Vintage Breitling Top Time

Så Venus caliber har ikke snap on baklokk, mens Valjoux caliber har dette? Eller er det mer komplisert enn som så? :)
 
Hver mann sin risiko.

Personlig kjøper jeg IKKE klokker som jeg ikke har fått sett verket på. Uavhengig av hvor vanskelig det er å få ut.

Uansett: Annonsen er avsluttet var det noen av oss som slo til på denne?
 
Hver mann sin risiko.

Personlig kjøper jeg IKKE klokker som jeg ikke har fått sett verket på. Uavhengig av hvor vanskelig det er å få ut.

Uansett: Annonsen er avsluttet var det noen av oss som slo til på denne?

Det er ingen dum regel det.

Selv tar jeg ofte sjansen, men bare hvis magefølelsen er god, og det er er klokke jeg kjenner godt.

Vintage Heuer og Breitling føler jeg meg rimelig trygg på. Har ikke blitt lurt ennå.

Omega, og ikke minst Rolex, har jeg for lite detaljkunnskap om til at jeg tør slike stunts :)

Føler du deg usikker, så ikke kjøp. Dropp det, eller søk eksperthjelp.
 
Hva ville du gitt for den?

Hmm... Jeg ville ikke kjøpt den. :)

Neida. Jeg vet ikke. Gull-belagt. Det trekker prisen ned. innvendig bezel vannskadet. Trekker ned. Kassa ser ganske så polert ut. Trekker også ned. Mener at krona er uoriginal også. Det trekker ned.

La oss si at du restaurerer den (og ødelegge samle-verdien i samme slengen). Og får en service på den til ca. 4-5000. La oss se på regnestykket:

Restaurering, ca. tusenlappen (vill gjetting, det er jo kun ett bilde)
Service, ca. fem tusen, kanskje mer
Ny krone, tja. fire-fem hundre kroner? Hvis du klarer å oppdrive en.

Da snakker vi seks-syv tusen. Et strøkent gull-belagt eksemplar går kanskje for en syv-åtte tusen med litt flaks?

Da er den nok ikke mer verdt mer en skarve tusenlapp er jeg redd.

Men dette er jo min vurdering. Andre mener kanskje noe annet. :)
 
Nei, nei, nei. Hold deg unna Ungarn.

Dele-klokke. Skiva er jo skadet.

Beklager at jeg blir direkte nå. eBay er livsfarlig for de ukyndige.

Nå syns jeg du er litt kjapp til å avskrive denne klokka.

Den er langt i fra en deleklokke.
Urkassa er i bra stand til å være forkrommet. Det er lite slitasje, unntatt noe på baksiden, noe som er meget vanlig.
Viserne ser ok ut, og er de originale.
Urskiven er ok, unntatt flekkene på registerne. Det er synd. De kan muligens vaskes vekk med qtips og litt vidundermiddel, hvis ikke, er det mulig å finne en NOS urskive for rundt 100 dollar.
Sist og ikke minst, urverket ser strøkent ut og er et Valjoux 7730 sånn som det skal være. Balansebroen er til og med stemplet WOG som er koden for Breitlings USA importør.
I følge selger har urverket nettopp fått en service og fungerer 100%.

Hvis man klarer å like det litt sære designet, kan denne bli et kupp. I hvertfall hvis man sporer opp ei ny urskive.

Man skal ikke avskrive østblokk-land. Mine beste og hyggeligste klokkehandeler med privatpersoner er gjort med tjekkere. Det er mye bra klokker i omløp der.

Just my 2 cents...

Jarl
Www.classicheuers.blogspot.com
 
Nå syns jeg du er litt kjapp til å avskrive denne klokka.

Den er langt i fra en deleklokke.
Urkassa er i bra stand til å være forkrommet. Det er lite slitasje, unntatt noe på baksiden, noe som er meget vanlig.
Viserne ser ok ut, og er de originale.
Urskiven er ok, unntatt flekkene på registerne. Det er synd. De kan muligens vaskes vekk med qtips og litt vidundermiddel, hvis ikke, er det mulig å finne en NOS urskive for rundt 100 dollar.
Sist og ikke minst, urverket ser strøkent ut og er et Valjoux 7730 sånn som det skal være. Balansebroen er til og med stemplet WOG som er koden for Breitlings USA importør.
I følge selger har urverket nettopp fått en service og fungerer 100%.

Hvis man klarer å like det litt sære designet, kan denne bli et kupp. I hvertfall hvis man sporer opp ei ny urskive.

Man skal ikke avskrive østblokk-land. Mine beste og hyggeligste klokkehandeler med privatpersoner er gjort med tjekkere. Det er mye bra klokker i omløp der.

