slipsknuter & litt snakk rundt det :)

Akkurat nå har jeg på meg paisly kontrast inne i kraven samt inne i mansjettene i en skjorte sydd til mine mål.

Harry?
 
Akkurat nå har jeg på meg paisly kontrast inne i kraven samt inne i mansjettene i en skjorte sydd til mine mål.

Harry?

Om det er paisley du mener så er vel det noe av det siste jeg ville gått med.. Men om ditt store forbilde er James May eller hvem som helst annen hippie, så kjør på :)

Jeg kan ikke bestemme hva du syntes er kult eller ikke.. :)

Tilbake til tema, hvertfall nesten... her knytes det mest sløyfer.
Er det vanskelig!? Alltid sett for meg at jeg ville knotet veldig med det! Finnes det flere måter å knyte en sløyfe på?
 
Jeg vet bare om en, og den lærte jeg på kansje fem minutter. Sitter i fingrene hver gang etter det. bruker som regel sorte silkesløyfer, som er enkle å knyte, men har en tendens til å ville skli opp å bli litt "slappe" utover kvelden. Om du ikke ønsker det kan stoff med litt struktur løse det problemet.

For min del pleier jeg å bli bedugget når knuten begynner å skli, så da løsner jeg den bare å har den rundt halsen.
 
Paisley kontrast på strategiske steder kan være kult.
Slipsknuter fra the matrix er, i beste fall, for nerdete asiater. Og de er ikke mye kul. ;)





Worst case: dere like harry begge to! :D




ARMY-ISSUE-5L-JERRY-CAN.jpg


(i mangel av bilde av en som kaster bensin på bålet)
 
Taster på iPhone og den har sine egne ideer om en del skrivemåter ;).

Poenget er jo nettopp det - det er nesten umulig å kategorisk si at noe som en skreddersydd skjorte er Harry uten å fremstå som en forutinntatt nisse. Beklager, men det blir for dumt.
 
Taster på iPhone og den har sine egne ideer om en del skrivemåter ;).

Poenget er jo nettopp det - det er nesten umulig å kategorisk si at noe som en skreddersydd skjorte er Harry uten å fremstå som en forutinntatt nisse. Beklager, men det blir for dumt.

Som jeg sa, dine ord.. Jeg har aldri sagt at en skreddersydd skjorte er harry.. Du som sier det.. Men resultatet kan ofte bli harry. Men det som var greia var de som måtte ha større armer på venstre enn på høyre for å få plass til de enorme klokkene sine..

Men uansett, skjønner jo at denne matrix knuten blir litt for mye for de fleste, men jeg trives godt med min vrengte turban <3 Skal sies at jeg ikke bare går med denne knuten :p
 
Som jeg sa, dine ord.. Jeg har aldri sagt at en skreddersydd skjorte er harry.. Du som sier det.. Men resultatet kan ofte bli harry. Men det som var greia var de som måtte ha større armer på venstre enn på høyre for å få plass til de enorme klokkene sine..

Men uansett, skjønner jo at denne matrix knuten blir litt for mye for de fleste, men jeg trives godt med min vrengte turban <3 Skal sies at jeg ikke bare går med denne knuten :p

Vel, jo.

Skreddersydd er vel litt harry i utgangspunktet! :p
 

Faen.. :p

Men ja.. får spise hatten min jeg da.

Men jeg mente jo resultatet ble harry, som din paisley skjorte antageligvis er :)
Men hva som er harry for meg er jo ikke entydig i hva andre her på sonen syntes! :p

Jeg er full av old school tatoos, går mest i olabukser og t-shirts, så jeg er vel kanskje for de fleste her inne den harry typen..
 
Hehe nettopp. Min harry og din harry er nok to vidt forskjellige ting og det er jo hele poenget, siden jeg vet at min harry er veldig objektiv forsøker jeg for det meste å begrense hva jeg her kaller harry ;).

Det er klart mange harryfeller å gå i når man selv bestemmer kontrastene, men mulig du blir overrasket over hva litt "pang" stoff i små kontrastmengder kan gjøre for å unngå en overdose konservatisme :). Sikkert litt som en anderledes slipsknute :).
 
"Alle" har vel en dressklokke, men jeg for min del bruker skjorter ved nær sagt alle anledninger i fritiden- og det er ikke så ofte jeg finner det nødvendig eller praktisk å bruke dressklokken.

At skjorten har ermer som åpner for en mer sporty klokke, særlig dykkere og kronografer, som har en høyde på 14mm+, er etter min mening mindre "flashy" (les: harry) enn om klokken må frem på håndbaken. Klokken hører hjemme på vristen, og det samme gjør skjorteermet.

