Uforståelig fargemote på nye biler

Det handler vel kanskje om design og trender som ofte settes av folk som har greie på det, mens det tar tid før det "synker inn" hos oss dødelige (men jo mer vanlig, jo mer akseptert). Det handler vel også om å velge noe ikke alle andre har (i starten). Og i dette tilfelle så handler det om å velge noe annet uten å gå "crazy" med en farge-farge, for ikke å skille seg ut for mye...
Selv liker jeg ikke disse "grunningfargene" uten metallic i utgangspunktet, men på enkelte kule biler kan det være rimelig tøft (uten at jeg ville valgt det selv). Men på en standard bil som ikke er litt kul i utgangspunktet blir det hvertfall døllt..

Arctic grey
1691145052475.png


Nardo grey:
1691145106638.png
 
Hvordan har Sivilforsvarets gråfarge og Heimevernets "M52-uniform grønnfarge" blitt mote på nye biler?

Er det for at de kan rekvireres rett inn i "oppsettet" uten modifikasjon i en nasjonal krisetilstand? :cool:

Sivilforsvarsgrå:

Vis vedlegg 340354
Vis vedlegg 340355
Synes de fargene der tar seg bedre ut i virkeligheten enn på bilder - Kommer rimelig dårlig ut her iallefall.


Her, fiksa porschen for deg ;)

1691185701057.png
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Jeg har/har hatt biler med følgende farger:
Schwarz
Matt ipanemabraun
Nero Carbonio
Rosso Alfa
Nero Metallico
Reflex Silber metallic


Skulle gjerne hatt en Alfa Romeo Giulia i verde visconti. Jeg liker at det er litt farger.
 
Dette er uten tvil den kuleste bilen som triller på veiene om dagen.
Vis vedlegg 340928
Aner ikke om den er noe bra med tanke på alt som er inni, men jeg blir oppriktig glad når jeg ser den, og har veldig lyst på :)
100%. Smiler hver gang. Har null behov for så stor bil på mange, mange år, men har likevel den på shortlist når vi en gang skal bytte ut verdens minste 4-seter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Eg har kun sorte biler no dvs en i base sort en i santorini sort og en i satin black metallic Egentlig valgt mest pga interiøret då det er jo det eg ser mest av . Savannah beige og brunt sjølvsagt. Skjønt satin black metallic er veldig fin med type gullflak som spiller i rette lyset . Base sort er jo og nydelig å sjå på , men håplaust å ta bilde av .

Eg hadde en tidlig 70 Alfa coupe i fargen Beige Chiaro Metalizzato en gang . Den var rett og slett veldig fin, og Spesielt om en hadde klart å parre det med tobakksbrunt interiør .
Hadde og en i Rosso Antonelli som er en litt vanligere , men flott farge .