Ulykker/skader med deres klokker?

@Toland85 Du snakker om en Speedy i bil ulykke men hvilken type Speedy var det? Auto eller Moon?

@Hammerfjord
Er ikke så dreven på speedmaster men det var med plexi. Kunne ikke se noe særlig patina på skive eller visere. Eieren selv husker ikke årstallet på den da den kom uten papirer når han kjøpte den. Selve kassen og plexi var helt etter ulykken, men verket hadde stoppet og pusherne ville ikke fungere. Så han sendte den inn til full service med polering og det hele. Det er en virkelig flott klokke. :) når jeg tenker meg om er det mulig han sa det manuelt opptrekk på den.
 
Redigert av en moderator:
@Hammerfjord
Er ikke så dreven på speedmaster men det var med plexi. Kunne ikke se noe særlig patina på skive eller visere. Eieren selv husker ikke årstallet på den da den kom uten papirer når han kjøpte den. Selve kassen og plexi var helt etter ulykken, men verket hadde stoppet og pusherne ville ikke fungere. Så han sendte den inn til full service med polering og det hele. Det er en virkelig flott klokke. :) når jeg tenker meg om er det mulig han sa det manuelt opptrekk på den.

Ok. Ja noen deler kan sprette opp fra sin spor ved voldsom sjokk. Da er den krono ut men klokken burde funke.
Men vel, når man har hendene på rattet, det blir litt av en sjokk i front kollisjon.
 
Redigert av en moderator:
Jepp, hadde vel blitt overrasket om klokken faktisk hadde overlevd. Det er voldsomme krefter.
 
Fikk hentet Inox'n på fredag, men dro på hyttetur rett etterpå. Derfor litt forsinket med bilder. Ser nå at skaden ikke er så ille som jeg først trodde. Har blitt vant til den nå.
Her er noen bilder tatt i dag:



 
Jepp, hadde vel blitt overrasket om klokken faktisk hadde overlevd. Det er voldsomme krefter.

Tja...Ikke sikkert. Den tåler end del ;)

http://www.omegawatches.com/press/press-kit-text/1122

6. Shock
Six shocks of 40 Gs, each 11 milliseconds in duration, in six different directions.
7. Acceleration
The equipment shall be accelerated linearly from 1 G to 7.25 Gs within 333 seconds, along an axis parallel to the longitudinal spacecraft axis.
 
Kun Omega Seamaster GMTen min som har vært ute for litt forskjellig. Er en klokke som aldri kommer til å selges, så syntes egentlig bare det er litt kjekt med merker som forteller historier.

1. Lekesloss med brodern, blokkerer spark med armen (les: klokken). Klokken er på NATO men sjokket gjør at begge springbarene løser ut og Omegaen fyker rett i betonggulvet. En ripe og noen hakk på lugsene er resultatet. Alt i alt svært fornøyd med utfallet når det først skulle skje.

2. Bilulykke med klokken på armen på Autobahn. Kjedekollisjon. Ingen skade skjedd, fikk en gratis service av forsikringsselskapet.

3. Natorem (styr unna ebay-remmer) ble ødelagt da den hektet i noe under arbeid på hytteveggen. Klokken falt fra ca 3. etasje på vei mot en steinhelle. Min far tok i mot før den traff bakken. Håper det er lov å ta med near-misses også. ;) Lesson learned: Kjøpte meg en beater Seiko som hytteklokke.

Har vel også gått i vannet med den, men det er jo en vanntett klokke, så teller vel knapt..
 
Fikk hentet Inox'n på fredag, men dro på hyttetur rett etterpå. Derfor litt forsinket med bilder. Ser nå at skaden ikke er så ille som jeg først trodde. Har blitt vant til den nå.
Her er noen bilder tatt i dag:




Det der er ikke skader, det er battle wounds :)
 
Hendelsen medførte ikke skade på klokken, men påførte en god venn og min forlover skade!

