Vintage Breitling Top Time

Lugs 22mm? Sikker? Hadde inntrykk av at det var 18mm. 22mm lugs på 36mm klokke høres jo voldsomt ut.
 
Fant forøvrig en NOS reim med Twin Plane buckle som visstnok skal være tidsriktig for Top Time 2002. Klikka på "Buy it now" likesågodt.

$T2eC16RHJGkE9no8hm5lBRJr9MZ8og~~60_57.JPG


$(KGrHqJ,!h4FDoBp3yz2BRJr9JLH3g~~60_57.JPG


$(KGrHqV,!qsE88gcIyMtBPfbR2t(Jw~~60_57.JPG
 
Grunnen til at jeg ikke vil gi så himla mye for Top Time'en er at urskiva kanskje må byttes, hvis de flekkene ikke kan fjernes...
Noen som har en mening om pris?

$_57.JPG
 
Nå er den oppe i 5500,- da syns jeg den blir for dyr..... Da er den ikke lenger et kupp, som den bør være med den urskiva....

Så jeg er enig med deg, den blir nok for dyr..... vil sikkert stige ennå mer..

Da er det bare å jakte videre på neste mulig gode deal...

mvh

Jarl
 
@SpaceCowboy @Jarl fr. Regner med at dere ikke vil selge deres ref. 2002 med svart skive, men om dere kommer over et fint eksamplar så kan dere gjerne tipse meg på PM eller i Vintage Tips-tråden. :)

Har sett noen få av disse med blå skive, er det kosher?
 
Redigert av en moderator:
Har sett noen få av disse med blå skive, er det kosher?

Det har jeg aldri sett, men gjorde et søk. Det eneste som kommer opp er en Bachmann & Scher har solgt og som er en referanse 9121. Denne referansen har jeg kun sett med svart skive tidligere. Velger jeg "bilder" i google finner jeg kun dette eksemplaret. Det leder meg til å tro at det er en re-dial. I alle fall i så stor grad at jeg hadde holdt meg unna.

Kan heller ikke huske at jeg har sett en med blå skive i noen av katalogene jeg har kikket igjennom.

Har du sett andre eksemplarer enn den fra B&S?

Men det er mulig andre vet noe mer.

Kul reim forresten! Har aldri kommet over en original lærreim med spenne. Sjeldent. Du her heldig. :)
 

Utrolig interessant...

Den ser ut som en original en ja, og ser veldig blå ut. Hm. Jeg må ta en sjekk med Breitlingsource. Kanskje de vet noe. Men det er jo litt rart at det så og si ikke finnes/eksisterer noen Top Time med blå skive i dag. Kanskje en gammel replacement opsjon? Vanskelig å si med Breitling, det er jo noen modeller som er veldig lite dokumentert, og Breitling var jo som kjent fæle til å mikse litt vel mye med modellene sine, spesielt på slutten av 60-tallet.

I have to investigate. :)

Blå skive hadde jo vært sykt tøft da.
 
Redigert av en moderator:
Etter å ha mottatt den ser jeg at ikke alle lume dots står perfekt sentrert på sine 5 minuttere. Er det tegn på reluming for mange år siden? (ingen lume effekt nå) Eller kan Breitling ha latt den forlate fabrikken slik?

Sees enkelt klokka 3:

PA280008 by GTUI, on Flickr
 
Etter å ha mottatt den ser jeg at ikke alle lume dots står perfekt sentrert på sine 5 minuttere. Er det tegn på reluming for mange år siden? (ingen lume effekt nå) Eller kan Breitling ha latt den forlate fabrikken slik?

Sees enkelt klokka 3:

PA280008 by GTUI, on Flickr
Bare bumper denne med @SpaceCowboy og @Jarl fr. for å få den brutale sannheten.
 
Redigert av en moderator:
Bare bumper denne med @SpaceCowboy og @Jarl fr. for å få den brutale sannheten.


Jeg tror ikke sannheten er særlig brutal. Mitt inntrykk er at den er orginal. Jeg klikket på bildelinken og så på de andre bildene du har tatt også, og jeg tror den er orginal. Det er ikke alltid at alt er 100% i vater... :)

Klokken er knallfin, spør du meg :)

Mvh

Jarl
 
Redigert av en moderator:
Jeg tror ikke sannheten er særlig brutal. Mitt inntrykk er at den er original. Jeg klikket på bildelinken og så på de andre bildene du har tatt også, og jeg tror den er original. Det er ikke alltid at alt er 100% i vater... :)

Klokken er knallfin, spør du meg :)

Mvh

Jarl

Jepp. Du kan slappe av her. Helt enig med Jarl. Inklusive den subjektive vurderingen av klokka. :)

Gratulerer @Melchiades!
 
Redigert av en moderator:
Stemmer. Etter hvert konkludert med at det er 19mm her, ørlite plass til overs med den stive 18mm reima jeg har på nå.
 
Noen som har vært borti denne typen? Zodiac Chronograph: Cal. 59 Valjoux 7730.
Har Panda dial som Top Time modellene. Likte "looken" på denne.

$_57.JPG