Tudor-tråden

36mm og uten fauxtina så hadde jeg vært på telefon for å få tatt ut en bjerkekjøpt en, den gang ei..
 
Hadde vært interessant å se den ved siden av 39 og 36 mm Explorer. Synes 39 mm ble altfor stort for den, proporsjonsmessig, men mulig denne reddes litt inn av slankere lugs og buet glass.
 
4C64A79B-25E6-47DC-B540-9F43A32F8B0A.jpeg
1BD16487-719C-4C3D-A2AB-AB80AF4B9E4B.jpeg
3B1D2C0E-735E-4CBC-9721-0FE004BA6549.jpeg
C6813342-C918-4FDF-864B-8733802C9D90.jpeg
 
For de som savner 39mm explorer så må jo dette være god knall. Jeg synes den er helt på det jevne, den gir ingen "må ha" følelse men jeg kunne helt klart trives med den også. Midt på treet.
 
Preferanser endrer seg:
Jeg hadde den 'gamle' Rangeren på 41 mm. Den gang husker jeg det var mange som mente at den var et par millimeter for stor, og at det var litt mye tomt rom på skiva. Nå kommer det en på 39 mm, og da da etterspør folk 36....

Forøvrig liker jeg egentlig den nye ganske bra selv om den ser ut til å ha 'mistet litt personlighet' i forhold til den forrige. Borte er den røde sekundviseren og 'smilende' tekst. Jeg er også i det lille mindretall som likte rette endeledd på lenka.
Ellers ser den fin ut og dimensjonene ser ut til å være bra. Var der noen som fant ut tykkelsen?
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby og kire
Perfekt for de som vil ha kvalitet uten at det vises. In house-verk fra Tudor, i noe som ser ut som en Tissot til et par tusen.
Skulle gjerne sett Tudor være litt mer vågale med størrelsen og utførelsen av kassedesign.
Se for dere denne i en kasse på 38.5 som bar som en Sinn 556. Da snakker vi
Som så ofte med Tudor ble dette nesten veldig bra
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Som flere nevner, 36 mm hadde vært magisk. Bommer litt for meg i 39… men ville kanskje blitt for lik BB36…
 
Perfekt for de som vil ha kvalitet uten at det vises. In house-verk fra Tudor, i noe som ser ut som en Tissot til et par tusen.
Skulle gjerne sett Tudor være litt mer vågale med størrelsen og utførelsen av kassedesign.
Se for dere denne i en kasse på 38.5 som bar som en Sinn 556. Da snakker vi
Som så ofte med Tudor ble dette nesten veldig bra
Så vi er nede på å klage på at størrelsen er 39 kontra 38.5mm?

Jeg ville også helst hatt den i 36mm, den originale er 34, så økningen opp til 39 er ganske stor.

Men jeg venter til jeg ser den live før jeg dømmer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Lekkert med børstede flanker og bezel. Liker også at det er moderat med tekst på skiva. 12mm tykkelse inkludert «domed sapphire crystal» høres også bra ut.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Gleder meg til å se den live. Ettersom jeg er en meget fornøyd og flittig BB36-bruker er jeg spent på om jeg kan rettferdiggjøre en plass for denne i tillegg …
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Syns den ser knall ut jeg. Hadde helt klart ønsket meg mindre fauxtina men ellers tror jeg denne treffer svært bredt.

Veldig interessant, til en relativt hyggelig pris! Spent på å se den live, må sees på med pølsefingrene, ikke bare pressebilder. Denne treffer nok veldig bredt i markedet ja, og blir veldig allsidig, spesielt om man ikke er så gira på en diver.