Unboxing på gang...

Tror jeg må dra neste unboxingen min over en uke eller to, bare for å statuere et eksempel og gjøre slutt på denne teasingen! :p Jeg blir gal! :D

Grunnen til at dette har tatt tid er at jeg forsøkte å ta noen gode bilder selv. Fikk ikke det til, så jeg har også lånt noen bilder fra selger.

Her er den fotografert av meg ved ankomst:

065.jpg

Lånte bilder:

Longines1.jpg

Longines2.jpg

Longines4.jpg

Longines5.jpg

Longines7.jpg

Wrist Shot:

086.jpg

Og nå er jeg spent på om noen kan fortelle meg litt mer om dette uret. Ut fra nummeret er den produsert i -59/60. Numrene i baklokket er 6839-1/ 1374, der jeg tror 1374 er modellnummeret til Longines. De produserte veldig mange modeller uten modellnavn, men jeg tror denne går under tilnavnet "BIG". Diameter uten krone er 36 mm, men den virker en god del større - også på armen.
Urverket er det kjente 30L-verket, manuelt opptrekk, og svært forseggjort med filing, pussing og polering av mange detaljer - også de som kun urmakeren får se, pussig nok.

Gratulasjoner og ovasjoner mottas med takk. Ditto om noen skulle mene at jeg er rundlurt. Klokken er kjøpt på ren impuls og kun pga designen, som jeg synes er helt nydelig, og det kommer nok til å bli en keeper.

Det var et veldig pent ur!

Til hovedregel, for meg selv, sier jeg at alle sorte urskriver på vintage ur er redails. Rett og slett fordi de ofte er det.
Jeg tror nok også at din Longines er en redial, basert på at alle strekene ikke linjer helt opp med markørene og det fatum at den er nydelig svart.

Men, uret var virkelig pent, redial eller ikke, jeg likte det! Hva du syntes om redial er det bare du som vet. ;)

Gratulerer med en nydelig dressklokke! Denne var stilren og fin. Skjønner godt hvorfor denne kunne forveksles med en Zenith, den ser skikkelig eksklusiv ut :)