Tudor-tråden

Noen tilfeldigvis som har «årets» FXD?
Skulle ha gjerne sett om det var noen andre forskjeller bortsett fra gravering «M.N.22» på baklokket. Ellers drømmer jeg at de kommer med flere fargevarianter på FXD reim.

9282037B-526B-4C34-9BA7-114D6FCF2E8B.jpeg
88C30FF2-AEE0-48D8-96C9-4AD583E6A080.jpeg
 
Redigert:
Nei, hvis det er prisen, er det jo greit. Men i følge tråden på WUS som chrbir linket, skulle kostnaden være mellom 1250 og 1350 dollar.
Fortsetter denne i Tudortråden, @Hammerfjord, @Chronodiver, @andersen, @Smokeless, @bruno47, @OBJ.

$ 1250 tror jeg ikke stemmer. Jeg betalte 6000,- totalt, mot 7450,- for full service på en Rolex 16570 med bytte av standarddeler.

Tudor sin servicemodell er i alle fall ikke tidsbesparende. Rolexen kunne overhales umiddelbart av Lervik og ble returnert i løpet av fire uker. Tudoren tok ti uker siden de måtte få et serviceurverk fra Sveits. Da jeg fikk den tilbake rundt 1. desember, var jeg ikke helt fornøyd med sentreringen av datohjulet og sendte den i retur. I dag kom den hjem for andre gang, datoen er sentrert, men nå virker ikke power reserven, så et fabrikkoverhalt urverk er ingen garanti for at alt skal fungere som nytt.
Nå ser jeg for meg et par mnd til med venting......
 
Redigert:
Fortsetter denne i Tudortråden, @Hammerfjord, @Chronodiver, @andersen, @Smokeless, @bruno47, @OBJ.

$ 1250 tror jeg ikke stemmer. Jeg betalte 6000,- totalt, mot 7450,- for full service på en Rolex 16570 med bytte av standarddeler.

Tudor sin servicemodell er i alle fall ikke tidsbesparende. Rolexen kunne overhales umiddelbart av Lervik og ble returnert i løpet av fire uker. Tudoren tok ti uker siden de måtte få et serviceurverk fra Sveits. Da jeg fikk den tilbake rundt 1. desember, var jeg ikke helt fornøyd med sentreringen av datohjulet og sendte den i retur. I dag kom den hjem for andre gang, datoen er sentrert, men nå virker ikke power reserven, så et fabrikkoverhalt urverk er ingen garanti for at alt skal fungere som nytt.
Nå ser jeg for meg et par mnd til med venting......

Huff og huff... Nei nei nei. Jeg håper at du kommer deg ut av det snart.

:cautious:
cf.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Fortsetter denne i Tudortråden, @Hammerfjord, @Chronodiver, @andersen, @Smokeless, @bruno47, @OBJ.

$ 1250 tror jeg ikke stemmer. Jeg betalte 6000,- totalt, mot 7450,- for full service på en Rolex 16570 med bytte av standarddeler.

Tudor sin servicemodell er i alle fall ikke tidsbesparende. Rolexen kunne overhales umiddelbart av Lervik og ble returnert i løpet av fire uker. Tudoren tok ti uker siden de måtte få et serviceurverk fra Sveits. Da jeg fikk den tilbake rundt 1. desember, var jeg ikke helt fornøyd med sentreringen av datohjulet og sendte den i retur. I dag kom den hjem for andre gang, datoen er sentrert, men nå virker ikke power reserven, så et fabrikkoverhalt urverk er ingen garanti for at alt skal fungere som nytt.
Nå ser jeg for meg et par mnd til med venting......

Huff, det var jo kjipt.
Jeg synes i grunnen ikke ventetiden på service for en del av merkene er akseptabel. En hører stadig vekk om folk som venter flere måneder på å få tilbake klokka si. Det er kanskje en av bakdelene ved at flere og flere merker har egne verk og begrenset med folk som kan (får lov til) å ta service på klokkene. De lokale urmakerne sitter vel snart bare med vegg-klokker som eneste verk de kan åpne.
Verre er det jo også for de som må vente månedsvis på å få tilbake sine eneste fine klokke. Det er vel ikke tilfelle for deg @chrbir , men ikke noe gøy for det..
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Sånne historier bruker bare å få meg til å bli infam og spissfindig, så her skal jeg prøve å holde kjeft, @chrbir ...

Lang servicetid er kjedelig, men det som virkelig kan drepe gleden for meg er fullpris venstrehåndsarbeid som du beskriver. :(
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Jeg husker jeg fikk litt vond smak i munnen av Sistem51 når de kom. Ja man kan feire at en robot har klasket 51 deler sammen på egenhånd men for meg ble det greiene der trashtobe.. Mye av poenget og gleden for meg når det kommer til mekaniske urverk er nettopp det at produktet kan vare, at det med vedlikehold er et bestandig produkt. Det gjelder for ordens skyld og for andre produkter tenker jeg. heller betale litt mer for noe som holder.

Så klart jeg ikke ble særlig imponert når denne problemstillingen ble gjort kjent for meg. Man forventer liksom ikke slik praksis av Tudor.
 
Virker på meg som en liten videoserie med fokus på enkelte modeller og et historisk perspektiv. Tipper det kommer tilsvarende episode om en ukes tid med en annen modell.

Fin måte å bygge opp under narrativet om tool watches før de annonserer noe nytt i den kategorien i vår?
 
Hva tror dere Tudor kan finne på å komme med i år? BB GMT? Det ryktes om at Pelagos kanskje får en overhaling? Den er jo 10 år i år.. Jeg har lyst på Pelagos, men kanskje lurt å vente til messen?