Vis dine 1000 meter klokker...

5507d44b.jpg
 
0IMG_0291.jpg


IMG_1369.jpg


Det pussige er at jeg er redd vann og helst vil ha redningsvest i litt større boblebad, men disse klokene liker jeg. Min våte drøm må være en 45 mm Daytona med finish som en Deepsea.

Jeg hadde en til, men kom på at det ikke var "mile high" tråden.
 
Den siste klokka der Claus. Orisen. Er det den som har en låsemekanisme på bezelen?
 
God morgen!

Spennende med Kobold, har sett "mye" på de i det siste. De dukker hele tiden opp i tv-serier jeg titter på, er redd for et kraftig prisfall men...

A.
 
God morgen!

Spennende med Kobold, har sett "mye" på de i det siste. De dukker hele tiden opp i tv-serier jeg titter på, er redd for et kraftig prisfall men...

A.

Har alltid hatt sansen for Kobold Arctic Diver, den er skamfet. :D En vakker dag...

kad01.jpg
 
2000 meter diver

Her er min Breitling SuperOcean Steelfish (A17390) - COSC-sertifisert kronometer, vanntett til 2000 meter /6600 fot iht ISO 6425. Automatisk heliumventil, 5,5mm safirglass, dobbel AR coating, 5mm tykt baklokk, Professional II lenke, veier 214 gram ferdig justert til min arm. Jeg skjønner hvorfor de kaller den "Steelfish";) Den veier nesten like mye som en Super Avenger, til tross for at denne er uhorvelig mye større (48mm kontra 44mm). Så er da SA "bare" vanntett til 300 meter og har vel ikke like mye stål i kassen, eller ditto tykt safirglass.. Uret er likevel veldig behagelig på armen, men et ur som veier så mye bør være justert så det sitter, og ikke henger og slenger på armen.

Kjøpt hos Urmaker Håkon Lian AS i vår. Denne modellen var allerede utgått på det tidspunkt jeg kjøpte den og derfor syntes jeg det var ekstra gøy at de fortsatt hadde igjen denne ene, bare til meg:)

Foto2326.jpg


Lumeshot:

Foto2328.jpg

Foto2331.jpg
 
b00b247a-79f8-2d57.jpg

"Min" Deep Blue Master Explorer 1000m,
nå hos ny eier efter at vi hadde en kort sommerfling.
Hyggelig bekantskap var det uansett
 
Flotte klokker alle sammen.

Som vintage-samler lurer jeg på hvem som var først ute med et dykker-ur som gikk ned til 1000m?
 
Flotte klokker alle sammen.

Som vintage-samler lurer jeg på hvem som var først ute med et dykker-ur som gikk ned til 1000m?

Sett bort fra konsept-klokker så var vel Rolex sin 16660 den første. Riktignok ned til 1220m. Litt usikker, så skrik ut om det er feil.
 
Kul klokke, Ulven.

Hadde vært kjekt om du skrev noen ord om den i en dedikert tråd :)