Vis oss din GRAND Seiko!

Den var ikke det i fjor i hvert fall, så da kjøpte jeg fra seiyajapan.com.

Hvordan oppleves den på håndleddet?
Jeg er i det siste blitt mer og mer glad i "lette" klokker på stoffreim/perlon etc.... Har du prøvd den på litt forskjellig reimer?:)
 
Hvordan oppleves den på håndleddet?
Jeg er i det siste blitt mer og mer glad i "lette" klokker på stoffreim/perlon etc.... Har du prøvd den på litt forskjellig reimer?:)
Behagelig på, men pga. kasseformen virker den kanskje litt høyere enn sine 12 mm. Vekten er 102 g, og med stoffreim ligger vel det meste i selve klokken, så den oppleves ikke som lett. Jeg har ikke prøvd andre reimer enn originalen.
Jeg har den ikke her nå, men det ligger noen flere bilder tidligere i tråden, men det har du kanskje sett allerede.
Første gang på armen i dag; SBGV245.
Grå, unnselig, litt firkantet, 70-talls (i følge fruen, "hvor mange har du egentlig nå?"), presis og pålitelig - skulle matche meg bra.;)
Vis vedlegg 155435Vis vedlegg 155436Vis vedlegg 155437Vis vedlegg 155438Vis vedlegg 155439Vis vedlegg 155440
 
Behagelig på, men pga. kasseformen virker den kanskje litt høyere enn sine 12 mm. Vekten er 102 g, og med stoffreim ligger vel det meste i selve klokken, så den oppleves ikke som lett. Jeg har ikke prøvd andre reimer enn originalen.
Jeg har den ikke her nå, men det ligger noen flere bilder tidligere i tråden, men det har du kanskje sett allerede.

Takk for dine betrakninger og fine bilder. Dette er en steike kul klokke, med så godt som null service behov og kostnader.
For å få et inntrykk av hvordan den bærer, hvor stort håndledd har du?
Og husker du hvor mye den havnet på totalt inn i Norge?

:)
 
Takk for dine betrakninger og fine bilder. Dette er en steike kul klokke, med så godt som null service behov og kostnader.
For å få et inntrykk av hvordan den bærer, hvor stort håndledd har du?
Og husker du hvor mye den havnet på totalt inn i Norge?

:)
Rett over 17 cm.
$ 2269 inkl frakt + mva. Slik som dollarkursen var da, ble det ca. 25700,- totalt.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
IMG_20200628_132207389_HDR~2.jpg
 
Denne er SÅ Feit.
Har vore nær den 2 ganger, men høyden har plaget meg litt.

Hvordan føles den etter litt bruk? Tenker en på høyden? (Er jo ofte slik at ein reagerer på det i starten, men så blir vant med det...) Mvh Ein med ein grisetjukk Ingy:=)
Nei, høyden plager meg ikke. Jeg opplever den ikke som så veldig forskjellig fra kvarts-GSen jeg har som er 2 mm lavere (12 vs. 14 mm).
_20200629_131542.JPG
_20200629_133006.JPG