Tudor-tråden

Fikk min BB58 i går og førsteinntrykket er veldig bra, men har et par spørsmål/observasjoner;

- Den kom med ferdig justert lenke i posten (etter avtale) og i svart ytter og inner-boks, tidligere har jeg sett at noen har en form for hvit ytter-papp også. Skulle dette fulgt med på min? Skal videre til min sønn etter hvert og da vil jeg ha den så komplett som mulig.

- Den er ikke like lett i trekket på kronen som det jeg er vant med på f.eks Longines og Rolex...vil tro at det er en del av konstruksjonen og at Bjerke sjekker dette før de sender den avgårde.

Tar gjerne i mot noen innspill her :) (legger med bilde av en jeg fant med hvit papp)

Vis vedlegg 273078


Gratulerer så mye med din nye BB58. Fantastisk klokke.
Anskaffet selv en slik modell tidligere i høst.Min ble levert komplett med den hvite "ytterboksen"/beskyttelsen du har på bildet utenfor den sorte boksen.

Det var fra norsk AD. Men sikkert litt ulik praksis fra sted til sted.
 
Gratulerer så mye med din nye BB58. Fantastisk klokke.
Anskaffet selv en slik modell tidligere i høst.Min ble levert komplett med den hvite "ytterboksen"/beskyttelsen du har på bildet utenfor den sorte boksen.

Det var fra norsk AD. Men sikkert litt ulik praksis fra sted til sted.

Tusen takk! Liker den godt :) Fikk svar fra Bjerke tidligere i dag:

"Vi får dessverre ikke lov til å gi ut de hvite ytteresken. Dette har vi ikke fått lov av Tudor siden 2018.
Når det gjelder kronen så kan den være litt hardere enn andre merker."

Så da vet jeg at det er slik det skal være og da er det mer enn godt nok for meg :cool:
 
Er det samme smooth action på bezelen til Pelagos FXD som på standard Pelagos, tross bi-directional vs uni-directional?
 
Jeg skulle ønske de lanserte Black Bay i 39 mm. 41 blir litt for stort og 36 blir for lite. Det kommer jo aldri til å skje, så da må jeg vel bare bli venn med 41…

Ellers er jeg (igjen) på titt etter en ny Ranger, men de har plutselig økt masse i bruktpris. Er det invistorer som har finni ut at de skal tjene en liten sum?

Støttes! BB39 ville vært min ideelle klokke også. Har eid BB36, og det var en helt nydelig klokke på, men den ble allikevel solgt videre fordi jeg synes den ble for spinkel på meg (18,5 cm håndledd). Jeg er i utganspunktet glad i mindre klokker, men ble aldri komfortabel med den. BB36 har også 19mm lenke, noe som gjør at jeg synes den bærer litt mindre enn en Explorer 36.

Er det helt utenkelig at Tudor lager den i 39?
 
Er det samme smooth action på bezelen til Pelagos FXD som på standard Pelagos, tross bi-directional vs uni-directional?

Jeg synes standard Pelagosen har en mye bedre og "smoothere action" på bezel, FXD'en er dessverre ikke på samme nivå. Skal ikke påstå at FXD's bezel virker skranglete, men det er ikke samme kvalitetsfølelse. Bezel på FXD virker litt hakkete ved bruk, og snurrer ikke like uanstrengt....
 
  • Liker
Reaksjoner: Sponon
Noen som trenger halv-ledd til BB58? Hvis alt går etter planen skal jeg besøke nær familie i USA i julen, så kommer til å bestille fra Uncle Seiko til meg selv. Har fint plass i kofferten til å ta med et par ekstra for de som vil slippe treg USPS-forsendelse og i praksis en dobling av prisen med frakt, fortollingsgebyr og MVA.
Kan sende som brevpost eller overlevere i Oslo på nyåret.

Avventer til nærmere avreise (midten av neste uke) med å bestille så jeg vet at turen blir gjennomførbar, så ingen commitment nødvendig helt med en gang. Gi gjerne et vink på PM om det er interessant allerede nå, så fikser vi detaljer senere.

 
20211212_123719.jpg
 
Støttes! BB39 ville vært min ideelle klokke også. Har eid BB36, og det var en helt nydelig klokke på, men den ble allikevel solgt videre fordi jeg synes den ble for spinkel på meg (18,5 cm håndledd). Jeg er i utganspunktet glad i mindre klokker, men ble aldri komfortabel med den. BB36 har også 19mm lenke, noe som gjør at jeg synes den bærer litt mindre enn en Explorer 36.

Er det helt utenkelig at Tudor lager den i 39?
Explorer har også 19mm lugs nå :)
Så nå er de nok mer eller mindre like. Hadde vært gøy å sammenlignet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andriks
Gamle 14270 og 114270 har 20mm, nye 124270 har 19mm og går ned til 14mm, så den kommer med en betydelig slankere og smalere lenke. Det finnes en god del sammenligningsvideoer og -bilder, og det er sikkert en del bilder som overdriver eller lyver, men det er en synlig forskjell side om side.

1640388716649.jpeg