Urmaker Bjerke

@kvasbo hadde rett. Et medlem her inne som også er ansatt hos Bjerke tok kontakt. (takk til deg!)
Så får vi se hvordan de løser denne floken. :unsure:
 
  • Liker
Reaksjoner: christoball
Er ny innen denne hobbyen, og skjønner at Rolex er umulig for meg å få kjøpt ny. For de som er så heldige å få kjøpe nye klokker, hva er det Urmaker Bjerke ser på for å avgjøre hvem som får kjøpe og hvem som ikke får kjøpe Rolex? (I mitt tilfelle tenker jeg på Oyster Perpetual 36mm). Må man kjøpe klokker over 5-10 år med flere hundre tusen årlig for i det hele tatt å komme på venteliste? Jeg bryr meg lite om jeg må vente mange år for en klokke, jeg har ingen intensjon om å flippe, ser for meg å kjøpe for å eie i minst 10 år.

Litt av grunnen til at jeg spør er for å forstå hvor oppnåelig det er og om jeg i det hele tatt skal håpe på en Rolex i fremtiden. Det er liten grunn for hvermansen (meg) å være lojal Bjerke kunde dersom det er kun eliten i Norge, eller de som har 20 års kjøps historikk som får lov å komme på venteliste for Rolex klokker. Jeg har full forståelse dersom det er tilfelle, men samtidig er det viktig for meg å avklare slik at jeg vet om jeg bør prøve å bygge meg opp ett kundeforhold før jeg dør av alderdom.

Jeg er i ferd med å kjøpe klokke snart (Omega Moonwatch/Aqua Terra eller BB58) så tenker det er greit å få avklart, takker for alle svar :)
 
Redigert:
Er ny innen denne hobbyen, og skjønner at Rolex er umulig for meg å få kjøpt ny. For de som er så heldige å få kjøpe nye klokker, hva er det Urmaker Bjerke ser på for å avgjøre hvem som får kjøpe og hvem som ikke får kjøpe Rolex? (I mitt tilfelle tenker jeg på Oyster Perpetual 36mm). Må man kjøpe klokker over 5-10 år med flere hundre tusen årlig for i det hele tatt å komme på venteliste? Jeg bryr meg lite om jeg må vente mange år for en klokke, jeg har ingen intensjon om å flippe, ser for meg å kjøpe for å eie i minst 10 år.

Litt av grunnen til at jeg spør er for å forstå hvor oppnåelig det er og om jeg i det hele tatt skal håpe på en Rolex i fremtiden. Det er liten grunn for hvermansen (meg) å være lojal Bjerke kunde dersom det er kun eliten i Norge, eller de som har 20 års kjøps historikk som får lov å komme på venteliste for Rolex klokker. Jeg har full forståelse dersom det er tilfelle, men samtidig er det viktig for meg å avklare slik at jeg vet om jeg bør prøve å bygge meg opp ett kundeforhold før jeg dør av alderdom.

Jeg er i ferd med å kjøpe klokke snart (Omega Moonwatch/Aqua Terra eller BB58) så tenker det er greit å få avklart, takker for alle svar :)
Det beste svaret her får du nok fra Bjerke selv. Møt opp i butikken, slå av en klokkeprat, diskuter kjøp av modellene over, og hør hva som er realistisk.
 
Det er liten grunn for hvermansen (meg) å være lojal Bjerke kunde dersom det er kun eliten i Norge, eller de som har 20 års kjøps historikk som får lov å komme på venteliste for Rolex klokker. Jeg har full forståelse dersom det er tilfelle, men samtidig er det viktig for meg å avklare slik at jeg vet om jeg bør prøve å bygge meg opp ett kundeforhold før jeg dør av alderdom.

Å "prøve å bygge opp et kundeforhold" blir mye dyrere enn å bare kjøpe fra utlandet.
 
Tusen takk til Urmaker Bjerke ved Magnus, Snorre, Joakim og urmaker Nils Olav - som arrangerte en aften som trigget både klokkeglede og kunnskap.

Også tusen takk til Panerai ved Karin som gav oss muligheten til å oppleve Radiomir 1940 Minute Repeater Carillon Tourbillon GMT.

Bjerke.jpg


Pam.jpg
 
Må gi litt skryt til Bjerke Karl Johan, og spesielt Jan Gunnar. Jeg brukte litt tid og holdt ham igjen til etter han hadde sluttet for dagen, men fortsatt var han like hyggelig og serviceinnstilt. Tommel opp og tusen takk for utmerket hjelp (y)
 
Tar gjerne rabatter selv, men altså; det er da vel ikke overraskende at en forholder seg til veiledende pris? Rabatt er ingen menneskerett.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Jeg vil tro det er større sjanse for å få med for eksempel en rem eller tilsvarende enn ren rabatt på en klokke. Jeg har fått det på Thune ved et par anledninger.
 
Jeg vil tro det er større sjanse for å få med for eksempel en rem eller tilsvarende enn ren rabatt på en klokke. Jeg har fått det på Thune ved et par anledninger.

riktig. ved rabatt taper forretningen hele rabatten. får man derimot en bonusgjenstand med på kjøpet blir tapet bare innkjøpsprisen av bonusgjenstanden. generelt er jeg motstander av rabatter, for det er gjerne et hint om at man er i ferd med å gjøre en dårlig deal som ikke har varig verdi og var overpriset.
 
  • Liker
Reaksjoner: BRIO1368