Uforståelig fargemote på nye biler

Medlem
25. des. 2018
Innlegg
56
Sted
Oslo
Hvordan har Sivilforsvarets gråfarge og Heimevernets "M52-uniform grønnfarge" blitt mote på nye biler?

Er det for at de kan rekvireres rett inn i "oppsettet" uten modifikasjon i en nasjonal krisetilstand? :cool:

Sivilforsvarsgrå:

1690805714753.png

1690806162117.png
 
Matte eller Raptor Liner er noe som foregår en del nå.
Poenget er at lyset skulle bli absorbert istedenfor å bli reflektert.
 
Er heller ikke så begeistret for disse "militærgrå" fargene på biler. Mulig fargen er valgt fordi eieren tror han kjører jagerfly?! Det verste i min bok er likevel matt foliering - det sprenger harry-skalaen :unsure:
 
En kompis av meg hadde en RS4 i denne fargen og jeg må være såpass ærlig og si at den tar vekk mer enn den gir på en såpass flott bil. Det ser faktisk ut som grunning.
Hadde neppe valgt fargen selv, men liker den likevel. Har vel med et par unntak kun eid biler i eller annen nyanse av sølv eller sort, så kjedelig er jeg :p
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Hadde neppe valgt fargen selv, men liker den likevel. Har vel med et par unntak kun eid biler i eller annen nyanse av sølv eller sort, så kjedelig er jeg :p
Samme her. Startet med hvit bil på slutten av nittitallet. Siden den gang har det blitt 4 sølv/grå metallic - og 3 svart metallic! Skikkelig originalt :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Samme her. Startet med hvit bil på slutten av nittitallet. Siden den gang har det blitt 4 sølv/grå metallic - og 3 svart metallic! Skikkelig originalt :D

-Var mye enklere før, da hadde jeg en høygul Land Cruiser (En BJ42, for kjennere). Veldig enkelt å beskrive hvilken bil som var min. 'Den gule meccano-bilen...'

Nå? Sølvgrå Passat (den ultimate fluktbilen - de er OVERALT) og sølvgrå Land Cruiser (KZJ95). Akk.

Burde finne meg en LC40 igjen. Herlige biler.
 
Enig, får også assosiasjonene til Sivilforsvaret. Nitriste greier. Folk maler også husene sine ganske like sjatteringer.
 
Merkelig! Jeg syns den fargen er griselekker.
Er så lei av sølv/koks/hvit/sort osv.....

Kanskje greit og ta privatleie, kontra kjøp med denne fargen. Er få av oss der ute neste gang den skifter hender.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Jeg syntes Nardo grey fra Audi og Crayon fra Porsche frisker opp en ellers kjip fargepalett på veiene. Det er vel nok hvite og sorte Teslaer på veiene nå??
Jeg specet opp Taycan gts’en vår i Crayon og angret ikke et sekund på det. De som kjøpte den av oss syntes også fargen var sprek og ville ha den.
Nøler ikke med å kjøpe samme farge igjen om sjangsen byr seg.
 

Vedlegg

  • IMG_8237.jpeg
    IMG_8237.jpeg
    233,1 KB · Visninger: 0