Sub eller DJ II??

Jeg liker åpenbart begge.
Men jeg ville gått for Suben.
Det blir aldri feil.
 
Forelsket meg akkurat i en DJ II, da jeg så dette bildet... :eek:
DSCN2740mod.jpg
 
Skal du kjøpe deg en ny Rolex og beholde denne ville jeg uten tvil valgt en sub eller hvis du får tak i en SeaDweller, til nå er det ingen andre modeller jeg vet om som holder seg så godt i pris- eller stiger. Slutten av 70- begynnelsen av 80 tallet kunne du få en sub eller SeaDweller for rundt 3500 - 4000. Sammenlign med DJ eller allt annet og se hva de går for i dag.
Tom
 
Jeg heller også mot at det er en 36mm DJ, ja. Se på størrelsen på krona VS kassen. Sammelign så med en DJ II.
 
Ny trådtittel: Datejust I eller Datejust II.....

Dette var interessant - fascinert som jeg er over Datejust II....;)

Blant flere ulikheter, synes jeg den kanskje mest åpenbare mellom dem er de kraftigere indeksene på DJ II, samt bezelringen, som andre har vært inne på.
Men, uten å ha en Datejust II å sammenlikne med blir det kanskje likevel vanskelig å fastslå utfra bildene i denne tråden.
Da har vi imidlertid en annen nyanse som er mer tydelig for akkurat denne varianten av Datejust;
- Datejust I har en heltrukket railway-style ring innenfor minutemarkeringene på dial (mot bezelringen), noe Datejust II ikke har. På Datejust II er minutemarkeringen/"ringen" åpen.
- Datejust I har også romertall i tilknytning til denne markeringen, mens Datejust II har ordinære tall.
Sistnevnte er vanskelig å se på bildene som gis i denne tråden, men bildene nedenfor viser forskjellen.

Konklusjonen kan ikke bli annen enn at begge bildene som trekkes frem er av en Datejust I, og ikke en Datejust II.

S11786.jpg
4787808611_47d085bea0.jpg
 
I stand corrected - again :oops:
Men jeg holder fast ved at klokken er nydelig og dens eier må være dv..eh..svært liten :)
 
I stand corrected - again :oops:
Men jeg holder fast ved at klokken er nydelig og dens eier må være dv..eh..svært liten :)

Man lærer så lenge man er på TS :)

Jeg liker tråder som denne. Det gir inspirasjon og muligheter for ny læring!
 
I stand corrected - again :oops:
Men jeg holder fast ved at klokken er nydelig og dens eier må være dv..eh..svært liten :)

Føyer meg inn i rekken og kontaterer ut i fra mitt forrige innlegg at a) banken ikke er spesiellt sikker og b) at en 42mm Datejust neppe blir i mitt eie. Det blir for stort. Perfekt i 36mm ;) og c) det var en pokker så fin Datejust
 
Datejust er en utrolig flott klokke, den på bildene var intet unntak.. Selv om jeg har en på jubileelenke merker jeg at jeg også kunne tenkt meg en på oysterlenke, da gjerne med hvit skive..