Kontraster på innsiden av kragen og mansjettene kan vel ikke sies å være spesielt harry. I alle fall ikke på en button-down skjorte eller en hvilken som helst annen skjorte beregnet for uformelle anledninger.

Ved de formelle anledningene, her snakker jeg mørk dress +, er det vel ingen som bruker hverken button-down eller farger på skjorten. Med unntak av Bondevik og en del av dagens regjeringsmedlemmer. Skjorten skal da være hvit. Og da er det dressklokke som gjelder. Punktum.



Jeg går ut og henter mer ved :D
 
Jeg må si meg mer eller mindre helt enig MM, skjortene går på i de fleste anledninger for min del. Til dress er det selvsagt hvit skjorte om det er en slik anledning.

Tror faktisk jeg hadde på denne omdiskuterte skjorten når jeg traff deg på Rolexgtg MM ;).

Eneste er at jeg veldig ofte finner meg selv med en Sub på armen med dressen, mye fordi jeg trives med at det er slik. Til jul nå kan det fort bli LVen, matche julegrana vet du!
 
Største klokken jeg har er en Fortis, å den er 15mm høy, å den går fint under alle skjortene jeg har. Så jeg kan ikke skjønne at folk må ha romsligere skjorteermer på venstre enn på høyre! :S
 
Hmm, jeg får prøve meg jeg da. I et ydmykt forsøk på å legge en litt rar debatt død.
Om et av ermene på skjorten er 2-5mm større i radius enn motsatt erme skal det et særdeles godt trent øye til for å se forskjellen på disse. Det er for meg, og mange her inne staselig med skjorter og forøvrig dresser som sitter godt på kroppen. Innsving i rygg på dressjakke, såpass støpte manskjetter at man faktisk må ta av manskjettknappene for å ta på seg skjorten osv. Jeg mener det ser bra ut med en korrekt sydd skjorte. Ikke så trang at kondomfaktoren kommer frem, men av en slik art at skjorten er sydd for å fremheve de positive aspektene ved din kropp, fremfor det motsatte. Dette er også hensikten med utvidet manskjett på klokke-ermet. Er det sydd litt ut, fremstår ikke klokken som monstrus-amadeus den andre, snarere vil den fremstå mindre fordi den ikke skaper spenn i skjortestoffet, og fordi den ikke er på knokene. Om det er harry å bekle seg i så måte at proposisjonene passer sammen, så kall meg gjerne prinsens av de britiske øyer.

Min betegnelse på harry er; Å forsøke å fremheve seg selv enten visuelt, gjennom lyd eller handlinger for å fremstå rikere, bedre, flottere, kulere, morsommere osv enn alle andre enn deg selv observerer at du er.

Hvis du er en knakanes folkelig fyr, helt gjennom ryggmargen så klarer jeg ikke å synes du er harry. Om du derimot er innmari folkelig fordi du så opp til en fyr som var det før deg, og ønsker å bli som han, så faller man fort igjennom.

Et annet eksempel, hvis du synesChristian Rignes ser forferdelig flott ut og kjøper de samme klærne når alle vet at du ikke er en slik type overhodet... ja da er du harry.

Sikkert ikke alle som deler denne oppfatningen da harry er et ord med mange knagger festet på seg, men ja. Dere vet hvor jeg står

Knytt slips i vei.
 
Største klokken jeg har er en Fortis, å den er 15mm høy, å den går fint under alle skjortene jeg har. Så jeg kan ikke skjønne at folk må ha romsligere skjorteermer på venstre enn på høyre! :S

Om man ikke kjører skreddersydd kommer det seg nok mest an på om man har pinglestilker eller ikke ;)
 
Eneste er at jeg veldig ofte finner meg selv med en Sub på armen med dressen, mye fordi jeg trives med at det er slik. Til jul nå kan det fort bli LVen, matche julegrana vet du!

Sub er pr definisjon ett av svært få ur som går til alle anledninger. Absolutt alle anledninger.

Du kan til og med henge den på julegrana, om du er i det hjørnet etter julematen og ikke minst akevitten :D
 
Sub er pr definisjon ett av svært få ur som går til alle anledninger. Absolutt alle anledninger.

Du kan til og med henge den på julegrana, om du er i det hjørnet etter julematen og ikke minst akevitten :D

Sistnevnte her kan jeg ikke garantere at ikke vil skje :p.

Ang skjorteermer; er ikke snakk om å få noe 15mm ut inn under doblemansjetter som faktisk er sydd til mine mål :). Går fint med hyllevareskjorter, men når det er sydd til mine preferanser har jeg ikke så mye plass å gå på.

Men så kjører jeg overcasual som regel og pleier ikke å lukke mansjettene inne i genseren uansett så da har jeg spillerommet jeg trenger ;).