Vintips

Hadde kønummer 10300 på laptop, men kom rett inn via appen kl 0806.
Bestilte selvsagt altfor mye i påvente av kanselleringsmeldinger, men nå kommer det sms’er med hentekoder.
Hvaregrøt i februar ser det ut som.. men med passende drikke i det minste. :D
Motsatt her, 12000+ i appen og bare 7 min venting fra laptop. Så ingen fasit det ene eller det andre men bare god gammel flaks som gjelder. Ladoix fikk jeg i handlekurven men var tomt ved betaling så gikk fort. Men fikk bestilt litt annet så god stemning :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og ArneBru
Glemte helt av dette slippet i dag tidlig, men har nå likevel fått sikret meg litt fra Lucien Le Moine, Laurent Ponsot og Bruno Clair.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
There's some different Webinar WSET is putting out. I received mine by email but I'm sure it's on their website.

Do you have a WSET qualification? (Optional)
IMG_20220131_133536.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen og Edzilla
Handlet ikke på slippet i dag, men derimot noen lubne flasker til kjelleren. Weinert Carrascal Malbec 2012 på magnum. Kaminovn til 349,-/magnum. Bestilte også en kasse med Chateau Dudon Reserve de La Cave 2011. God vin til 200,-/flaske.
 
There's some different Webinar WSET is putting out. I received mine by email but I'm sure it's on their website.

Do you have a WSET qualification? (Optional) Vis vedlegg 279048
Thanks for the heads up!

Don't have my WSET qualification yet, but thinking of registering for WSET 2 after the summer. Assume one can do that without taking WSET 1 first? @Edzilla did you jump straight to WSET2?
 
Thanks for the heads up!

Don't have my WSET qualification yet, but thinking of registering for WSET 2 after the summer. Assume one can do that without taking WSET 1 first? @Edzilla did you jump straight to WSET2?

Du trenger ikke WSET1 før WSET2, men det er gjerne en fordel (og ikke minst gøy) for å få en innføring i "filosofien".
 
I forgot to mention @Golfballen those were the days when I had something between my ears, now there's just a vacuum, but there again I suppose it's better than nothing. :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reaksjoner: Golfballen
I don't write down my tasting notes these days @ArneBru cos I'm getting old and grumpy . Wine tasting can have an effect on your humour speaking for myself that is. What was said in the film "The Bucket List" never trust a (old) fart, so I think it best to listen to the"experts"

Blind tasting for my WSET Advanced exam, this guy came and sat beside me with, there must have been ½ bottle of cologne on him. Luckily the wine had a strong spell of petroleum aromas (Riesling) so I went from there. l complained to the examiner and to WSET in the UK that there's got to be restrictions.
 
  • Liker
Reaksjoner: Talisker
God enkeltvinmarks-Barolo til sub-500, som drikker overraskende smooth til tross for at den selvfølgelig skulle hatt noen flere år på baken. Servert med sopprisotto og grillet kylling.
 

Vedlegg

  • BF8212E7-5B17-4640-9FB4-4E76783946B1.jpeg
    BF8212E7-5B17-4640-9FB4-4E76783946B1.jpeg
    105,9 KB · Visninger: 0
Redigert:
I did place an order for the 2003, but if I receive the 2012, it wouldn’t be a disaster, it appears….:mrgreen:

2003 er vel ansett som en elendig årgang av de fleste champagnehus.
2012 er som nevnt over en strålende årgang for PN.
Ellers er det bare å handle inn BdB fra 2013 som skal være en super årgang for Chardonnay i Champagne.