Vacheron Constantin-tråden

Voldsomt for en stålklokke?! Batmanen din begynner vel å nærme dette sjiktet:mrgreen:
Det er vel litt unna de tallene foreløpig ;) Dessuten bladde jeg opp lekne 72 papp for den for snart 4 år siden etter å stått på venteliste i et halvt år. Det kunne ikke ramla meg inn å betalt dobbel eller tredobbel pris for en klokke. Så mye har jeg ikke lyst på de ;) dermed føler jeg at det må være edelt metall hvis så mange tusenlapper skal skifte hender. Vel vitende om at VC er en del av det ypperste Sveitserne har å by og at det utvilsomt er en fantastisk klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vermin og eidehelg
Det er vel litt unna de tallene foreløpig ;) Dessuten bladde jeg opp lekne 72 papp for den for snart 4 år siden etter å stått på venteliste i et halvt år. Det kunne ikke ramla meg inn å betalt dobbel eller tredobbel pris for en klokke. Så mye har jeg ikke lyst på de ;) dermed føler jeg at det må være edelt metall hvis så mange tusenlapper skal skifte hender. Vel vitende om at VC er en del av det ypperste Sveitserne har å by og at det utvilsomt er en fantastisk klokke.
Ja ja, er helt med på notene(y) Fant bare en litt nyere batman til en skrekkelig pris på Finn. Men tilbake til OT; VC er helt rått. Men er selv svak for Traditionnelle. Det kunne jeg ha tenkt meg, men tror ALS hadde trukket det lengste strået i denne kategorien.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin og GrimReaper
Spørs om ikke min Traditionelle blir min eneste VC :( Har spurt Bjerke om min ventende Fiftysix Daydate fremdeles kan leveres til avtalt pris!?
 
  • Liker
Reaksjoner: icejeep
Avtalte dere pris utover oppgitt salgspris? Har du betalt depositum så får du gjerne med et skriv med retningslinjer og vilkår Og der står det helt tydelig at det er veiledende pris på salgstidspunktet og ikke bestillingstidspunktet som gjelder.
Krysser fingrene for deg men det spørs vel om de kan/vil gi deg «gammel» pris.
 
  • Trist
Reaksjoner: Gin
Jeg måtte forholde meg til den nye prisen da min submariner kom. Da hadde det vært en prisjustering i tiden mellom jeg bestilte og den kom. Så jeg er redd du må betale "ny" pris hvis ikke annet er avtalt @Gin.
 
  • Trist
Reaksjoner: Gin
Spørs om ikke min Traditionelle blir min eneste VC :( Har spurt Bjerke om min ventende Fiftysix Daydate fremdeles kan leveres til avtalt pris!?

Tipper du dessverre får ny pris, mener det er slik på en annen klokke jeg har bestilt. Den har vel gått opp ca. 15% siden jeg bestilte.

Tenkte litt på å selge ut en del klokker og bestille VC Perpetual Calendar i rosegull+blå skive. Har kostet 830k, nå stiget til ca. 1mill. Innen man får leveranse er det vel kommet 1-2 prisøkninger til. Kanskje en pris da på 1,2 mill ! dvs opp 50% fra noen uker siden og til potensiell leveranse. Blir spekulasjon i videre prisstigning fra min side, men skeptisk til disse økningene på de dyreste modellene også.

VC Chrono i stål var til salgs sommer 2021 uten venteliste. Mulig vi er tidlig i en VC supersyklus, men siden Richemont eier VC og er børsnotert prøver de vel nå å få redusert forskjellen mellom retail og grey pris...
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Og der.. bikket vi 500K i snitt for en brukt 4500V på chrono.. Hvor skal dette ende?

VC4500 27.01.22.png
 
Ser man på de to tidligere generasjonene er det også der en tilsvarende prisøkning/forventning om dagen.... Utrolig kjipt det må et annet merkes avslutning av modell til for å gjøre Overseas het som en potet.
 
Ser man på de to tidligere generasjonene er det også der en tilsvarende prisøkning/forventning om dagen.... Utrolig kjipt det må et annet merkes avslutning av modell til for å gjøre Overseas het som en potet.
Om du tenker på PP eller AP så tror jeg ikke at det at de har har kuttet ut ulike modeller har bidratt til galskapen om en ser på grafen. Her har nok heller folk fått øynene opp for merket/modellene og sett value for money kontra de andre to (tre om en inkluderer Rolex) en stund nå.

VC4500 graf 27.01.22.png
 
Min personlige oppfatning er nok at PP sin (annonserte) skvis og Rolex ferd mot idioti har hatt mye å si for prisutviklingen på Overseas. Også Laureato er berørt av dette.

Det synes jeg er synd. VC generelt og Overseas spesielt ligger hjertet mitt mye nærmere enn konkurrentene
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Min personlige oppfatning er nok at PP sin (annonserte) skvis og Rolex ferd mot idioti har hatt mye å si for prisutviklingen på Overseas. Også Laureato er berørt av dette.

Det synes jeg er synd. VC generelt og Overseas spesielt ligger hjertet mitt mye nærmere enn konkurrentene


Her har jeg helt lik følelse for AP. Det er dét merket som står mitt hjertet nærmest, men her har også prisene startet en måneferd.
 
Min personlige oppfatning er nok at PP sin (annonserte) skvis og Rolex ferd mot idioti har hatt mye å si for prisutviklingen på Overseas. Også Laureato er berørt av dette.

Det synes jeg er synd. VC generelt og Overseas spesielt ligger hjertet mitt mye nærmere enn konkurrentene
Jeg kan være enig i det, men tror det ligger litt i av at folk syns de får mer for pengene der (bruktpriser) og prisene har økt deretter