Vacheron Constantin-tråden

DA0E48B8-B654-4A7E-9528-50F931FD5AC6.jpeg
 
Helt nydelig!

Frister å kvitte meg med alle klokkene å bli en «one watch guy»

Hvordan bærer denne på håndleddet? Selv har jeg små håndledd(17,5cm), noen av dere som har i nærheten av det?
Den bærer veldig forskjelling avhengig av om du bruker lenke, gummi eller skinnreim.

Skinnreima er definitivt den smaleste og den foretrukne for min del.

Lenka er av svært høy kvalitet og behagelig, men bygger mer enn normale lenker. Beste med lenka er mikrojusteringen på begge sider av spenna.

Gummireima bygger høyest og minner mye om oysterflexen til Rolex.

Husker ikke omkretsen på mitt håndledd, men bruker full Oysterlenke med alle ledd. Håper dette kan hjelpe deg som referanse
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Takk for dine betraktninger, ser helt magisk ut!!
Hvordan kler denne bruksmerker synes du(om en skulle finne på å bruke den til alt), den er jo ganske «fin», men samtidig er det er sportsklokke:)

Er bare redd jeg kan ha noe små håndledd.

Hvordan er tilgjengeligheten på disse, forekommer de i butikk så det er mulig å få prøvd, eller er det Rolex-tilstander?

:)
 
Det er ganske mange bruksmerker på min. Syns helt ærlig at det ikke gjør noen ting, da klokker skal brukes og denne er som du skriver en sportsklokke.

Stikk innom Bjerke Nedre Slottsgate og prøv en. Du kommer ikke til å angre. Ingen Rolex tilstander på disse. De kan som #invistorene så vakkert skriver bare hentes/taes ut, trenger ikke betale en gang!
 
Ser veldig bra ut på deg, men ser ut som den bærer litt mer enn subben?

Hvordan opplever du selv dette?

Nydelig å lett kunne skifte mellom lenke, gummi og reim. Denne må da kunne brukes til absolutt alt:)
Suben er min, VC bare prøvde jeg hos Tidemann mens de ennå hadde. Overseas Dual Time er egentlig min drømmeklokke, men jeg synes ærlig talt den er akkurat for stor for meg. Som du sier, større enn sub. Jeg kunne greit brukt den, men jeg hadde aldri blitt fornøyd med størrelsen. En klokke i den prisklassen skal være perfekt. Burde imidlertid være bra for deg om du har en cm til å gå på, men en slik klokke kjøper du vel uansett ikke uten å prøve den først.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
@allak : Jeg var innom Bjerke for snart to år siden og prøvde den. Har omtrent samme håndledd som deg og prefererer klokker under 40mm som bygger lavt. Jeg følte den var bittelitt stor for min smak og skulle ønske det kom en utgave i 39mm. Men det er akkurat på grensen. Tror jeg kunne blitt vant med det. Sjukt fin klokke uansett hvordan du snur og vender på det! :)
 
@allak : Jeg var innom Bjerke for snart to år siden og prøvde den. Har omtrent samme håndledd som deg og prefererer klokker under 40mm som bygger lavt. Jeg følte den var bittelitt stor for min smak og skulle ønske det kom en utgave i 39mm. Men det er akkurat på grensen. Tror jeg kunne blitt vant med det. Sjukt fin klokke uansett hvordan du snur og vender på det! :)

Takk for at du deler din erfaring.
Ja, skal få prøvd den på hånda, men frykter litt at jeg synes den blir akkurat for stor desverre...
 
  • Liker
Reaksjoner: acidx