Vintips

Er det noen som har listen over alle prisendringer hos polet fom torsdag?

Jeg har funnet denne oversikten men det er jo bare en brøkdel.

 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Så ikke denne før nå, men til neste gang så kan du bare sende en chat til kundeservice hos Vinmonopolet så får du den tilsendt på e-post - det fungerte fint for meg.
Takk for tips!

Tok en tur på det lokale pol dagen før oppgangen og da kunne de ansatte geleide meg rundt og vise en del som fikk oppgang.
Var stort sett 10-20,- per flaske så jeg ga F etter å ha fylt opp med et par av husvinen weinert og noe Pinot N.

De ansatte sa det stort sett var 500+ viner det var stor oppgang på.
 
Kanskje et dumt spørsmål, men spør likevel.

Hvordan går man frem for å kjøpe en spesiell vintage av vin?
Si jeg har dårlig selvkontroll og endt opp med å drikke de 2008 Dom Perignonene som jeg hadde lagret, men ønsker nå å kjøpe nye. Det er jo umulig å finne på polet nå og det er ikke lov å handle fra privatpersoner.

Hva gjør folket?
 
Kanskje et dumt spørsmål, men spør likevel.

Hvordan går man frem for å kjøpe en spesiell vintage av vin?
Si jeg har dårlig selvkontroll og endt opp med å drikke de 2008 Dom Perignonene som jeg hadde lagret, men ønsker nå å kjøpe nye. Det er jo umulig å finne på polet nå og det er ikke lov å handle fra privatpersoner.

Hva gjør folket?
Auksjon. Blomqvist kjører regelmessige auksjoner på vin.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zomged
Kanskje et dumt spørsmål, men spør likevel.

Hvordan går man frem for å kjøpe en spesiell vintage av vin?
Si jeg har dårlig selvkontroll og endt opp med å drikke de 2008 Dom Perignonene som jeg hadde lagret, men ønsker nå å kjøpe nye. Det er jo umulig å finne på polet nå og det er ikke lov å handle fra privatpersoner.

Hva gjør folket?
Wine-searcher.com

Finn vinen du ønsker og kjøp den i utlandet. Enten få den sendt hjem og betal mva og alk avgift eller dra til det landet forhandler holder til å ta med deg hjem i bagasjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zomged
Ch. Recougne Bordeaux Supérieur
IMG_20221007_113927.jpg
 
Kjøpte tre flasker av 2010. Angrer på at jeg kunne kjøpte fler. Var digg og ikke minst rimelig.
I ordered 24 bottles of the 2010 and received 24 from1400 and only got 1 magnum of 4 ordered from 500 that came to Norway. 2015 is a very good vintage from Right & Left sides of the Banks as you mentioned "Var digg og ikke minst rimelig"
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Kanskje et dumt spørsmål, men spør likevel.

Hvordan går man frem for å kjøpe en spesiell vintage av vin?
Si jeg har dårlig selvkontroll og endt opp med å drikke de 2008 Dom Perignonene som jeg hadde lagret, men ønsker nå å kjøpe nye. Det er jo umulig å finne på polet nå og det er ikke lov å handle fra privatpersoner.

Hva gjør folket?
Jeg har god erfaring med vinauksjon på svenske Bukowskis og danske Bruun-Rasmussen. Og jeg har bestilt sjelden champis fra vinforhandlere rundt i verden og fått det hjem med FedEx.
Null problem. 2008 er fortsatt greit priset da tilgangen fortsatt er god der ute.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zomged
Tja, det nærmer seg jul. Selv tenker jeg å kjøpe et par solide viner til opplevelse, men også noen hyggelige gaver.

Rødvin: solid vin med makspris 4.000,-/flaske. Personlig ikke så glad i spansk, men åpen for å bli overbevist. Tar gjerne forslag fra Bordeaux. USA har jeg relativt god oversikt over.

Portvin: Her er jeg uerfaren og tar alle forslag. Makspris 2000,-/flaske.

Noen jokere, som en bør ta i betraktning?


Jeg er ikke laksemilliardær; så hva mener dere er polets beste kjøp til under 500,-/flaske?


På forhånd takk!
 
Fikk akkurat høre at Lopez De Heredia Tondonia Blanco 2011 er tilgjengelig via spesialbestilling i dag. PM hvis det er av interesse så kan jeg sende detaljer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og BigT
Hva drikker folk av vin til julematen? Her blir det torsk 23 og urøkt pinnekjøtt på 24. Tenker en Bernhard Huber Malterdinger weisswein til torsken, men usikker på hva som skal slå følge med pinnekjøttet. Har drukket alt fra Champagne til Bordeaux med alder, men beste matchen hittil har vært en Planeta Chardonnay med noen år på baken.
Noen morsomme flasker som skal åpnes om noen dager?