Vintips

Jeg kan gi en annen tips om rimelig priset god vin.
Ingen Bourgogne men en Côte du Rhône.
God vin laget av et hyggelig par.

Litt skriving om den
Vis vedlegg 331084

Takk for tips! Stoler på en franskmann :)

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Hehe, takk.
Smaken er som baken, og det fins vin som er litt mer kosevinn enn matvin, men jeg synes at den er fin med kosemat eller onklig middag.
Du får prøve og si din mening ;)

Handlet begge i ettermiddag. Skal prøve en av de i løpet av helgen. Hyggelig priset, og viner jeg neppe hadde plukket selv uten videre.

Slenger med et tips til folket jeg også. Nyetimber musserende fra England. Siden det er kroning på gang…

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Noen gode tips til typisk grillmat? Typ marinert svinekjøtt. Druetyper/område?
Synes ofte grillmat kan være litt vanskelig å matche vin til. Klart grillet sjømat er enklere, men søtlig marinade?

Noen gode tips til typisk grillmat? Typ marinert svinekjøtt. Druetyper/område?
Synes ofte grillmat kan være litt vanskelig å matche vin til. Klart grillet sjømat er enklere, men søtlig marinade?

Chateau Musar kan passe til grillet kjøtt. :)

Screenshot_20230512_112024_Samsung Internet.jpg

Redigert:
@Phenix
@BigT
@Timewarp
Hørt ikke noe mer om vinene.
Enten disse ble brukt som eddik på salaten eller dere er nærmere skaperen...?
:D
Oi…..Glemte og melde inn smaksnoter her.
Tok kun ett glass samme kveld. Og likte vinen godt over mye annet jeg har langt oppe på lista.
Men, da jeg tok resten av flaske 4 dager senere hadde det skjedd noe med vinen som flyttet den opp til en vin etter min smak/gane.
Etter lufting på 4 dager føltes vinen mer moden og utviklet. En ‘helt’ annen vin. Dette har jeg opplevd med andre viner også, men ikke så markant som med denne @Hammerfjord
Takk for tips min venn :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: BigT og Hammerfjord
Hyggelig å høre @Phenix
Jeg husker ikke siste gang jeg åpnet en flaske og gjorde den ferdig 4 dager etterpå.
Hehehehe....
Kanskje må jeg prøve snart ;)
Når jeg startet å jobbe på begynnelsen av 90 tallene på store prosjekter i Paris, var det en gammel 2 meter høy Kabyle som sa meg:
"Kan du ikke drikke ferdig vinflasken din på lunsj, er du ingen mann".
"Zouzou" var litt av en fyr og miljøet på disse arbeidsplassene var vilt.