Just my 2 cents...

Jarl
Www.classicheuers.blogspot.com

Tusen takk, Jarl!
 
Nå syns jeg du er litt kjapp til å avskrive denne klokka.

Den er langt i fra en deleklokke.
Urkassa er i bra stand til å være forkrommet. Det er lite slitasje, unntatt noe på baksiden, noe som er meget vanlig.
Viserne ser ok ut, og er de originale.
Urskiven er ok, unntatt flekkene på registerne. Det er synd. De kan muligens vaskes vekk med qtips og litt vidundermiddel, hvis ikke, er det mulig å finne en NOS urskive for rundt 100 dollar.
Sist og ikke minst, urverket ser strøkent ut og er et Valjoux 7730 sånn som det skal være. Balansebroen er til og med stemplet WOG som er koden for Breitlings USA importør.
I følge selger har urverket nettopp fått en service og fungerer 100%.

Hvis man klarer å like det litt sære designet, kan denne bli et kupp. I hvertfall hvis man sporer opp ei ny urskive.

Man skal ikke avskrive østblokk-land. Mine beste og hyggeligste klokkehandeler med privatpersoner er gjort med tjekkere. Det er mye bra klokker i omløp der.

Just my 2 cents...

Jarl
Www.classicheuers.blogspot.com

Fair enough. Personlig er jeg veldig streng med eksemplarene jeg vurderer. Og jeg tenker litt gjensalg. Disse klokkene har en tendens til å være vanskelig å omsette, mye pga smak/behag. Og spesielt når de er skadet.

Sør-Europa har jeg hatt litt dårlige erfaringer med, så det spilte inn også.
 
Fair enough. Personlig er jeg veldig streng med eksemplarene jeg vurderer. Og jeg tenker litt gjensalg. Disse klokkene har en tendens til å være vanskelig å omsette, mye pga smak/behag. Og spesielt når de er skadet.

Sør-Europa har jeg hatt litt dårlige erfaringer med, så det spilte inn også.


Du er litt streng, også er jeg litt vel optimist, også blir summen et bra balansert svar :)

Jeg er kanskje i overkant positiv i blant, men det er sikkert fordi jeg gjør ganske mye arbeid på klokkene selv. Da er det lett å glemme hvordan takstameteret går hos en urmaker.

En firkantet Breitling Top Time er nok ikke den mest lettsolgte.... Det er jeg veldig enig i. Det er litt rart egentlig. En Heuer Monaco er fra samme tidsepoke, er firkantet, og koster ti ganger så mye....

En Heuer Camaro som er ganske firkantet, koster fort halvparten av en Carrera med samme urverk, visere og urskive.... Vi klokkenerder er rare mennsker :)

Men moro er det!...

Mvh
Jarl
 
Hver mann sin risiko.

Personlig kjøper jeg IKKE klokker som jeg ikke har fått sett verket på. Uavhengig av hvor vanskelig det er å få ut.

Uansett: Annonsen er avsluttet var det noen av oss som slo til på denne?

@SpaceCowboy. Det var meg som tok sjansen. Magefølelsen var god og selger (fabsuisse) får gode skussmål på Omegaforums.

http://omegaforums.net/threads/Ωf-unanimously-favorite-ebay-sellers-list.3612/

Jakter nå på en tidsriktig brukt eller NOS tang buckle til denne. Vet du hvordan den skal se ut? Er dette korrekt?

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-B...es_Watches_MensWatches_GL&hash=item2a45e5f794

Neste blir å følge etter @SpaceCowboy og @Jarl fr. og skaffe en ref 2002 med N-dial. Eventuelt en 810.
 
Redigert av en moderator:
@SpaceCowboy. Det var meg som tok sjansen. Magefølelsen var god og selger (fabsuisse) får gode skussmål på Omegaforums.

http://omegaforums.net/threads/Ωf-unanimously-favorite-ebay-sellers-list.3612/

Jakter nå på en tidsriktig brukt eller NOS tang buckle til denne. Vet du hvordan den skal se ut? Er dette korrekt?

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-B...es_Watches_MensWatches_GL&hash=item2a45e5f794

Neste blir å følge etter @SpaceCowboy og @Jarl fr. og skaffe en ref 2002 med N-dial. Eventuelt en 810.

Gratulerer! :cool:

Skiva var jo veldig fin, så det der går nok bra. Når det gjelder spenne, så har jeg kjøpt en lik den du viser til. Husk at lugs er 22mm, mener at flere av spennene som passer til disse er 16mm eller 18mm (?) Den du viser til blir muligens litt smal.

Velkommen i klubben, jeg gleder meg til bilder. :)
 
Redigert av en moderator: