Vis oss din GRAND Seiko!

Ny Shell Cordovan-rem fra Nomos. :)

49813487158_fad79cac33_h.jpg


49814721402_be55b82213_h.jpg

Jeg kjøpte også Shell Cordovan fra Nomos til min GS. Nydelig reim.
2xgs.jpg
 
Gratulerer. :) 19mm eller 20mm reim? Ser veldig 19mm ut, da. :)
Takk, takk! Det er 19mm. Forsendelsen ankom til slutt. Tok rimelig lang tid. Fikk 3 stk i dag. En i seilduk og to «alligator». Da skal sommerreimene være i boks!
 
Glimrende. :)

Mine 3 stk. 19mm forlot aldri utsendelsesstedet, så måtte få beløpet tilbakebetalt. Får prøve en gang til senere. Nok om det.

Spent på dine erfaringer etterhvert - og gleder meg til å se/lese om dem. God helg. :)

Takk, takk! Det er 19mm. Forsendelsen ankom til slutt. Tok rimelig lang tid. Fikk 3 stk i dag. En i seilduk og to «alligator». Da skal sommerreimene være i boks!
 
Venter på en custom-rem fra JPM: En shell Cordovan "whisky" med horisontal søm i samme farge.

I mellomtiden har denne remmen fra Nomos innfridd så til de grader, og viser at klokken også trives godt i en mer uformell setting. Den har vært på armen i snart tre uker og har taklet de daglige strabasene i en vanlig hverdag uten problemer.

Grand Seiko med 30m vanntetthet er altså plenty for en urban livsstil. De eneste stundene jeg tar av klokken er når jeg trener og dusjer, noe jeg uansett ville gjort selv om klokken hadde 100m vanntetthet pga. lærremmen, og når jeg sover. Tenker det er greit å unngå at den ubeskyttede kronen dundres inn i veggen hvis jeg strekker ut armene i søvne.

Alt i alt en strålende daily wearer.

49845572763_78e16183c8_h.jpg
 
Har prøvekjørt noen Barton reimer et par uker. Reimene jeg bestilte var Alligator Grain "Navy Blue" og "Toffee Brown", men de fås i flere forskjellige varianter og farger. Alle reimer i skinn, alligator og seilduk fås i 19mm og passer GS utmerket.

Med tanke på prisen (hver reim koster kun $28), må jeg si at jeg er svært godt fornøyd! De er behagelig og ikke minst enkle å skifte pga "quick-release" funksjonen. Med litt "tøy og bøy" før førstegangsbruk har de raskt blitt myke og komfortable på håndleddet. Eneste minus er at det tok rimelig lang tid å få de sendt fra USA. Min erfaring med Barton fra tidligere er at de har vært raske, men denne gangen tok det tid å få reimene eksportert. Det hele tok ca. 4-5 uker... Helt sikkert pga Corona-situasjonen, og jeg antar dette vil bedres snarlig.

Ypperlige sommerreimer!

Legger ved et par bilder, men får bare beklage bildekvaliteten. Har bare brukt en sliten iphone som synger på siste verset.
GS1.jpg

GS2.jpg

GS3.jpg