Urmaker Bjerke

Rolex blir bare å finne i NS. Egertorget fører alt det andre pluss Grand Seiko. KJ utgår. Mulig man kan få hentet sine bestilte Rolexer på Egertorget, men sånn jeg har forstått det så skal det ikke være shop in shop med Rolex i den nye butikken.

Og ja, Boutiquen skal drives av Bjerke. Rolex driver kun en butikk i hele verden selv og den ligger i Genève.

Så Grand Seiko blir nytt merke hos Bjerke?

Flott for Bjerke. Og hva GS angår så er det lett å få en vond smak i munnen av dem når en tenker på den gode og årelange jobben bla Grøtteland gjorde for å introdusere merket i Norge. Dette var takken..
Ja, men når man ser at også GS har kastet seg på bølgen med "greedflation" sammen med både Rolex og Omega, så er ikke det så overraskende.
Sånt øker ihvertfall ikke min lyst til å kjøpe en.

Er det ikke litt vanskelig å gjøre en Rolex Boutiquen lønnsom når knapt noe er til salgs der? Høres ihvertfall kjipt ut for de ansatte.

Å gjøre en Rolex-boutique lønnsom tror jeg er det enkleste i hele verden. At det blir noen rolige dager for de ansatte fra tid til annen kan jo hende. Men de vil nok ha en del dummies som folk kan prøve og utlevering av klokker. Tror nok det er ganske gjennomtenkt fra både Bjerke og Rolex når de tar et sånt steg.

Er det ikke litt vanskelig å gjøre en Rolex Boutiquen lønnsom når knapt noe er til salgs der? Høres ihvertfall kjipt ut for de ansatte.

Tror nok en del modeller kan bli hyllevare fremover. Sikkert ikke alt, men vesentlig mer enn de siste årene. Det at de ikke har noe liggende betyr bare at det er solgt ved ankomst. En drøm for en butikk å slippe ukuranse og bare utlevere varer.

Det er nok en drøm å bare utlevere varer kontinuerlig ja. Med tanke på hvor håpløst det har virket å få lov å komme på en venteliste så har jeg antatt at mengden klokker som Bjerke mottar fra Rolex er forsvinnende liten. Mulig inntrykket er misvisende :)

Det er nok en drøm å bare utlevere varer kontinuerlig ja. Med tanke på hvor håpløst det har virket å få lov å komme på en venteliste så har jeg antatt at mengden klokker som Bjerke mottar fra Rolex er forsvinnende liten. Mulig inntrykket er misvisende :)
De mottar nok en ganske stor brøk i forhold til kundemasse. Rolex hadde neppe akseptert en Boutique i Oslo hvis de ikke allokerte klokker dit.