Urmaker Bjerke

Må gi litt fortjent skryt til Urmaker Bjerke ved Joakim og Nils Olav for et utrolig lærerikt og bra arrangement. Credits til urmakerne!
FC48FFA0-7CE7-45B3-88AB-F135128CEF79.jpeg
 
Må rette en stor takk til Urmaker Bjerke for meget god oppfølging i forbindelse med reservasjon og endring av reservasjon av Rolex modell. Service og øye for detaljer utover det man kan normalt kan forvente fra Sarah på kundeservice, samt god oppfølging av Joachim ifht. ny Blancpain modell. Har også glemt å skryte av Jan Gunnar for service langt utover normalen under pandemien med hjemmebesøk for visning av IWC modeller. Vet mange synes Bjerke forskjellsbehandler og ikke setter pris på nye kunder, men dette kan jeg motbevise på det sterkeste, da jeg på ingen måte er noen storkunde, men derimot har fått utrolig bra oppfølging og kundebehandling siste to årene. Kudos!
 
Har bare positive erfaringer med Urmaker Bjerke, siste kjøp var en DJ41 og det gikk på skinner. Har aldri vært innom noen av deres avdelinger fysisk, men opplever meget god service og rask responstid på epost (y)
 
Har bare positive erfaringer med Urmaker Bjerke, siste kjøp var en DJ41 og det gikk på skinner. Har aldri vært innom noen av deres avdelinger fysisk, men opplever meget god service og rask responstid på epost (y)

Hvordan fikk du levert en DJ uten å hente den fysisk?
 
Hvordan fikk du levert en DJ uten å hente den fysisk?

Noen private omstendigheter gjør det vanskelig for meg å hente selv så da gjorde jeg avtale om dette når jeg bestilte, har gjort det tidligere med en BB58 også.
 
Redigert:
Tudor forlanger vel ikke oppmøte ved kjøp. Jeg vet Rolex har policy om oppmøte men jeg tenker butikken er serviceinnstilt hvis det av en eller annen fornuftig grunn ikke lar seg gjøre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Mulig at pandemi og smittevern har ført til at de er litt mer fleksible angående utelvering også :unsure:
 
Mulig at pandemi og smittevern har ført til at de er litt mer fleksible angående utelvering også :unsure:
Det er nok veldig individuelt fra butikk, person og kunde tipper jeg.
Jeg fikk telefon om å kunne hente min BB58 rett før julen 2021, men ble forhindret fra å komme pga. corona til etter nyttår med dertil "hyggelig" prisøkning som ikke var til å unngå. Lommeboken overlevde, men jeg ble veldig skuffet over hvor strikse og faste de skal holde prinsippene sine. I alle andre bransjer får man varen sin til prisen uten prisjustering når butikken selv har fått (og trolig betalt) varen før prisøkning. Særlig om man ikke har blitt advart om at den kommer eller kan komme og burde "hente den ut" ASAP. Litt ydmykhet og fleksibilitet er viktig når man selger dyre varer som folk kjøper ikke fordi de trenger det, men for å bli glade og ha en fin opplevelse av, både før, under og etter kjøp... Utrolig hvor mye godvilje man kan "kjøpe" fra en kunde for lave kostnader ved å få kunden til å bli fornøyd og føle seg viktig. Men Bjerke har kanskje motsatt problem, de ønsker vel færre folk som maser etter Rolex og Tudor, så vi får fortsette å gå dit med lua i hånda.. Eller bare la vær muligens.
 
Det er nok veldig individuelt fra butikk, person og kunde tipper jeg.
Jeg fikk telefon om å kunne hente min BB58 rett før julen 2021, men ble forhindret fra å komme pga. corona til etter nyttår med dertil "hyggelig" prisøkning som ikke var til å unngå. Lommeboken overlevde, men jeg ble veldig skuffet over hvor strikse og faste de skal holde prinsippene sine. I alle andre bransjer får man varen sin til prisen uten prisjustering når butikken selv har fått (og trolig betalt) varen før prisøkning. Særlig om man ikke har blitt advart om at den kommer eller kan komme og burde "hente den ut" ASAP. Litt ydmykhet og fleksibilitet er viktig når man selger dyre varer som folk kjøper ikke fordi de trenger det, men for å bli glade og ha en fin opplevelse av, både før, under og etter kjøp... Utrolig hvor mye godvilje man kan "kjøpe" fra en kunde for lave kostnader ved å få kunden til å bli fornøyd og føle seg viktig. Men Bjerke har kanskje motsatt problem, de ønsker vel færre folk som maser etter Rolex og Tudor, så vi får fortsette å gå dit med lua i hånda.. Eller bare la vær muligens.
En idé til neste gang kan jo være å spørre om å få betale klokka på forhånd gjennom nettbutikken.
Så er oppgjøret allerede i orden når du får tid til å hente klokka.
Ikke sikkert de ville gått med på det, men skader ikke å høre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
En idé til neste gang kan jo være å spørre om å få betale klokka på forhånd gjennom nettbutikken.
Så er oppgjøret allerede i orden når du får tid til å hente klokka.
Ikke sikkert de ville gått med på det, men skader ikke å høre.
Hvis det blir noen neste gang kan det hende jeg henter klokken selv om jeg er syk. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Det var snedig, jeg fikk tilsendt både FXD og P01.
Det var heller aldri noe tema med oppmøte da jeg kjøpte BB58 utenlands. Da fikk jeg beskjed om at de hadde en på vei jeg kunne få om to uker og tilbød seg å sende til Norge om jeg betalte depositum i butikken og overførte resten på wire-transfer før de sendte. Gikk smertefritt. Dette var også på den tiden hvor det gikk gjetord om både 1,5 og 2 års ventetid her på berget (primo 2020).

Litt overrasket over man må møte opp for Tudor, det er helt nytt for meg.
 
De av dere som har levert in ur til verkstedet til Bjerke:
Hvor lang tid har det tatt før du har fått prisoverslag/tilbakemeldingen på arbeidet?
På kvitteringen mottatt ved innlevering står det noe som "så snart som mulig"...
 
De av dere som har levert in ur til verkstedet til Bjerke:
Hvor lang tid har det tatt før du har fått prisoverslag/tilbakemeldingen på arbeidet?
På kvitteringen mottatt ved innlevering står det noe som "så snart som mulig"...

Opplevde 3 uker sist. Men da var det visstnok presset kapasitet på verkstedet.
 
Fikk beskjed om ca. 12 uker for konas DJ36 før jul grunnet mangel på deler , men så var klokken ferdig etter 3 uker, super fornøyd.

Det var slett ikke dårlig!
Spørsmålet er i første omgang om ventettid for å få prisoverslag eller tilbakemelding på ur som er levert inn til service.