I 1997 var vi en liten vennegjeng på øyhopping i Hellas. Dette var tiden da House og panikk låten "Jump Around" var populær og utpå kvelden når promillen var stigende var det ut på dansegulvet og hoppe til låten! Hendene i været og KLASK! Jeg klare å klabbe til kompisen midt i ansiktet og knakk hjørnet av en fortann med klokken.

Heldigvis ingen skade på klokken:

citizeno.jpg


Edit: korrigert til riktig bandnavn.
 
Redigert:
sølte svovel syre på en damasko jeg hadde
den ble flekkete og jeg klarte ikke fjerne dem
og ja hånden min gikk det bra med:)
DSC01674.jpg
 
Dette var tiden da Cypress Hills låt "Jump Around" var populær og utpå kvelden når promillen var stigende var det ut på dansegulvet og hoppe til låten!
Sorry, men dette må bare korrigeres. Jump Around er en klassiker av House of Pain, ikke Cypress Hill. Hele min ungdomstid kondensert ned til én låt. Jeg kan teksten på rams ennå, og har sikkert spilt den sangen over 1000 ganger som DJ på alt fra ungdomsarrangementer til utesteder og 20/30/40/50-årslag. Fellesnevneren? Instant god stemning, uansett.


[video=youtube_share;KZaz7OqyTHQ]http://youtu.be/KZaz7OqyTHQ[/video]
 
Har hatt noen uhyggelige møter med fliser, men sluppet billig unna med nesten usynlige merker.
 
Redigert:
Jeg har smelt min Ploprof i dørkarmen noen ganger, gått bra med klokken hver gang. Blir dessverre stygge merker i dørkarmen :p
 
Sorry, men dette må bare korrigeres. Jump Around er en klassiker av House of Pain, ikke Cypress Hill. Hele min ungdomstid kondensert ned til én låt. Jeg kan teksten på rams ennå, og har sikkert spilt den sangen over 1000 ganger som DJ på alt fra ungdomsarrangementer til utesteder og 20/30/40/50-årslag. Fellesnevneren? Instant god stemning, uansett.


[video=youtube_share;KZaz7OqyTHQ]http://youtu.be/KZaz7OqyTHQ[/video]

Nevne jeg at det var alkohol med i bildet;)
Du har helt rett - House of pain var det...
 
Smalt armen i en skarp metallkant med en Sub for mange år siden - den ene lugsen fikk en perfekt "chamfered edge". Polering hos Askeland fikset heldigvis skaden - selv om den ene lugsen nok ble litt smalere.....
 
Foruten noen knuste glass som er å forvente av en bruksgjenstand så hadde jeg en interessant skade for noen år tilbake.

Mitt ur sluttet å gå, fikk levert det til urmaker som overrasket kunne fortelle meg at bolten som holder rotoren var knekt. Han hadde aldri sett dette før og vi ble sittende lenge å fundere på hvordan dette kunne skje.

Han mente at det måtte være slitasjebrudd grunnet at jeg over en periode på åtte år som jeg da hadde hatt det hadde hatt det på armen alltid og da spesielt siden jeg på den tiden løp ti mil i uken.

Hvem vet.

Heldigvis aldri hatt den verste skaden av dem alle; polering....
 
I 2008 kjøpte jeg meg en helt ny Rolex 116710LN. Noen få dager etter at jeg hadde plukket av plasten, dro vi på besøk til noen venner.
Etter en kaffedråpe fikk jeg spørsmål om jeg kunne hjelpe til med å bære den nye vaskemaskinen deres ned i kjelleren - ''selvfølgelig'' svarte jeg. Kjellertrappen var sinnsykt smal og det tok ikke lang tid før jeg slo klokka inn i murveggen - fikk en kjempedings på lugsen.
Humøret forsvant og det hjalp svært lite med '' takk for hjelpen, kompis''! Heldigvis så fikset Lervik dette for meg noen uker senere:D
Etter denne episoden så tar jeg ALLTID av meg klokken når noen spør meg om hjelp til å flytte noe;)