Ut på tur, se på ur - Reisetips med fokus på klokker

Takk for fint reisebrev fra Geneve! Ser jo ut til at utvalget var utrolig bra. Hvordan var opplevde du prisnivået? Min erfaring er at klokkenes hjemland ikke byr på så mange røverkjøp.

Grattis med to flotte klokker! Blir spennende å høre hvordan du trives med disse etter litt wristtime...

Supert innlegg og grattis med to nye flotte klokker. :D
De ser veldig stilige ut på håndleddet.
Og dermed fikk jeg lyst på en Legend diver...igjen.:roll:

Takk for fint reisebrev fra Geneve! Ser jo ut til at utvalget var utrolig bra. Hvordan var opplevde du prisnivået? Min erfaring er at klokkenes hjemland ikke byr på så mange røverkjøp.

Grattis med to flotte klokker! Blir spennende å høre hvordan du trives med disse etter litt wristtime...

Prisene ligger fra ca NOK 1 000-3 000 under prisene her, deretter klarte jeg prute fra 11% til 30%.:cool:

Flott innlegg!

Takk for et flott innlegg og fin skildring.

Flagshipserien (og spesielt nettopp din modell) synes jeg personlig er en av de absolutt peneste og mest interessante Longinesmodellene. Ser meget elegant ut. Gratulerer!

Har vært uttallige turer i Zurich, men ikke i Geneve og når det er sagt, så blir det helt tilfeldigvis Geneve-tur om et par uker.

Så du/var du innom Vacheron Constantin Boutique ? En (midlertidig pga. ombygging utenfor) Boutique skal ligge på Place de Longemalle.

Cheers
BT

Takk for et flott innlegg og fin skildring.

Flagshipserien (og spesielt nettopp din modell) synes jeg personlig er en av de absolutt peneste og mest interessante Longinesmodellene. Ser meget elegant ut. Gratulerer!

Har vært uttallige turer i Zurich, men ikke i Geneve og når det er sagt, så blir det helt tilfeldigvis Geneve-tur om et par uker.

Så du/var du innom Vacheron Constantin Boutique ? En (midlertidig pga. ombygging utenfor) Boutique skal ligge på Place de Longemalle.

Cheers
BT

Jeg er meget positivt overasket over hvordan Flagshipen vokser på meg.
Den er ukjent og undervurdert!

Jeg var ikke innom VC butikken, jeg så den, men det så ikke ut som det var noe ombygning der.
God tur! Herlig by!

Gratulerer med to herlige ur, og takk for en super reiseskildring.
Var selv i svetits i sommer, men styrte langt unna klokkeshopping. Klokkerelatert så var jeg bare innom Grenchen, som hadde Swatch klokker med høyde på 2-3 meter i rundkjøringene.
Om det er noen som vil handle klokker, og ikke orker å gå mer enn ett par hundre meter,
så kan jeg abefale st.moritz. Der ligger klokkebutikkene tettere enn klesbutikker i norske kjøpesenter.
Det er også meget konevenlig ettersom stort sett alle klesdesignere har egne botiquer der.

Takk for fantastisk reiseskildring Frodo!!

Gratulerer med 2x spennende Longines ur!! kledde deg meget bra:)
Longines Flagship modellen har passert under radaren for meg , men er jo en virkelig lekkerbisken.
Har selv valfartet til Geneve to ganger (mulig pga Norwegians fordelaktige rute:)).
Syns du beskriver den nesten høystemte følelsen en klokkeelsker kan få i dette ur-mekka veldig bra;)

Gratulerer med to flotte klokker :)

Veldig bra historie og mange flotte bilder :)

Dit tror jeg ikke at jeg tør å dra :p

Takk for en flott reiseskildring Frodo og gratulerer med to flotte ur :D
Liker spesiellt godt Legend diveren :cool:

Finfin lesning Frodo. Og for en forståelsesfull kone - skal gi tips her hjemme, hehe.

Feiende flott lesing dette, Frodo!

Lett å kjenne seg igjen her - dog har jeg enda tilgode å gjøre denne øvelsen sammen med fruen. Men den raskt akkumulerende kjøpsfølelsen du så innlevende beskriver, den er gjenkjennbar.

Forøvrig likte jeg å lese din svært så (u)fornuftige taktiske manøver ved å ta pause i forhandlingene og innta øl....
Tenker kjøpsterskelen ble senket proposjonalt med alkoholinntaket....;)

Uansett; - det er to nydelige ur du har skaffet deg!
:cool:

Takk for god skildring av en spennende by, og gratulerer med to flotte klokker. Longines er et merke med historie og særpreg, og fortjener større oppmerksomhet ennd et ofte får. (Forresten var en sekstitalls Flagship i gull, kjøpt på Vestkanttorget for den ublue pris av 2400 kr, sterkt medvirkende til å sette igang min klokkemani for snart tyve år siden.) Gleder meg til flere wristshots.:)