? Savner min i titan av og til, men den er hakket for stor for meg.
Eneste diver-klokka Seiko gruppen produserer med EverBrilliant steel, meeen ja det står ikke Grand foranAbsolutt flotte dykkere de to siste, men likefullt feil tråd.![]()
Hæ. Ingen Zaratsu? Da er den ikke en GS.Eneste diver-klokka Seiko gruppen produserer med EverBrilliant steel, meeen ja det står ikke Grand foran![]()
Helt riktig, og det er gøy å være blant de gærningene som kjøpte en Seiko for GS-penger, og tåle å ikke ha store GS-bokstaver på skivaNydelig Seiko @Chriseiko
Den har vel både Zaratsu polering og 8L55-urverk? Urverkt er vel basert på (og ganske likt) Grand Seiko Calibre 9S85?
Er vel selve essensen av seiko det - viktigste er ikke hva som står på skiven, men hva klokken faktisk er.Helt riktig, og det er gøy å være blant de gærningene som kjøpte en Seiko for GS-penger, og tåle å ikke ha store GS-bokstaver på skivaJeg elsker virkelig hele Seiko-konsernet og alt de får til, og med både KS, Credor allerede i samlingen min og etter hvert en heritage GS, så prater jeg de på ingen måte ned! Det er bare det at det er ingen som lager dykkerklokker som Seiko, og GS sine divere treffer meg ikke helt, så en «vanlig» Seiko med crème-de-la-crème urverk, finish og stål + 6159-7001 utseendet = min grail
![]()
Helt enig der, for de som kjenner hva Seiko er kapable til vet at de bretter sammen sveitsisk urmakeri om de vil (ref presisjonskonkurransene på 60-tallet), og det er denne ydmyke holdningen som gjør at jeg aldri (ønsker å) slipper unna det store sorte Seiko-hullet. Så SLGW005 er den GSen jeg har i siktet!Er vel selve essensen av seiko det - viktigste er ikke hva som står på skiven, men hva klokken faktisk er.
Litt derfor jeg ble skuffet når GS gikk fra sub-brand til eget merkevare - syntes klokkene kledde å ha seiko som hovedbranding.
Personlig tror jeg det forsøket på en klassereise ikke kommer til å slå heldig ut.Merkelig valg av branding, kuttet ut mange retailere osv. Men var vel for å skape seg et nytt markedssegment og bli mer ""eksklusiv"". Om det har vært så himla vellykket, er jeg mer usikker på.