Universal Geneve Polerouter galskap

Nydelig samling!
Jeg har to stykker selv, og griper meg selv stadig i å skumme gjennom utvalget på eBay. Det blir nok flere på meg også... ;)

Har du fått tilbake den du har på service enda forresten?

Likte den ene jeg så sist jeg var hjemme hos deg i hvert fall!

Takk for hyggelige meldinger alle sammen. Jeg har planer om å lage en litt større presentasjon av merket Universal Geneve etter hvert.

Som alle andre (?) var det rett på ebay og google for å finne ut mer om merket. Ekstra morsomt med linken til Skandinavia og SAS. Gleder meg stort til fortsettelsen.

Her er et bilde fra et magasin jeg har, desember 1954. Klokken som pilotene på SAS Royal Viking bruker over nordpolen i følge reklamen .. :)

c64be61b.jpg

Meget bra. Kult å se at flere og flere her på bjerget samler på årgangsur hvor utgangspunktet ikke er loppemarked, restaurasjon og videresalg, men mer historikk, merke og modell. Gratulerer med en fantastisk serie Universal-modeller!

Hvor mye må man regne med å betale for en Polerouter i bra stand fra en trygg forhandler? Ser at på ebay går de for mellom $250 og $500, mens de få som er til salgs på chrono24 er prismessig "all over the place", og er i tillegg stort sett fra private selgere.

Hvor mye må man regne med å betale for en Polerouter i bra stand fra en trygg forhandler? Ser at på ebay går de for mellom $250 og $500, mens de få som er til salgs på chrono24 er prismessig "all over the place", og er i tillegg stort sett fra private selgere.
Fra en seriøs forhandler må du ut med USD600 - 1200 for en modell i stål/gold cap, alt etter tilstand. Så kommer frakt og norsk moms i tillegg.

Takk for svar. Har du noen selgere du kan anbefale/ikke anbefale? Send gjerne på PM hvis du ikke vil skrive det her.

Jeg har ingen spesielle forhandlere å anbefale eller å advare mot. Klokkene dukker opp her og der, så man må bare lete. Være obs på at man må regne med å ha dem på service umiddelbart, selv om de påstås å være overhalt. Det kan koste opp til 2.500 kr i min erfaring.

Jeg må innrømme at jeg ikke har sett mye på Universal Geneve klokker fram til nå, fantastisk flott design på disse! Det ligger en på Ebay nå, item nummer 261136777636, bumper auto som ser ut til å være i meget god stand både kosmetisk og teknisk.

Redigert: