Urmakerskolen for Dummies

Hvordan går det med COSC-standarden og ølet, Mogens?

Har ikke gitt opp... Men jeg finner ikke vinkelsliperen, og den trenger jeg for å få ut de siste delene. Skal lete litt i kjelleren i helgen.

Det er bare å sende øl!

Liten oppdatering siden sist; Jeg fant vinkelsliperen, men den gjorde bare vondt verre.

Dessverre kvalifiserte ikke forsøket til en sixpack fra Sponon, men med en så fabelaktig gulrot gir ikke Mogens seg så lett nei...

Jeg kan bare fortelle at å få tak i en identisk Winner med ekte gullfarge krever dagesvis med gooooogling og det som verre er. Det finnes jo så mange distraksjoner på nettet om dagen også, så jeg tror nok ikke jeg overdriver når jeg sier at det har tatt meg hver arbeidsdag i ca 6 uker å få tak i denne:

IMG_2173.jpg

Jeg synes det er utrolig hva disse kinerserne er i stand til å produsere altså!

IMG_2174.jpg

Som den forrige er den også godt innenfor produsentens spec, altså under 60 sek avvik om dagen. Men det holder selvsagt ikke for meg. VI SKAL INNENFOR COSC!

Dessverre gikk de små delen fra forrige klokke i støvsugeren, så vi har bare ett forsøk...

IMG_2175.jpg

Remmen av - so far so good!
Noen som er lystne på en meget eksklusiv croco? Det står genuine leather på den, og på bilder kan det nesten se slik ut.

IMG_2176.jpg

Baklokket av! Dette går jo så det griner... Urmakerskolen my ass!

Til motsetning fra forrige forsøk, hvor jeg prøvde å benne hele urverket ut av kassen før jeg fikk ut kronen, har jeg nå fått tak i en ekte kronetang.

IMG_2177.jpg

WOOOOHOOOOOO....! Flere som trenger noe gjort..?:cool:

Nå skal bare verket vippes ut!

IMG_2178.jpg

FAEN! Noen som så hvor det tannhjulet satt????? Det må jeg finne ut av før jeg fortsett jakten på COSC... Kommer tilbake.

Humor på høyt plan!

Høyner odsene i denne omgang. Hvis du får denne til å gå innen for cosc og kan dokumentere det rent fysisk på en gtg skal du få en kasse billig pils av meg. :D

Jeg som ga fra meg min Omega EB til Bjerke for en og en halv mnd. siden for en service..

Dette ser ut til å gå unna både raskere og rimeligere!
Om fem år sender jeg klokken min til Mogens for å si det slik!

Hahahahahaha, tror jeg dauer av latter her på kontoret.

Dette er fabelaktig, jeg setter igang med Rolexen med det samme :cool:

Helvete..!!! At det skal være så jævlig trangt...

Fant ut av hvor tannhjulet skal, men det datt ut tre til under "montering", og de passer jo ingen steder. Lærte sist at selv de minste drittdelene trengs, så nå har jeg samlet alt i en boks hvor jeg har litt skruer og slikt. Problemet nå er jo å finne ut hvilke som skal i klokken, og hvilke som hører til den radiostyrte bilen til sønnen min...

Jeg trodde det bare var å dytte kronen tilbake i posisjon... Det skal visst ikke være så enkelt. Og for gjøre livet ekstra jævlig trakk jeg klokken helt opp før start, så hver gang sekundviseren kommer må jeg skynde meg å fjerne løse tannhjul og skrutrekkere så ikke alt går åt skogen...

COSC føles fjernere nå en noen gang, men jeg har alle delene så med litt tålmodighet skal dette gå...