Vacheron Constantin-tråden

Når ventetiden blir lang...

Er fascinert over den perfekte symmetri som preger dette uret:

- «Malteser-kantene» på kassen, er linjert perfekt opp mot oddetall indeksene.
- Sub-dials er helt linjert horisontalt sentrisk.
- «12», Malteser logo, medianen på PR skalaen og «6» er helt linjert vertikalt sentrisk.

Ingen ting trigger min OCD på dette uret.

Ja jeg vet - den indre minutt ring er brutt av sub-dials, men det er likt på begge sider og den ytre ring, som er den som sees på er inntakt.

Vis vedlegg 270653
Neeeeei :cry: E-post fra Bjerke i dag, uret jeg har bestilt blir minst 6 mnd forsinket:cry:
 
  • Wow
  • Trist
Reaksjoner: Dr.Yes og Oddemann
Etter kun noen måneders leveringstid ga Bjerke beskjed om at Historiques Triple Calendar 1942 var på plass. Hadde ikke sett den "live" før, så alltid ekstra spenning knyttet til å kjøpe et såpass spesielt ur usett. Må si den virkelig innfridde forventningene. Fantastiske detaljer på skiven med en design som ser veldig ren og ryddig ut til tross for mye informasjon.

Den der er helt rå!!! Men å dele to bilder er ikke nok! Her sulter vi (jeg) etter flere livebilder. På forhånd takk ;)
 
Ble det angitt noen årsak til forsinkelsen?

Ja...:

Xxxxxxxxxxxx......De opplever store forsinkelser i leveranser fra flere viktige underleverandører, noe som igjen skaper tilsvarende forsinkelser i klokkeproduksjonen. Dette vil dessverre påvirke leveringstiden på din klokke.

Vi har ingen mer konkret informasjon per i dag enn at fabrikken håper å kunne gjenoppta normal produksjon tidlig i 2.kvartal 2022. Trolig vil forhandlere som oss motta lite/ingen klokker fra fabrikken før dette og dette vil skape en stor back log av kundebestillinger som blir forsinket.
Vi må dessverre anta at levering av din klokke vil drøye til vår/sommer 2022....xxxxx

:cry:
 
Ja...:

Xxxxxxxxxxxx......De opplever store forsinkelser i leveranser fra flere viktige underleverandører, noe som igjen skaper tilsvarende forsinkelser i klokkeproduksjonen. Dette vil dessverre påvirke leveringstiden på din klokke.

Vi har ingen mer konkret informasjon per i dag enn at fabrikken håper å kunne gjenoppta normal produksjon tidlig i 2.kvartal 2022. Trolig vil forhandlere som oss motta lite/ingen klokker fra fabrikken før dette og dette vil skape en stor back log av kundebestillinger som blir forsinket.
Vi må dessverre anta at levering av din klokke vil drøye til vår/sommer 2022....xxxxx

:cry:
Jeg har ikke fått slik e-post enda, krysser fingrene for at min klokke ikke er forsinket, selv om jeg har mine tvil.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Den der er helt rå!!! Men å dele to bilder er ikke nok! Her sulter vi (jeg) etter flere livebilder. På forhånd takk ;)

Ok, et par til da!
 

Vedlegg

  • 9C8F0D8C-FCAC-4751-A7C2-CEF89BA6C848.jpeg
    9C8F0D8C-FCAC-4751-A7C2-CEF89BA6C848.jpeg
    137 KB · Visninger: 0
  • 94EBC9E1-F952-44F8-BF75-39C38CC7634B.jpeg
    94EBC9E1-F952-44F8-BF75-39C38CC7634B.jpeg
    104,7 KB · Visninger: 0
Det er ergelig, men i høy grad et i-landsproblem. Jeg vil tro disse leveringsproblemene gjelder globalt gitt begrunnelsen fra Bjerke, og at dette heldigvis eller dessverre blir reflektert prismessig i gråmarkedet.

Utfordringen blir å ikke kjøpe noe annet - verken ur eller bil - i den forlengede ventetiden.
 
  • Trist
Reaksjoner: Gin
Nå gidder sikkert ingen vente på VC når det tar ekstra lang tid?? For noen rå klokker! Får drømme seg bort med bilder på Instagram og videoer på YouTube så lenge!
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Yes og Gin
Håper bare ikke at dette er en greie ovenfor de frie forhandlere som Bjerke. At egne utsalgssted heller prioriteres. Litt rart at VC stopper opp pga leverandører, trodde det meste av «Geneva Seal» produksjonen var utført «in-house»?
 
Nå gidder sikkert ingen vente på VC når det tar ekstra lang tid?? For noen rå klokker! Får drømme seg bort med bilder på Instagram og videoer på YouTube så lenge!

Per September var det ikke mulig å få komme i kø for 4500 eller noen andre modeller med blå skive, men GMT eller kronograf med sort skive var da innenfor et halvt års rekkevidde. I Oktober hadde ventelisten økt fra måneder til år. Jeg kan bare se for meg hvordan det blir nå.
 
Håper bare ikke at dette er en greie ovenfor de frie forhandlere som Bjerke. At egne utsalgssted heller prioriteres. Litt rart at VC stopper opp pga leverandører, trodde det meste av «Geneva Seal» produksjonen var utført «in-house»?

Enkelte mener VC bevisst arbeider for å bli mer utilgjengelig; https://screwdowncrown.com/2021/09/23/whats-the-deal-with-vacheron-constantin/. Tiden vil vise om det aktuelle problemet med underleverandører også påvirker VCs egne utsalgssteder.

Samtidig anbefaler flere og flere VC som investering, for eksempel her https://www.businessinsider.com/rol...acheron-constantin-overseas-2021-11?r=US&IR=T. Det er ikke utenkelig at dette i kombinasjon med reell økt interesse for merket bidrar til en faktisk situasjon der etterspørselen er økt betydelig, men den årlige produksjonen på tilsammen ca 20.000 ur er uendret eller - i følge Bjerkes siste epost - faktisk redusert.

For min del understreker dette igrunn bare riktigheten av å legge inn bestilling på akkurat den modellen jeg venter på, så får man prise seg heldig for at man tilfeldigvis kom seg på liste i det som etter alt å dømme var i grevens tid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Det som skjer med VC nå er et herlig/sørgelig eksempel på «ubrukelige oss» og «griske dem». Når Nautilus går i dass da eksploderte (endelig) Overseas. Av de tre store har VC alltid vært «mitt», at de først nå hamstres og grunnen til det er bare trist. Hvorfor kunne vi ikke elske Overseas mens Nautilus fortsatt var «tilgjengelig»?

Ser det samme med den stygge andungen Laureato. Sikkert kun jeg som gidder følge med på den og der har bruktprisene økt og godbitene blitt færre av på det internasjonale markedet. Nå vil folk ha den. Trist om VC nå skal gjøre seg vrange bare fordi de er blitt poppis
 
Er vel enn så lenge stort sett entusiaster som vet om, eller har fått tak i den(??)

Jeg har verken vært på Everest, tatt prisvinnende fotografier eller brukt tilstrekkelig antall sveitsiske franc hos VC-Boutiqe til å kvalifisere til noe i nærheten av disse limiterte utgavene av Overseas. Og - som Bjerke tørt informerte om - vil de ikke motta noen eksemplarer den veien.

Bildet er lånt fra noen som kvalifiserer til èn eller flere av forholdene over.