Ut på tur, se på ur - Reisetips med fokus på klokker

Flott innlegg!

Takk for et flott innlegg og fin skildring.

Flagshipserien (og spesielt nettopp din modell) synes jeg personlig er en av de absolutt peneste og mest interessante Longinesmodellene. Ser meget elegant ut. Gratulerer!

Har vært uttallige turer i Zurich, men ikke i Geneve og når det er sagt, så blir det helt tilfeldigvis Geneve-tur om et par uker.

Så du/var du innom Vacheron Constantin Boutique ? En (midlertidig pga. ombygging utenfor) Boutique skal ligge på Place de Longemalle.

Cheers
BT
 
Takk for et flott innlegg og fin skildring.

Flagshipserien (og spesielt nettopp din modell) synes jeg personlig er en av de absolutt peneste og mest interessante Longinesmodellene. Ser meget elegant ut. Gratulerer!

Har vært uttallige turer i Zurich, men ikke i Geneve og når det er sagt, så blir det helt tilfeldigvis Geneve-tur om et par uker.

Så du/var du innom Vacheron Constantin Boutique ? En (midlertidig pga. ombygging utenfor) Boutique skal ligge på Place de Longemalle.

Cheers
BT

Jeg er meget positivt overasket over hvordan Flagshipen vokser på meg.
Den er ukjent og undervurdert!

Jeg var ikke innom VC butikken, jeg så den, men det så ikke ut som det var noe ombygning der.
God tur! Herlig by!
 
Gratulerer med to herlige ur, og takk for en super reiseskildring.
Var selv i svetits i sommer, men styrte langt unna klokkeshopping. Klokkerelatert så var jeg bare innom Grenchen, som hadde Swatch klokker med høyde på 2-3 meter i rundkjøringene.
Om det er noen som vil handle klokker, og ikke orker å gå mer enn ett par hundre meter,
så kan jeg abefale st.moritz. Der ligger klokkebutikkene tettere enn klesbutikker i norske kjøpesenter.
Det er også meget konevenlig ettersom stort sett alle klesdesignere har egne botiquer der.
 
Takk for fantastisk reiseskildring Frodo!!

Gratulerer med 2x spennende Longines ur!! kledde deg meget bra:)
Longines Flagship modellen har passert under radaren for meg , men er jo en virkelig lekkerbisken.
Har selv valfartet til Geneve to ganger (mulig pga Norwegians fordelaktige rute:)).
Syns du beskriver den nesten høystemte følelsen en klokkeelsker kan få i dette ur-mekka veldig bra;)
 
Gratulerer med to flotte klokker :)

Veldig bra historie og mange flotte bilder :)

Dit tror jeg ikke at jeg tør å dra :p
 
Takk for en flott reiseskildring Frodo og gratulerer med to flotte ur :D
Liker spesiellt godt Legend diveren :cool:
 
Finfin lesning Frodo. Og for en forståelsesfull kone - skal gi tips her hjemme, hehe.
 
Feiende flott lesing dette, Frodo!

Lett å kjenne seg igjen her - dog har jeg enda tilgode å gjøre denne øvelsen sammen med fruen. Men den raskt akkumulerende kjøpsfølelsen du så innlevende beskriver, den er gjenkjennbar.

Forøvrig likte jeg å lese din svært så (u)fornuftige taktiske manøver ved å ta pause i forhandlingene og innta øl....
Tenker kjøpsterskelen ble senket proposjonalt med alkoholinntaket....;)

Uansett; - det er to nydelige ur du har skaffet deg!
:cool:
 
Takk for god skildring av en spennende by, og gratulerer med to flotte klokker. Longines er et merke med historie og særpreg, og fortjener større oppmerksomhet ennd et ofte får. (Forresten var en sekstitalls Flagship i gull, kjøpt på Vestkanttorget for den ublue pris av 2400 kr, sterkt medvirkende til å sette igang min klokkemani for snart tyve år siden.) Gleder meg til flere wristshots.:)
 
Gratulerer med to nydelige ur og en åpenbart spennende tur! For ikke å snakke om at du tydeligvis har en usedvanlig forståelsesfull og tålmodig kone :)
 
Takk for fin reiseskildring, Frodo. Jeg så den først nå. Gratulerer med fine klokker. Longines er virkelig på vei dit de en gang var og det unner jeg dem. Med flagshipen har de tatt opp et av de mest stilrene og klassiske klokkedesignene fra sekstitallet, da de sammen med andre glemte merker konkurrerte med størrelser som Omega etc. Her har respektable manufaktur fra denne tiden (f.eks. Tissot og Certina) noe å lære. I dag er disse bare en skygge av seg selv.

Den der Legend Diver blir jeg aldri helt ferdig med å kikke på.
 
En kjapp rapport fra Nice - Cannes

Har vært i Nice noen dager og tenkte det kunne være greit med en liten rapport på klokkesituasjonen her nede.
Bare for å ta det viktigste først: Prisene er omtrent som hjemme. Pruting vet jeg ingenting om.

På hotellet første dagen. Nå er dere sikkert er helt fra dere av spenning om hvordan dorullbretten så ut.
Her er den.;)
CIMG0565.jpg


Med Breitling og såpestykket:
CIMG0567.jpg


Har vært en kjapp tur innom Cannes. På vei til bussen fik jeg knipset noen kjappe og dårlige bilder.

Omega Boutique
CIMG0652.jpg

CIMG0653.jpg

CIMG0657.jpg


Breguet:
CIMG0656.jpg

CIMG0655.jpg


Blancpain:
CIMG0654.jpg


Rolex. her var det utstilt ganske mange klokker. Slikt liker vi.:D
CIMG0660.jpg

CIMG0661.jpg

CIMG0662.jpg

CIMG0663.jpg

CIMG0664.jpg


Leopard Daytona African Dictator edition og gode greier. Mye bling her. Går sikkert rett hjem hos alle de nyrike russerne det kravler og kryr av her nede.

