Urmaker Bjerke

Denne selges vel under retail på annenhåndsmarkedet, så da er det vel heller ikke så vanskelig å kjøpe denne hos Bjerke uten historikk?
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ
Hvorfor ikke? Og gjelder det kun Rolex? Jeg kjenner ikke til fyren, men jeg skjønner ikke hvorfor Bjerke ikke skulle solgt ham klokker som de sannsynligvis selger til hvemsomhelst andre…?
 
Hvorfor ikke? Og gjelder det kun Rolex? Jeg kjenner ikke til fyren, men jeg skjønner ikke hvorfor Bjerke ikke skulle solgt ham klokker som de sannsynligvis selger til hvemsomhelst andre…?

Slik jeg har forstått det er han en av de mest profilerte gråmarkedsdealerne i verden for øyeblikket.

Så det er vel der det skurrer litt for en del tenker jeg :)
 
Tenker man burde la tvilen komme Bjerke til gode her. Modeller i den prisklassen begynner å bli mer tilgjengelig over disk nå og er vel litt mye forlangt at de som jobber der automatisk skulle vite hvem han var.
Litt enig, men man kan vel begynne å lure når han kommer inn med RM på armen, 3 kameraer og hollywood-swagger.
 
Tenker man burde la tvilen komme Bjerke til gode her. Modeller i den prisklassen begynner å bli mer tilgjengelig over disk nå og er vel litt mye forlangt at de som jobber der automatisk skulle vite hvem han var.
Vi får ta det som et tegn på at hypen er over! Men, jeg synes det er pinlig av et firma som sender mail til kunder om at de har videresolgt klokker og evt. selge en klokke til en gråmarkedshandler.
 
Kanskje de ser på det som selvpromotering utover Norges grenser?
Vet han pleier å ha ukentlige videoblogger på YouTube, der han setter forhandlere i godt lys ofte.

Man kan jo si hva man vil om personen, men det er ikke mange som har klart å få like store seertall med klokkerelatert innhold på YouTube de siste årene.
 
Slik jeg har forstått det er han en av de mest profilerte gråmarkedsdealerne i verden for øyeblikket.

Så det er vel der det skurrer litt for en del tenker jeg :)
Og by far den mest uspiselige, kokainsnortende og avskyelige figuren i den mørke siden av klokkeindustrien.

Sånn for ordens skyld :)

Og om han har kjøpt noe i Norge så er det utelukkende pga den latterlige kronekursen og at han eksporterer til Irland med de fordeler det fører med seg for sånne. Men jeg synes det er høyst spesielt at Bjerke ønsker å assosieres med en sånn figur.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Durian
Og by far den mest uspiselige, kokainsnortende og avskyelige figuren i den mørke siden av klokkeindustrien.

Sånn for ordens skyld :)

Og om han har kjøpt noe i Norge så er det utelukkende pga den latterlige kronekursen og at han eksportere til Irland med de fordeler det fører med seg får sånne. Men jeg synes det er høyst spesielt at Bjerke ønsker å assosieres med en sånn figur.

Tja, da tror jeg ikke du har rotet deg langt nok ned i den mørke siden.

Jeg har (dessverre) fått opp diverse videoer/shorts fra Diamond District i New York, og det persongalleriet og den formen for dealing og håndteringer av klokker som foregår der, fikk meg nesten til å begynne å grine.

Til sammenligning er jo denne Nico en helgen.
 
Tja, da tror jeg ikke du har rotet deg langt nok ned i den mørke siden.

Jeg har (dessverre) fått opp diverse videoer/shorts fra Diamond District i New York, og det persongalleriet og den formen for dealing og håndteringer av klokker som foregår der, fikk meg nesten til å begynne å grine.

Til sammenligning er jo denne Nico en helgen.
Støttes! Med min begrensede kjennskap fremstår denne Nico som en jovial waliser som har gått på et par smeller ifm å få litt vel mye penger på kort tid.
Brabus, Dubai og blondiner;)
Han er vel en helgen sammenlignet med tightsmannen og Trax/drax fra NYC?
 
Støttes! Med min begrensede kjennskap fremstår denne Nico som en jovial waliser som har gått på et par smeller ifm å få litt vel mye penger på kort tid.
Brabus, Dubai og blondiner;)
Han er vel en helgen sammenlignet med tightsmannen og Trax/drax fra NYC?
Han er Nederlender som bor i Irland ;)
Og nei, han er i akkurat samme liga som de du nevner!
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
Det store spørsmålet her er vel om det er hyllevare… Dersom han har gått inn, tittet og lurt på om de har noe til salgs, så er det vel merkelig å nekte (det som kan fremstå som) en turist å kjøpe noe de har til salgs.

Dersom dette er noe vanlig dødelige ikke får lov til å kjøpe pga manglende eller ikke tilstrekkelig kjøpshistorikk, så tror jeg noen har gjort en dårlig DD i forbindelse med innvilget listeplass ;)
 
Ingen grunn til spekulasjon her.
Kommentar nummer tre fra @nergard er gjort under åpent navn og er tydelig en Bjerke-selger

IMG_5349.png

nå skal jeg sove og lade mobilen. God natt

(Liten edit: fjernet skjermbilde med selgerens fulle navn og profilbilde; så det ikke oppleves som altfor utleverende)
 
Redigert:
Tja, da tror jeg ikke du har rotet deg langt nok ned i den mørke siden.

Jeg har (dessverre) fått opp diverse videoer/shorts fra Diamond District i New York, og det persongalleriet og den formen for dealing og håndteringer av klokker som foregår der, fikk meg nesten til å begynne å grine.

Til sammenligning er jo denne Nico en helgen.
Jeg synes Uncut Gems var sykt kul film jeg.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Watchguy og Tunacan