Ut med Mac, inn med PC

Må bare innrømme at det er hverdagslykke hver gang jeg prøver Windows. Det er først da jeg skjønner hvor godt jeg har det med min tidlig 2011 Macbook Pro. Kjører tunge saker fra Adobe uten at den bygger syre og legger inn årene. Prøv det på en like gammel PC.

Jeg var hardbarket Windows-mann som bygde PC selv, tweeket OS og koste meg med det. Trodde det var livet. Fikk muligheten til å prøve Mac tilbake i 2006 og sånn har det vært siden. Once you go Mac you never go back... Har hørt det om andre ting også, men aldri prøvd. Med Mac æ blir jeg aldri plaget med reboot, nye drivere og gnæg om jeg er sikker på at jeg skal gjøre det jeg har bedt Windows gjøre for fire klikk siden.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Har hatt en rekke bærbare gjennom årene. Thinkpad X1 er den jeg har vært mest fornøyd med, klart beste tastaturer. Bruker en HP elite variant idag, helt ok men hadde tatt X1 hvis jeg kunne. Har enda ikke brukt touch skjermen som er på dagens PC.
Som trådstarter , har prøvd meg litt på Mac, men ‘forstår’ det ikke. Til tross at jeg er Apple vennlig innstilt. Bruker iPhone , iPad , Apple TV :)

• Liker
Reaksjoner: twt2
Jeg har en eldre verjon av X1 Carbon og er veldig fornøyd. Den er ikke i daglig bruk, jeg bruker desktopen mye mer, men den har vært med på mange reiser og ferier og har totalt sett vært mye brukt, den har tilogmed falt i bakken uten å få noen som helst merker.

Prestasjonsmessig var den svært bra sml. med konkurrentene av sin tid, og den fungerer veldig bra til mitt bruk med litt Lightroom-jobb innimellom.

En annen ThinkPad jeg bruker mer er en L430 jeg måtte kjøpe i hui og hast som student fordi noen stjal laptopen min. Det må muligens ha vært i 2012 eller 2013. Siden har jeg byttet ut disken med en SSD og satt inn solid med minne. Denne fungerer utrolig bra, er kvikk og har faktisk fortsatt noen sykluser igjen av batteriet. En skikkelig tank.