Det var alt foreløpig. Klarte å bli syk, så det ble lite klokkespotting en vending. Men legen som undersøkte meg hadde en daytona i hvitt gull, så det var ikke helt bortkastet.:D

Skal få tatt noen flere bilder imorgen.
 
Har vært en kjapp tur innom Cannes. På vei til bussen fik jeg knipset noen kjappe og dårlige bilder.

Det var da som bare..!

Jeg har selv tilbrakt hele dagen i Cannes med turer ut og inn av klokkebutikkene.
Sto faktisk ved flere anledninger utenfor de samme butikkene som deg.

Hadde jeg visst det skulle vi tatt en TS mini-gtg i Cannes :cool:.

Fikk du besøkt brukthandleren i stikkgaten ved Dior?
Skal faktisk en tur i morgen igjen selv for å se litt mer :)

Edit: Til info. så kan jeg også legge til at de nye Omegaene med kjeramisk bezel stod til forventningene. Utrolig lekre klokker !
 
Tilbake i Nice. Har blitt skikkelig dårlig, så det så litt stygt ut for videre klokkespotting.:sad:
Innpå med noen piller som jeg fikk av legen med gull Daytona'en. Kastet opp en god slump gjennom nesa, så nå lukter hele verden bare spy.:mad:
Men jeg må jo ta noen klokkebilder når jeg først er her. Alt for TS.;)

Uansett, her er noen bilder fra turen ut på byen.
Denne fant jeg i hotellresepsjonen.:D
CIMG0692.jpg


På dette hjørnet fant jeg Ferret som fører bl.a. Rolex, Tudor, Panerai.
CIMG0689.jpg

CIMG0690.jpg

CIMG0680.jpg

CIMG0681.jpg


Lenger ned i Avenue de Verdun ligger denne butikken:
CIMG0682.jpg


Her har de snadder som dette:
CIMG0683.jpg

CIMG0684.jpg

CIMG0685.jpg



Litt lenger ned på Place Massena finner jeg en liten butikk for brukte klokker og smykker.
CIMG0672.jpg


De har dette i vinduet. Litt småsnacks fra Cartier, Corum og Franck Muller.
CIMG0678.jpg

CIMG0679.jpg


Opp fra Place Massena går Avenue Jean Medecin.
Der fant jeg denne butikken med et svært godt utvalg av JLC, Bell & Ross, Rolex, Breitling.
CIMG0674.jpg


Et lite utvalg av gull.:D
CIMG0676.jpg



Lenger opp i gaten ligger kjøpesenteret Nice Etoile. Her lå denne butikken.
CIMG0675.jpg

Her har de Longines og Hamilton.
Her fikk jeg beskjed om at det ikke var lov å ta bilder. Excuse moi Madame, mais je suis un fou de montres. Alors je ne peu pas me retenir. Så det så...

På Galeries Lafayette var det en liten klokkebutikk som solgte Hamilton, ellers var resten skit.
Dette er stedet du parkerer kona/samboer mens du går på klokkespotting.
CIMG0688.jpg


Videre nedover denne gaten fant jeg en butikk med Baume & Mercier og Longines.
CIMG0677.jpg


Dette er gågaten med en haug av restauranter og cafeer. Den går videre fra Place Massena og er umulig å gå glipp av. Akkurat her avtok virkningen av pillene jeg tok tidligere, så det ble bare å sjangle tilbake til hotellet uten å få tatt flere bilder.:(
 
Hehe UJU, du kom meg i forkjøpet...hadde tenkt å legge ut noen dårlige bilder og en liten beskrivelse selv fra Nice, men din eminente "reportasje" overgår alt jeg hadde av stoff...

Desverre hjemme igjen nå, men kos deg videre:)
 
Det var da som bare..!

Jeg har selv tilbrakt hele dagen i Cannes med turer ut og inn av klokkebutikkene.
Sto faktisk ved flere anledninger utenfor de samme butikkene som deg.

Hadde jeg visst det skulle vi tatt en TS mini-gtg i Cannes :cool:.

Fikk du besøkt brukthandleren i stikkgaten ved Dior?
Skal faktisk en tur i morgen igjen selv for å se litt mer :)

Edit: Til info. så kan jeg også legge til at de nye Omegaene med kjeramisk bezel stod til forventningene. Utrolig lekre klokker !

Det hadde vært überkult med GTG midt i Cannes sentrum.:D
Fikk ikke tid til noe som helst i Cannes. Måtte følge konemor rundt i veskebutikkene også.
Er enig i at Omega ser veldig bra ut om dagen.:D
Kjørte forbi en Franck Muller Boutique lenger opp i handlegaten.
Fikk dessverre aldri tid til et besøk der.


Hehe UJU, du kom meg i forkjøpet...hadde tenkt å legge ut noen dårlige bilder og en liten beskrivelse selv fra Nice, men din eminente "reportasje" overgår alt jeg hadde av stoff...

Desverre hjemme igjen nå, men kos deg videre:)

Takk for det.:grin:
Tror jeg har fått oppsummert det som er midt i turistgryta her nede.
 
Hehe UJU, du kom meg i forkjøpet...hadde tenkt å legge ut noen dårlige bilder og en liten beskrivelse selv fra Nice, men din eminente "reportasje" overgår alt jeg hadde av stoff...

Desverre hjemme igjen nå, men kos deg videre:)

Gikk akkurat samme ruten for 14 dager siden. Bra dere gir reiseskildring for jeg var alt for opptatt med å se og sikle.