Urmaker Bjerke

Denne tråden sporet av til en ren diskusjon om JLC, og disse innleggene er nå flyttet over til:

 
Noen som vet når den nye butikken ved Egertorget åpner?
Og vil butikkene Nedre Slottsgate og Karl Johan bestå?
 
Noen som vet når den nye butikken ved Egertorget åpner?
Og vil butikkene Nedre Slottsgate og Karl Johan bestå?

Opprinnelig ble det vel kommunisert "tidlig 2024", men det virker som om det er oppstått noen forsinkelser. Skal vi gjette sommeren?

Praten på gaten er at Karl Johan legges ned, og at Nedre Slottsgate blir en monobrand boutique. Så vidt jeg vet er ikke dette bekreftet, men det virker jo som et plausibelt utfall.
 
Opprinnelig ble det vel kommunisert "tidlig 2024", men det virker som om det er oppstått noen forsinkelser. Skal vi gjette sommeren?

Praten på gaten er at Karl Johan legges ned, og at Nedre Slottsgate blir en monobrand boutique. Så vidt jeg vet er ikke dette bekreftet, men det virker jo som et plausibelt utfall.
Monobrand boutique? Tell us more. Det ligger jo i ordet at det kun blir ett merke, tør vi gjette?
 
Cartier er jo i Bergen også... Usikker der. Mulig Rolex bare?
Mulig...eller Patek som det mest eksklusive merket de fører. De pumper jo mye Patek til Asia så det kan jo være en mulighet. Og da gjerne modeller Nordmenn tradisjonelt ikke vil ha.
 
Eneste er vel om de kan fylle butikken med klokker...
Hvis de stapper den full av alt annet en hypemateriale så er det jo en mulighet.
Hvis man skal tenke sånn så er jo Rolex utopisk. De har jo ikke hatt en klokke i hyllene på flere år. Kanskje bortsett fra de siste 6 mnd hvor enkelte modeller har vært tilgjengelige over disk. Men særs få.
 
Opprinnelig ble det vel kommunisert "tidlig 2024", men det virker som om det er oppstått noen forsinkelser. Skal vi gjette sommeren?

Praten på gaten er at Karl Johan legges ned, og at Nedre Slottsgate blir en monobrand boutique. Så vidt jeg vet er ikke dette bekreftet, men det virker jo som et plausibelt utfall.
Var innom Bjerke i dag, og salgspersonen sa at de på sikt skal legge ned både Karl Johan og Nedre Slottsgate, men det skjer ikke med en gang. Siste hysj-hysj var vist en gang i mai, men selv hun var ikke helt sikker.
 
Var innom Bjerke i dag, og salgspersonen sa at de på sikt skal legge ned både Karl Johan og Nedre Slottsgate, men det skjer ikke med en gang. Siste hysj-hysj var vist en gang i mai, men selv hun var ikke helt sikker.
Nedre Slottsgate blir en ren Rolex-sjappe, som Bjerke skal drive videre i en avtalt periode, før Rolex etter planen overtar selv.
 
Nedre Slottsgate blir en ren Rolex-sjappe, som Bjerke skal drive videre i en avtalt periode, før Rolex etter planen overtar selv.
Dette har jeg plukket opp også. Men at Rolex skulle drive den selv etterhvert var ukjent for meg. Det er jo litt spesielt i og med at Rolex kun har én butikk i verden de driver selv.