Vintage Rolex Oyster Precision ref. 6426

Hei

Det målingene sier er Rate er avvik i sekunder pr døgn i ulike posisjoner.

Skive opp, skive ned, 9 opp, 6 opp, 3 opp, 12 opp. Gjennomsnitt er 4,9 sekunder. Maksimalt avvik mellom posisjonene er er 10.8 sek.
Hva DVH og DI er er jeg ikke sikker på. Noen vil fylle på den informasjonen

Beat er tidsforskjellen mellom tikk og takk kort fortalt. Den bør være så liten som mulig. Og avvike lite.

Amplitude er hvor mye balansehjulet svinger frem og tilbake. Det bør også variere lite. Det bør svinge mye, men ikke for mye.

Tallene viser etter min mening at urmaker har gjort en dritbra jobb!

Klokka har like gode verdier som mange nye har og bør gå fint i mange år videre. I tilgg ser den skikkelig bra ut!

Gratulerer med en flott klokke!

LarsB
Tuuuusen takk Lars :)

• Liker
Reaksjoner: Larsnie
Hei! Ja du fikk bra svar der, de bokstavene på slutten der betyr: X average rate over alle posisjoner, D maximum avvik på de ulike resultatene, DVH er Delta Vertical Horisontal forskjell mellom de vertikale og de horisontale resultatene, DI forskjellen mellom dial up og dial down, resultatene viser veldig bra prestasjon fra 1520 kaliberet i klokka. Verdi? Tja kan vel ligge på ca 25k? Pluss minus. Jeg solgte en lignende klokke i fjor, men den hadde en spesiell linen skive og original lenke, solgte den for ca 32.250.

• Liker
Reaksjoner: Skalleper
Hei! Ja du fikk bra svar der, de bokstavene på slutten der betyr: X average rate over alle posisjoner, D maximum avvik på de ulike resultatene, DVH er Delta Vertical Horisontal forskjell mellom de vertikale og de horisontale resultatene, DI forskjellen mellom dial up og dial down, resultatene viser veldig bra prestasjon fra 1520 kaliberet i klokka. Verdi? Tja kan vel ligge på ca 25k? Pluss minus.
Ja alle svar hjelper, Takk for svar.