Dette med «marked» er verdt å reflektere litt over, når det gjelder Rolex.
Rent logisk burde det jo være slik at brøken «tilgjengelighet» delt på «etterspørsel» er noenlunde lik mellom land med ulik populasjon (i.e. etterspørsel). Når Rolex har kuttet ned signifikant antall AD-er i Norge de siste 10 årene, kunne man forventet at Rolex distribuerte like mange klokker som før - men til færre forhandlere. Siden det er færre forhandlere, kunne msn igjen forventet at «folk fra bøgda» som svingte innom de mer sentrale utsalgsstedene ble færre, og følgelig økte sannsynligheten å få tak i en Rolex til de som bor mer sentralt.
Jokeren her, er muligens at Rolex har tatt en Grand Seiko i Norge. Dvs. nedprioriterer oss. Logisk det. Men, da må man igjen spørre seg: Hvorfor gidde å springe etter et merke som ikke prioriterer oss på LIK linje som øvrige markeder?