Vintage LeCoultre Automatic har fått et problem :(

Hva sa urmakeren i Arendal når du henta den? Hva var feilen? Vidar er ikke feil mann å sende klokka til.
Detta blir spennende å følge med videre på!! :)

Hva sa urmakeren i Arendal når du henta den? Hva var feilen? Vidar er ikke feil mann å sende klokka til.
Detta blir spennende å følge med videre på!! :)

Hallo! Det typiske var at urmakeren ikke var på jobb den lørdagen og hun bak disken kunne ikke svare på det. :(

Ja, ser frem til å høre fra Kolbotn Ur når de har sett på klokka! Skal sende klokka nå til uka!

Håper på det beste ;)

Hallo! Det typiske var at urmakeren ikke var på jobb den lørdagen og hun bak disken kunne ikke svare på det. :(

Ja, ser frem til å høre fra Kolbotn Ur når de har sett på klokka! Skal sende klokka nå til uka!

Håper på det beste ;)

Da var klokka sendt til Kolbotn Ur!

HAllo! Prata med Kolbotn Ur i dag! Klokka er reparert :)!
Det var ikke så omfattende å fikse i følge urmaker - easyfiks! Feilen hadde med noe spiralgreier, skjønte ikke helt alle de detaljene som han forklarte om. Urmakeren skulle bare etterse at klokka går nøyaktig før han senderen den! Sparte nok mye å gjøre det! Takker for tipset om Kolbotn Ur, skal ikke nøle et sekund hvis jeg trenger flere reparasjoner fremover i tiden!
;)

Jeg var en tur ute hos Vidar på Kolbotn ur på fredag får å hente noen deler. Det som hadde skjedd med klokken din var at det hadde kommet olje på spiralfjæra til balansen. Spiralen hadde da klebet seg sammen. Da har du et problem. Flott klokke du har der! Pass godt på den!! :)

Redigert:
Jeg var en tur ute hos Vidar på Kolbotn ur på fredag får å hente noen deler. Det som hadde skjedd med klokken din var at det hadde kommet olje på spiralfjæra til balansen. Spiralen hadde da klebet seg sammen. Da har du et problem. Flott klokke du har der! Pass godt på den!! :)

Javel, ja! Det hørtes slik ut når jeg leser det her nå! Takk for det, det skal jeg! ;)

Hallo! Det har gått en uke siden jeg var i kontakt med Kolbotn Ur. Jeg har enda ikke motatt klokken min, hvorfor skal det da så lang tid?

Redigert:
Hallo! Det har gått en uke siden jeg var i kontakt med Kolbotn Ur. Jeg har enda ikke motatt klokken min, hvorfor skal det da så lang tid? Vil snart få tatt i bruk LeCoultre'en min!

Fordi

Antagelig fordi urmakeren vil la klokken gå et par dager etter at den er reparert for å forsikre seg om at den er (helt) i orden.

I tillegg skal den jo gjennom postens "uransaklige veier". Det alene kan fort ta noen dager...

Tenk heller på hvor fint det er å glede seg til noe:)

Hallo, igjen! En stund siden sist her! Nå er LeCoultre uret ferdig fikset - Går korrekt! :)!!!!! Og har fått det hjem! Takk for alle råd!

Skal poste et bilde snart av den!