Vacheron Constantin-tråden

Hei!

Jeg har i det siste blitt mer og mer betatt av en gammel Overseas modell (ref 42040/42042). Er det noen som har synspunkter/erfaringer med disse? :)
 
Hei!

Jeg har i det siste blitt mer og mer betatt av en gammel Overseas modell (ref 42040/42042). Er det noen som har synspunkter/erfaringer med disse? :)

Jeg har hatt denne i 37mm. med blå skive. Nydelig klokke med GP verk. Jeg solgte den imidlertid da jeg syntes den ble litt liten. Hvis den passer dine håndledd er det en flott klokke. Og prisene på bruktmarkedet er gunstige.
 
  • Liker
Reaksjoner: alekfm
Jeg har hatt denne i 37mm. med blå skive. Nydelig klokke med GP verk. Jeg solgte den imidlertid da jeg syntes den ble litt liten. Hvis den passer dine håndledd er det en flott klokke. Og prisene på bruktmarkedet er gunstige.

Takk for svar :) skulle gjerne prøvd en så får vente til det evnt dukker opp en på bruktmarkedet her hjemme :)
 
Fotor_151094086563261.jpg


Snygg!
https://www.instagram.com/p/BbmlF5CBk_A/
 
VC'n over her er pen ved første øyekast. Men, tenk litt på layouten her:

- lokal tid (10:10 eller 22:10)
- GMT-viser (8:10)
- AM/PM-indikator (20:10 eller 22:10?)

Ingen ytre insert som indikerer hva "GMT"-viseren peker på. Så da teller man halve stopp mellom markørene som på en 16710...1,2,3,4,5,6,7,8

Så - er AM/PM koblet til lokal tid eller "GMT"-viseren..?

Vanskelig å si, ikke sant.

200+K for noe slikt? OK. ;)
 
Redigert:
VC'n over her er pen ved første øyekast. Men, tenk litt på layouten her:

- lokal tid (10:10 eller 22:10)
- GMT-viser (8:10)
- AM/PM-indikator (20:10 eller 22:10?)

Ingen ytre insert som indikerer hva "GMT"-viseren peker på. Så da teller man halve stopp mellom markørene som på en 16710...1,2,3,4,5,6,7,8

Så - er AM/PM koblet til lokal tid eller "GMT"-viseren..?

Vanskelig å si, ikke sant.

200+K for noe slikt? OK. ;)

Godt poeng @Loevhagen! AM/PM må vel referere til den tidssoner du IKKE er i? Veldig sjelden jeg føler behov for en indikator på om det er formiddag eller ettermiddag der jeg selv er.. Uansett, nok et kunstverk fra VC! De seiler opp som en soleklar nr.1 for End Game-materiale :)
 
VC'n over her er pen ved første øyekast. Men, tenk litt på layouten her:

- lokal tid (10:10 eller 22:10)
- GMT-viser (8:10)
- AM/PM-indikator (20:10 eller 22:10?)

Ingen ytre insert som indikerer hva "GMT"-viseren peker på. Så da teller man halve stopp mellom markørene som på en 16710...1,2,3,4,5,6,7,8

Så - er AM/PM koblet til lokal tid eller "GMT"-viseren..?

Vanskelig å si, ikke sant.

200+K for noe slikt? OK. ;)
Følger nok med en bruksanvisning som forklarer dette, men normalt er AM/PM koblet til "hometime" viseren.
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Fra Hodinkee-artikkelen ovenfor: "There is also an AM/PM indicator at nine o’clock so you don’t have to make any guesses when you’re on the other side of the world."

Det skulle vel tilsi at det er som @acidx skriver over her, og noe annet ville jo ha vært litt rart...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Nydelig. Fått mer og mer sansen for VC.
Kunne tenkt meg et bilde der timeviseren ligger over gmt viser. Slik det vil se ut når man er hjemme regner jeg med?

2D6EC97D-1985-4A4A-9C14-EABC70E54C33.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback