Unboxing på gang...

Medlem
3. april 2011
Innlegg
6.189
Sted
New Jersey, USA
Det er noe på gang her, men ting tar tydeligvis litt tid. Er fryktelig spent på hva både jeg selv og dere andre på Sonen kommer til å synes om denne klokken:eek:

Håper dere har meg unnskyldt at jeg korter ned ventetiden ved at jeg i god TS-ånd også lager en liten "luremusevise" :D

Fjernet linken til Fedex da den inneholdt litt for mye informasjon - og nå har pakken ankommet Gardermoen og da kan det jo ta både vinter og vår innen den er her.
 
Ingen skal påstå at din nye klokke ikke er bereist hvertfall :)

Spennende med unboxing
 
Har tro på noe Omega ja. Dette blir spennende :D

Beklager OT, men mdette minnet meg på reiseruten til min nye Doxa gummireim. En svært liten og ynkelig pakke som virkelig har fått sett seg rundt i Europa. Hele tre turer innom København og to til Stockholm. Lurer på hva Fedex driver med av og til.... :roll:

Skjermbilde2011-06-07kl203733.png
 
Da sier vi BINGO!!

Iallefall står det swiss made på skiven og jeg krysser fingrene og håper det beste. Kan ikke finne en tilsvarende noe sted, selv etter iherdig søking på nettet.

Hehe, var trygg tipping fra min side. Det skal sies. ;)

Ser den kommer fra sør-Amerika og at du ikke finner noe på nett.. Jeg krysser fingrene for at det ikke er et frankenmonster du har kjøpt...!
Uansett gleder jeg meg til å se bilder! :D
 
Den kom allerede i dag!

FedEx ordner opp og pakken kom i dag - uten toll eller gebyrer:confused:

049.jpg


Forresten ikke rare boksen, men god nok til Unboxing :D
052.jpg


053.jpg


054.jpg


Obligatorisk Wrist Shot
061.jpg


Jeg likte den veldig godt og nå er jeg nysgjerrig på hva dere mener?
 
Zenith, hva er det for noe? På denne står det noe helt annet.

Det er heller ikke ETA-verk i den, så vidt meg bekjent - til den som lurte på det.
 
Tror jeg må dra neste unboxingen min over en uke eller to, bare for å statuere et eksempel og gjøre slutt på denne teasingen! :p Jeg blir gal! :D
 
Grunnen til at dette har tatt tid er at jeg forsøkte å ta noen gode bilder selv. Fikk ikke det til, så jeg har også lånt noen bilder fra selger.

Her er den fotografert av meg ved ankomst:

065.jpg


Lånte bilder:

Longines1.jpg


Longines2.jpg


Longines4.jpg


Longines5.jpg


Longines7.jpg



Wrist Shot:

086.jpg



Og nå er jeg spent på om noen kan fortelle meg litt mer om dette uret. Ut fra nummeret er den produsert i -59/60. Numrene i baklokket er 6839-1/ 1374, der jeg tror 1374 er modellnummeret til Longines. De produserte veldig mange modeller uten modellnavn, men jeg tror denne går under tilnavnet "BIG". Diameter uten krone er 36 mm, men den virker en god del større - også på armen.
Urverket er det kjente 30L-verket, manuelt opptrekk, og svært forseggjort med filing, pussing og polering av mange detaljer - også de som kun urmakeren får se, pussig nok.

Gratulasjoner og ovasjoner mottas med takk. Ditto om noen skulle mene at jeg er rundlurt. Klokken er kjøpt på ren impuls og kun pga designen, som jeg synes er helt nydelig, og det kommer nok til å bli en keeper.