Uforståelig fargemote på nye biler

Jeg syntes Nardo grey fra Audi og Crayon fra Porsche frisker opp en ellers kjip fargepalett på veiene. Det er vel nok hvite og sorte Teslaer på veiene nå??
Jeg specet opp Taycan gts’en vår i Crayon og angret ikke et sekund på det. De som kjøpte den av oss syntes også fargen var sprek og ville ha den.
Nøler ikke med å kjøpe samme farge igjen om sjangsen byr seg.

Vedlegg

• IMG_8237.jpeg
    IMG_8237.jpeg
    233,1 KB · Visninger: 0
Det handler vel kanskje om design og trender som ofte settes av folk som har greie på det, mens det tar tid før det "synker inn" hos oss dødelige (men jo mer vanlig, jo mer akseptert). Det handler vel også om å velge noe ikke alle andre har (i starten). Og i dette tilfelle så handler det om å velge noe annet uten å gå "crazy" med en farge-farge, for ikke å skille seg ut for mye...
Selv liker jeg ikke disse "grunningfargene" uten metallic i utgangspunktet, men på enkelte kule biler kan det være rimelig tøft (uten at jeg ville valgt det selv). Men på en standard bil som ikke er litt kul i utgangspunktet blir det hvertfall døllt..

Arctic grey
1691145052475.png

Nardo grey:
1691145106638.png

Hvordan har Sivilforsvarets gråfarge og Heimevernets "M52-uniform grønnfarge" blitt mote på nye biler?

Er det for at de kan rekvireres rett inn i "oppsettet" uten modifikasjon i en nasjonal krisetilstand? :cool:

Sivilforsvarsgrå:

Vis vedlegg 340354
Vis vedlegg 340355
Synes de fargene der tar seg bedre ut i virkeligheten enn på bilder - Kommer rimelig dårlig ut her iallefall.

Her, fiksa porschen for deg ;)

1691185701057.png

• Liker
Reaksjoner: gullet
Jeg har/har hatt biler med følgende farger:
Schwarz
Matt ipanemabraun
Nero Carbonio
Rosso Alfa
Nero Metallico
Reflex Silber metallic

Skulle gjerne hatt en Alfa Romeo Giulia i verde visconti. Jeg liker at det er litt farger.