Vet at det sikkert er skrevet mye om før, men håper at det er greit med spørsmål angående Urverket sine rutiner her...
Vurderer Tudor, har ingen AD i nærheten og har sett de på Urverket, MEN hvordan er det med garanti og service der?
Innbiller meg at det kan by på noen utfordringer, men mulig jeg tar feil.
De tar ikke noe ansvar for å fikse klokken om det er noe feil med den etter en stund. De bare formidler klokker, så de sier du bare kan ta den med til en AD som forhandler det merket. Klokkene er jo kjøpt i utlandet, men de er stemplet i sertifikatet og alle papirer følger med (i motsetning til de fleste amerikanske gråmarkedssidene).
Er du uheldig så kan det jo være du møter en AD som ikke er interessert i å bruke sine ressurser for å sende inn klokken til service når han ikke selv har solgt den. En AD skjønner nok att dette er en gråmarkedsklokke. Og de taper på sider som selger klokker på den måten.
Kjøper du en klokke hos en norsk AD så har du ett kundeforhold til den AD. Og garantert en som hjelper deg om klokken fusker. Det lønner seg i lengden.
Ok, jeg har bare lest her på forumet att noen AD kan være stae. Men jeg har ikke gjort det selv. Den klokka jeg har kjøpt på urverket har det ikke vært noe tull med (bank i bordet).Internasjonal garanti er vel internasjonal garanti? Har ikke vært borti at AD nekter å ta i mot.