Urmakerkurs - Helgekurs. Interesse for dette?

Drømmescenario er at et nytt kurs blir fyllt opp, dere har det like gøy som vi hadde det, og at det er nok folk fra kurs en og to til sammen til å fylle opp et videregående kurs, kanskje til og med flere enn 15. Dette holdes i Berrrrgen.

Level 1 clear. Enter level 2 :cool:

Lives remaining: 3 (Entropy: 2, Rambutan: 4)

Bra initiativ Greg:) Intressert! Ofte lokasjon, logistikk og tidspunkt som gjer det vanskeleg...

Positivt initiativ.

Jeg kunne likefullt tenkt meg et noe avkortet alternativ, dvs. et enda mer basic kurs som bare går over en dag til kr. 1500 for oss virkelig noviser, med litt mindre fokus på egenmekking.

Program for et sånt kurs kunne vært:
09.00 - 11.00
Horologisk overblikk - foredrag i tidsmålingens historie, pionerer og banebrytende fremskritt

11.30 - 13.00
Urverk for dummies - foredrag om mekanikkens A, B, C, avsluttet med urmakers demo.

13.30 - 16.00
Selvskruing - egenlæring og mestring på ur med urmaker tilgjengelig for bistand og spørsmål.

Jeg reise fra Bergen for å delta på urmakerkurset.

Kan skrive under på at det var vel verdt pengene, selv medregnet reise og bokostnadene som kom i tillegg for min del.

Årets helg!

Jeg reise fra Bergen for å delta på urmakerkurset.

Kan skrive under på at det var vel verdt pengene, selv medregnet reise og bokostnadene som kom i tillegg for min del.

Årets helg!

+1! Kostet noen kroner, men vell verdt pengene! Også sitter vi jo igjenn med det flotte lommeuret(de som hadde enkelt kapslet iallefall;)

Drømmescenario er at et nytt kurs blir fyllt opp, dere har det like gøy som vi hadde det, og at det er nok folk fra kurs en og to til sammen til å fylle opp et videregående kurs, kanskje til og med flere enn 15. Dette holdes i Berrrrgen.

Level 1 clear. Enter level 2 :cool:

Lives remaining: 3 (Entropy: 2, Rambutan: 4)

Høh? Man lærer av feil... Eller hva? Hvordan går det med knærne? Du var en del på teppet;)

Hehe, jeg ga bare Christian litt letehjelp, eller jo, det var den fordømrade fjæra også :)

Kjent triks for å unngå å bøye anker er å sørge for at alle andre deler i klokken er godt justert via den gamle "slippe fra ca samme høyden som bordet ned i teppet" metoden.

Dersom du ikke gjør dette øker dessverre sjangsen for et skadet anker betydlig!