Universal Geneve Polerouter galskap

Som nyslått Universal Genève eier, er det veldig kjekt å se lidenskapen andre har til merket. Mitt ur er ikke på langt nær i samme stand som disse Polerouterne, så dette er inspirasjon.

Siden det forefinnes ekspertise her, viser jeg forøvrig til min tråd på vintage-forumet om Eterna-maticen og UG'en jeg nylig fikk. To fabelaktige klokker som jeg gjerne vil vite mer om.

Redigert:
IMG_5426.jpg

QUOTE]

Vakre klokker. Er det noen som kan fortelle meg hvilket materiale den ytre ringen på skiven er laget av? Type metall altså. Se bort fra gullmodellen selvfølgelig ;) Ser at noen er forgylt mens andre er "metallfarget"... Er dette f.eks messing? Ser jeg tok eksempel i et gullur på bildet, gikk litt raskt dette...

Beklager at jeg har oversett spørsmålet. Imidlertid har jeg ikke noe godt svar. Jeg vil anta at de som er "gullfarget" er forgylt. Hva de sølvfargede er laget av aner jeg ikke. En utfordring med UG er at det finnes lite offentlig dokumentasjon.

Jeg bumper herved dette veldig interessante, forfriskende og velillustrerte innlegget fra halvannet år tilbake, om et høykvalitetsmerke som åpenbart fortjener mye større oppmerksomhet enn det får. Til glede for nye lesere, som det heter. All heder og ære til folk som @Bjorn, som ikke går av veien for å fordype seg i noe annet enn folk flest (les: subber og pammer...), og dertil deler av sin kunnskap.

Takk!

Han skriver mer om Universal Geneve her. Høyst lesverdig det også.

Redigert av en moderator: