Urmaker Bjerke

Hvor raskt svarer bjerke på deres e-poster?
Jeg opplever det litt varierende, men som regel raskt innen en dag eller to. :)
Tipper det er litt flere tilfeldige faktorer som spiller inn. Hvilken butikk man har sendt til (evt. nettbutikk), når man sender (også ift. spesielle lanseringer osv), og hvem som tar i mot og hva det gjelder. Det har hendt en sjelden gang at jeg aldri har fått svar, så jeg vil si at om man ikke har fått svar ila en uke så ville jeg purret/ringt.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
E91D8DA3-2282-4275-8354-9E3E8F113C84.jpeg
870A17C0-F2BF-4A78-9501-67B2FF51F8A3.jpeg
 
Har kvitteringen liggende, men hugser ikkje her og nå.
Var ved Urmaker Bjerke, de hadde nylig åpnet butikk i Ålesund.
Den er dessverre ikkje der lengre.
Er det noen som husker når Bjerke stengte butikken i Ålesund? Jeg mener å huske at den i hvert fall fortsatt var åpen våren 2003.
 
Er det noen som husker når Bjerke stengte butikken i Ålesund? Jeg mener å huske at den i hvert fall fortsatt var åpen våren 2003.

-Hm, jeg aner ikke svaret, jeg må innrømme at jeg ikke visste at det hadde vært en Bjerke-filial i Ålesund, engang.

Var det de som lå et eller annet sted i Keiser Wilhelms gate (ikke Nelvik da de var i Idun-gården, altså - muligens oppover mot der Storsenteret er i dag?)

Har en vag erindring av å ha stått i et vindu der og kikket på Rolexer mens jeg var ute og gikk tur med bestefarsan, men dette må være mange og tredve år siden.
 
-Hm, jeg aner ikke svaret, jeg må innrømme at jeg ikke visste at det hadde vært en Bjerke-filial i Ålesund, engang.

Var det de som lå et eller annet sted i Keiser Wilhelms gate (ikke Nelvik da de var i Idun-gården, altså - muligens oppover mot der Storsenteret er i dag?)

Har en vag erindring av å ha stått i et vindu der og kikket på Rolexer mens jeg var ute og gikk tur med Dbestefarsan, men dette må være mange og tredve år siden.
Bjerke i Ålesund...??!! Jøss.o_O
DET må være lenge siden... ingenting igjen i den byen. Død. Sistemann kan slukke lyset.
 
-Hm, jeg aner ikke svaret, jeg må innrømme at jeg ikke visste at det hadde vært en Bjerke-filial i Ålesund, engang.

Var det de som lå et eller annet sted i Keiser Wilhelms gate (ikke Nelvik da de var i Idun-gården, altså - muligens oppover mot der Storsenteret er i dag?)

Har en vag erindring av å ha stått i et vindu der og kikket på Rolexer mens jeg var ute og gikk tur med bestefarsan, men dette må være mange og tredve år siden.
De overtok etter Olgard Sivertzen i Kongens gate 10 på slutten av 90-tallet. Sivertzen var Rolex-forhandler, og det ble videreført av Bjerke. Jeg lurer på om Sivertzen holdt til i Sorenskriver Bulls gate før det.
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE
De overtok etter Olgard Sivertzen i Kongens gate 10 på slutten av 90-tallet. Sivertzen var Rolex-forhandler, og det ble videreført av Bjerke. Jeg lurer på om Sivertzen holdt til i Sorenskriver Bulls gate før det.

-Oi, ble Olgard Sivertzen Bjerke-filial? Det var han som besørget mine første briller i sin tid, og noen år senere - 2006-2009 eller så - bodde jeg like over gaten, i nummer 8. (Med inngang fra Lihauggata)

Da jeg hadde økonomi til det - også kjent som 'ferdig med å studere' ble det feiret med en tur innom Nelvik etter en Planet Ocean; jeg hadde gått i månedsvis og siklet på en Electric Blue Seamaster, men da jeg kom for å handle kunne Birgit sørgmodig fortelle at den hadde blitt solgt et par dager i forveien - "men SE på den Planet Oceanen, da. Den kler deg."

Tok ikke mange sekunder før jeg var enig med henne.

Edit: En liten brain fart. Optikeren var jo Danckert Schlyder et hakk lenger borti Kongens gate. D'oh.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og chrbir
Bjerke i Ålesund...??!! Jøss.o_O
DET må være lenge siden... ingenting igjen i den byen. Død. Sistemann kan slukke lyset.

-Problemet kalles Moa, et kjøpesenterkompleks i et veikryss i en myr like innenfor sentrum.

Alle drar dit for å handle siden det er så praktisk, og klager i samme åndedrag over at det knapt er en butikk igjen i sentrum, uansett. Sukk.

Jaja. Det finnes fortsatt et par forretninger som standhaftig holder ut i sentrum. Jukebox - noe så sjeldent som en platebutikk, etter sigende den siste mellom Bergen og Trondheim, Slakter Hole og Urmaker Nelvik. Sikkert også et par til, men disse tre er mine faste stoppesteder når jeg forviller meg fra holmen min og inn til Ålesund.
 
-Problemet kalles Moa, et kjøpesenterkompleks i et veikryss i en myr like innenfor sentrum.

Alle drar dit for å handle siden det er så praktisk, og klager i samme åndedrag over at det knapt er en butikk igjen i sentrum, uansett. Sukk.

Jaja. Det finnes fortsatt et par forretninger som standhaftig holder ut i sentrum. Jukebox - noe så sjeldent som en platebutikk, etter sigende den siste mellom Bergen og Trondheim, Slakter Hole og Urmaker Nelvik. Sikkert også et par til, men disse tre er mine faste stoppesteder når jeg forviller meg fra holmen min og inn til Ålesund.

Ja vet... besøker min mor som bor der av og til. Og irriterer meg grenseløst over dette Moa svineriet :mad:
 
Etter litt mer detektivarbeid.

Fra 20. mars 2003:

Vis vedlegg 213283
Der fikk jeg svar, takk skal du ha. Fra arkivet til Sunnmørsposten?

Fra Bjerkes egne sider:
I løpet av 1970- og 80-tallet kom en ny generasjon, Erlings tre sønner, inn i firmaet. De unge brødrene fulgte i bestefarens fotspor med oppsøkende virksomhet og etablerte Bjerke Engros, som solgte ur og andre gaveartikler til firmaer. I 1988 fikk de tilbud om å kjøpe den enda mer tradisjonsrike Thune gullsmedbutikk på Egertorget. De slo til, og Thune vokste raskt til en landsomfattende kjede.

Urmaker Bjerke startet butikker i Prinsensgate, Drammen, Bergen, Bogstadveien og Ålesund. Firmaet ble eneforhandler for en rekke andre kvalitetsmerker som Patek Philippe, Jaeger-LeCoultre, Breitling, Cartier og Bvlgari. De stilte alle krav: «Vi måtte nesten bygge om forretningen for å få lov til å selge Bvlgari», fortalte butikksjefen i Prinsens gate til Aftenposten.

https://www.urmaker-bjerke.no/var-historie/
 
Redigert:
Der fikk jeg svar, takk skal du ha. Fra arkivet til Sunnmørsposten?

Fra Bjerkes egne sider:
I løpet av 1970- og 80-tallet kom en ny generasjon, Erlings tre sønner, inn i firmaet. De unge brødrene fulgte i bestefarens fotspor med oppsøkende virksomhet og etablerte Bjerke Engros, som solgte ur og andre gaveartikler til firmaer. I 1988 fikk de tilbud om å kjøpe den enda mer tradisjonsrike Thune gullsmedbutikk på Egertorget. De slo til, og Thune vokste raskt til en landsomfattende kjede.

Urmaker Bjerke startet butikker i Prinsensgate, Drammen, Bergen, Bogstadveien og Ålesund. Firmaet ble eneforhandler for en rekke andre kvalitetsmerker som Patek Philippe, Jaeger-LeCoultre, Breitling, Cartier og Bvlgari. De stilte alle krav: «Vi måtte nesten bygge om forretningen for å få lov til å selge Bvlgari», fortalte butikksjefen i Prinsens gate til Aftenposten.

https://www.urmaker-bjerke.no/var-historie/

Stemmer det, ja.

Litt OT:
Når det gjelder Nelvik så har jo de dessverre ikke Omega lenger, men de har blitt Oris-forhandler så det er jo kjekt.
Men ser også på nettsiden at de "formidler" reparasjoner av Rolex. Til hvem mon tro?
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Jeg må få gi litt ros fra min tur innom Bjerke Karl Johan i dag. Hadde en svært hyggelig kjøpsopplevelse og klokkeprat med Joakim. Fikk også mulighet til å skravle litt om alt og ingenting med Snorre og Jan Gunnar, som jeg sytes var veldig hyggelig og noe jeg setter pris på. Jeg har stort sett alltid fått veldig god service og hjelp i Karl Johan, og vil bare si tipp topp, tommel opp fra meg. Her er forøvrig nyervervelsen:

53C7F0E4-350C-46E0-8F7A-837B5CF299B5.jpeg
 
Jeg må få gi litt ros fra min tur innom Bjerke Karl Johan i dag. Hadde en svært hyggelig kjøpsopplevelse og klokkeprat med Joakim. Fikk også mulighet til å skravle litt om alt og ingenting med Snorre og Jan Gunnar, som jeg sytes var veldig hyggelig og noe jeg setter pris på. Jeg har stort sett alltid fått veldig god service og hjelp i Karl Johan, og vil bare si tipp topp, tommel opp fra meg. Her er forøvrig nyervervelsen:

Vis vedlegg 216845
Gratulerer! Ventet lenge, eller fikk du den "på dagen"? :)
 
Jeg må få gi litt ros fra min tur innom Bjerke Karl Johan i dag. Hadde en svært hyggelig kjøpsopplevelse og klokkeprat med Joakim. Fikk også mulighet til å skravle litt om alt og ingenting med Snorre og Jan Gunnar, som jeg sytes var veldig hyggelig og noe jeg setter pris på. Jeg har stort sett alltid fått veldig god service og hjelp i Karl Johan, og vil bare si tipp topp, tommel opp fra meg. Her er forøvrig nyervervelsen:

Vis vedlegg 216845
Herlig :) Gratulerer med herlig 58. Bjerke leverer som alltid!
 
  • Elsker
Reaksjoner: Heftos