Urmaker Bjerke

Er det ikke litt vanskelig å gjøre en Rolex Boutiquen lønnsom når knapt noe er til salgs der? Høres ihvertfall kjipt ut for de ansatte.
 
Å gjøre en Rolex-boutique lønnsom tror jeg er det enkleste i hele verden. At det blir noen rolige dager for de ansatte fra tid til annen kan jo hende. Men de vil nok ha en del dummies som folk kan prøve og utlevering av klokker. Tror nok det er ganske gjennomtenkt fra både Bjerke og Rolex når de tar et sånt steg.
 
Er det ikke litt vanskelig å gjøre en Rolex Boutiquen lønnsom når knapt noe er til salgs der? Høres ihvertfall kjipt ut for de ansatte.

Tror nok en del modeller kan bli hyllevare fremover. Sikkert ikke alt, men vesentlig mer enn de siste årene. Det at de ikke har noe liggende betyr bare at det er solgt ved ankomst. En drøm for en butikk å slippe ukuranse og bare utlevere varer.
 
Det er nok en drøm å bare utlevere varer kontinuerlig ja. Med tanke på hvor håpløst det har virket å få lov å komme på en venteliste så har jeg antatt at mengden klokker som Bjerke mottar fra Rolex er forsvinnende liten. Mulig inntrykket er misvisende :)
 
Det er nok en drøm å bare utlevere varer kontinuerlig ja. Med tanke på hvor håpløst det har virket å få lov å komme på en venteliste så har jeg antatt at mengden klokker som Bjerke mottar fra Rolex er forsvinnende liten. Mulig inntrykket er misvisende :)
De mottar nok en ganske stor brøk i forhold til kundemasse. Rolex hadde neppe akseptert en Boutique i Oslo hvis de ikke allokerte klokker dit.
 
Kunne godt tenkt meg en sånn jobb selv, hadde jeg bodd mer sentralt hadde jeg overlatt den daglige driften til en av formennene og søkt :D
Det må jo være drømmejobben!
 
  • Elsker
Reaksjoner: KentOve
Rolexpodden fortsetter i samme spor. Hva er sært/spesielt med en datejust? Sirkelrunkingen fortsetter.
IMG_0625.png
 
Nei huff, tenk å lage en podcast som interesserer tusenvis av folk.
Forstår at for noen så er tidssonen opphavet og det eneste stedet man skal frelse og tilbe interessen, men herregud da. Synest det er flere som kan ta seg et kamferdrops og akseptere ting som er nytt også;) Til og med KLOKKERIET kan være kjekt å titte innom til tider!
 
Men det hadde vært utrolig spennende å få lov til å jobbe med lidenskapen sin daglig.

Eller enda bedre - på deltid.

Vet at en av de ordentlig "in" damebutikkene på Frogner pleide å gi de ansatte 50 % rabatt på alle varer - og at over halvparten av de ansatte var relativt unge frognerfruer som jobbet kanskje 1 lørdag i måneden, var der kun for rabatten, og brukte mange, mange ganger lønna si på varer i butikken.
 
Nei huff, tenk å lage en podcast som interesserer tusenvis av folk.
Forstår at for noen så er tidssonen opphavet og det eneste stedet man skal frelse og tilbe interessen, men herregud da. Synest det er flere som kan ta seg et kamferdrops og akseptere ting som er nytt også;) Til og med KLOKKERIET kan være kjekt å titte innom til tider!
Syns det er dumt at podden gjelder Rolex 50% av tiden og den guddommelige «deytonan» vinner alt. Bjerke selger mye annet fint som får lite tid. Tenkte at nå skal det komme litt skikkelig spicy klokker, men her skal det snakkes varmt om hvor spesiell DJ er. Håpet at dette skulle gi seg med tiden, men gav opp podden etter de to første sesongene :cry:
 
Nei huff, tenk å lage en podcast som interesserer tusenvis av folk.
Forstår at for noen så er tidssonen opphavet og det eneste stedet man skal frelse og tilbe interessen, men herregud da. Synest det er flere som kan ta seg et kamferdrops og akseptere ting som er nytt også;) Til og med KLOKKERIET kan være kjekt å titte innom til tider!
Bra med Bjerkes podkast: Veldig god produksjon og i stor grad interessante gjester når det er flere i studioet. En del av temaene, spesielt i de tidlige episodene var interessant i starten av en klokkeinteresse.
Mindre bra: Mildt sagt avgrenset når det kommer til merker, og podkasten begynner å gjenta seg selv. Og jeg synes noe av kritikken til @Johnsigans er berettiget, det blir ekstremt mye Rolex. For min del innebærer ikke det at jeg ikke synes Rolex er spennende eller at jeg er bitter fordi jeg ikke får kjøpe en over disk. Det handler rett og slett om at klokkeverdenen er mer enn hva Bjerke har i hyllene, og podkasten tenderer for min del dermed til å bli mindre interessant (med unntak av gjester) og representerer i liten grad noe nytt.

Til å være en ren reklamekanal for nevnte butikk, så er den bra :)
 
Bra med Bjerkes podkast: Veldig god produksjon og i stor grad interessante gjester når det er flere i studioet. En del av temaene, spesielt i de tidlige episodene var interessant i starten av en klokkeinteresse.
Mindre bra: Mildt sagt avgrenset når det kommer til merker, og podkasten begynner å gjenta seg selv. Og jeg synes noe av kritikken til @Johnsigans er berettiget, det blir ekstremt mye Rolex. For min del innebærer ikke det at jeg ikke synes Rolex er spennende eller at jeg er bitter fordi jeg ikke får kjøpe en over disk. Det handler rett og slett om at klokkeverdenen er mer enn hva Bjerke har i hyllene, og podkasten tenderer for min del dermed til å bli mindre interessant (med unntak av gjester) og representerer i liten grad noe nytt.

Til å være en ren reklamekanal for nevnte butikk, så er den bra :)
Enig med deg her. Tynt om ALS, Hublot, Breitling, jlc, BP. Tykt om Rolex og tudor (kun blæckbai)
 
Nå har ikke jeg hørt akkurat denne episoden, men Rolexen på bildet er vel en 116334, den var vel en begrenset suksess og gikk relativt fort ut av produksjon. Vet ikke om det er det de sikter til som døgnflue. Hvis ikke så må jo Datejust sies å være en relativt relevant modell historisk sett.

Som nevnt i en annen tråd så synes jeg denne podcasten hadde vært aldeles topp hvis de bare hadde fått erstattet den klovnen som er programleder. Han ødelegger mer enn han bidrar.
Bjerkes representant synes jeg gjør en god jobb og de har hatt mange gode gjester.
P.t. synes jeg fortsatt de er klasseledende i Norge på klokkepodcast. Men jeg er fullstendig enig i at det kan bli veldig mye vas, rør og tidvis en enorm runkering om Rolex,tudor og rapstars fra denne Jim mens kollegaen prøver å få ting tilbake på spor igjen.

En mer kyndig og litt mindre tøvete programleder så hadde denne vært terningkast 6 spør du meg.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: allak