Tudor-tråden

Nick Mankey er min favoritt. Han har lenge hatt en modell med avtakbar krok, men hans design bygger ikke høyde under. Det er definitivt den mest komfortable stoffremmen min.
Eneste negative er lang ledetid på produksjon, men alt er Made To Order med full fleksibilitet i farger.

1637517482022.jpeg

 
Litt uvanlig med de «barettene», og at man ikke kan montere på en vanlig gummi eller skinn reim blir kan man lære å leve med.

Dersom man ikke absolutt må skifte rem hele tiden, kan man jo få sydd en lærrem direkte på kassa. En salmaker eller en hobbylærhåndverker fikser det, hvis man ikke vil fly til Paris eller London.
 
Har skaffet meg en BB58 via privat kjøp. Litt skeptisk når jeg ser lume på minutt- og timeviserne. Hva tror dere?
IMG_20211123_154858.jpg

IMG_20211123_224947.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland
Har skaffet meg en BB58 via privat kjøp. Litt skeptisk når jeg ser lume på minutt- og timeviserne. Hva tror dere?
Vis vedlegg 271295
Vis vedlegg 271296
Tenker du på litt svakere lume/mørke felt midt i viserne? Sikker på at de er skikkelig lada? Ser bra ut på nærbildet uten lume.

Tenker: kos deg med klokka:) Begrenset hva du kan forvente for 30’. Den er ikke lagd for å ta nærbilder av (ja, vet, gjør det selv…), men for å dykke med!

Er par sammenlignbare bilder av min Tudor:
5DD7A78D-4D15-4447-A56C-17EE7F6AAD97.jpeg
9AA58FCA-EA24-463C-A265-A3EC4D257FD7.jpeg
24661B19-4304-4B39-9D63-FF204E0BCE6B.jpeg
 
Litt det som Genta sier, selvom jeg ser hva du sier. Nå er desverre Tudor kjent for å tidvis være litt iffy på qc. Har ting å pirke på min også, men jeg elsker den! Planen var at den skulle inn og ut, men der bærer bare for bra. Her er min viser akkurat nå btw (gøy med macro på nye iPhone )
BC613DAD-0654-4F1F-80F9-18B614945552.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Takk for tilbakemeldingene @Genta @Labbos @sydvester, mye nytt for meg å lære om klokker. Når min første klokke var en Grand Seiko så stiller mye annet i prisklassen kanskje litt dårligere under lupen.

Bortsett fra litt dårlig lume så er jeg veldig stolt og fornøyd med å eie en Tudor som jeg har hatt på ønskelisten en god stund. Nå har jeg endelig en ordentlig klokke jeg kan bruke til litt mer hverdagslige ting enn jeg føler jeg kan dra GS´en igjennom. Benytter anledningen til å vise frem det nye gliset :)

IMG_20211124_094033.jpg
 
Takk for tilbakemeldingene @Genta @Labbos @sydvester, mye nytt for meg å lære om klokker. Når min første klokke var en Grand Seiko så stiller mye annet i prisklassen kanskje litt dårligere under lupen.

Bortsett fra litt dårlig lume så er jeg veldig stolt og fornøyd med å eie en Tudor som jeg har hatt på ønskelisten en god stund. Nå har jeg endelig en ordentlig klokke jeg kan bruke til litt mer hverdagslige ting enn jeg føler jeg kan dra GS´en igjennom. Benytter anledningen til å vise frem det nye gliset :)

Vis vedlegg 271335

Har hatt GS selv før. Er nok lite som sammenligner med GS i prisklassen - selv nå som de flytter seg oppover i prissegment.
Det sagt, tudor har en umiskjennelig sjarm du ikke finner så mange andre steder, i min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og Idva
Er det en erstatter for den opprinnelige blå pelagosen og vet noen hvorfor de har snudd timeren på bezel?
Jeg tror ikke den skal erstatte den gamle, men det er bare en antagelse. Grunnen til at timeren er snudd og går begge veier er for at den skal kunne brukes til navigering.
 
  • Liker
Reaksjoner: RagaRufus